Sammensæt variable
Fra : Chrístian Jørgensen

Dato : 12-11-08 21:57

I php 3 lagde jeg nogle variable sammen på denne måde, men det
virker ikke i php 5. Håber nogle kan hjælpe.

Jeg har en var $x, som er en tal række

I min db har skal jeg trække data ud hvor tabels hedder dag1,
dag2 o.s.v.

Mit forsøg der virkede i php 3 ser sådan her ud

$day="${"dag$x"}";

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-11-08 22:37

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du vil opnå, men prøv med:

$x = 1;
$dag1 = "mandag";
$dag2 = "tirsdag";
eval("\$day=\$dag$x;");
echo $day; // mandag hvis x=1, tirsdag hvis x=2

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-08 11:54

Chrístian Jørgensen skrev:

> $day="${"dag$x"}";

Det følgende virker:

   $by='pri'.$n;
   if ($$by==$nr) echo ' selected';

Generelt vil jeg dog fraråde metoden. Den er meget indirekte og
fører let til forvirring.

--
Bertel