Mappe/fil-system i PHP
Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 12-11-08 00:24

Jeg prøver at sætte en hjemmeside sammen, men er løber ind i
vanskeligheder. Jeg vil have et system hvor gæsterne på siden kan
uploade filer ind i mapper på serveren, og det er der styr på.
Derudover skal der være et system, så man kan bladre frem og
tilbage mellem mapperne med de uploadede filer inde på siden.

http://www.guitar.frac.dk/ og så klik på TABS i menuen til
venstre. Så kan I nok se min idé med det.

Mit problem er, at jeg ikke ved hvad sådan et system hedder, og
har googlet mig frem og tilbage et par timer nu.

Et lignene system er her: http://www.avz.dk/6/

Nogle der kan hjælpe mig på vej? Koder i PHP...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 12-11-08 01:40

Rasmus Østergaard Pedersen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Mit problem er, at jeg ikke ved hvad sådan et system hedder, og
> har googlet mig frem og tilbage et par timer nu.

Kan se at ovenstående er lavet med TYPO3 som er et CMS system. prøv
at søge på det i google. Dog skal du hvis system indeholde
mediafiler nok ikke lægge det på FRAC som test da du for besked om
at fjerne det i løbet af 24 timer. Der næst skal du installere de
moduler som skal til for at kunne styre upload af filer.
Jeg brug Joomla dog arbejde jeg kun med det som forsøg på
http://oz1jux.wep.dk, men nogle gange kan jeg ikke komme ind, men
det er nok fordi at systemmet på dinhost.net skal opdatere. til
gengæld så har man 512Mb plads at boltere sig på.

Kim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 12-11-08 01:50

> [...]
> Derudover skal der være et system, så man kan bladre frem og
> tilbage mellem mapperne med de uploadede filer inde på siden.

Glemte at skrive at siden her har 5 fejl og 2 advarsler

Kim

Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 12-11-08 23:00

Kim Schmidt Wind wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Rasmus Østergaard Pedersen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Glemte at skrive at siden her har 5 fejl og 2 advarsler

> [...]

Nu har jeg kigget på Typo3, og har installeret det, og er i gang med at
lære lidt om det. Men som jeg har forstået det, er det bare en side til
at lave hjemmesider i, sådan visuelt, ligesom Microsoft Frontpage. Kan
det løse mit problem omkring det med at navigere rundt i mapperne på
serveren?