hængende toilet trækker ikke heeelt ud :-~
Fra : Morten P

Dato : 12-11-08 17:03

jeg har lige fået sat hængende toilet op og problemet er at det ikke trækker
helt ud.
Der ryger rigeligt med vand i det, og det fylder kummen halvt op og så ryger
det ud, men trækker ikke alt med sig. Der lå noget papir tilbage og da der
var kommet nogle småsten/grus i bunden af det blev det heller ikek skyllet
ud selv efter fire skyl.

Hvad kan sådan noget skyldes?

Fra : Martin Bak

Dato : 12-11-08 17:16

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> da der var kommet nogle småsten/grus i bunden af det blev det heller ikek

Måske en prop i strengen et sted, eller manglende udluftning af røret.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Morten P

Dato : 12-11-08 17:33

> Måske en prop i strengen et sted, eller manglende udluftning af røret.

Ja, det kunne da faktisk tænkes.

Det virkede jo med det gamle gulv toilet, men det var så på en streng der
gik ned i gulvet og dette er jo monteret på selve stamme over jorden.

Kan det være monteret for tæt på faldstammen?
VVS snakkede om at hvis det skulle tættere på kunne jeg risikere netop dette
så derfor gjorde vi det ikke men måske vi allerede var for tæt på der.
Noget med ikke tilstrækkeligt fald eller noget.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-11-08 02:00

On 12 Nov., 17:15, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> Hvad kan sådan noget skyldes?
>
> Måske en prop i strengen et sted, eller manglende udluftning af røret..

Hvordan kan man egenligt lave udluftning af et rør i fx et parcelHus
uden lugtgener?

Kan man få en "ventil" eller noget til fx vandlåsen i afløbet eller
Hvordan?

Fra : Anders Majland

Dato : 13-11-08 10:23

> Hvordan kan man egenligt lave udluftning af et rør i fx et parcelHus
> uden lugtgener?

> Kan man få en "ventil" eller noget til fx vandlåsen i afløbet eller
> Hvordan?

Den bedst måde er afaik at føre et udluftningsrør op igennem taget (eller
blot til tagrummet) men der fåes ventiler der kan bruges hvor det ikke er
muligt at føre udluftningen ud.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 13-11-08 10:32

Anders Majland skrev:

> Den bedst måde er afaik at føre et udluftningsrør op igennem taget
> (eller blot til tagrummet) men der fåes ventiler der kan bruges hvor
> det ikke er muligt at føre udluftningen ud.

afaik ? Det er da ikke dansk ;-(

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen