rottespære for hus?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-08 02:14

Hej

Nogen der ved hvad det ca koster at få installeret en rottespære så
rotterne ikke kan kravle ind igennem rørene i huset?

Der er en stor brønd lige uden for huset, hvor der så går 110 PVCrør
ind i huset.....

Jeg har set rottespærere i faldstammer i lejligheder.. Men hvordan
foregår det når røret kommer "vandret" ind i brønden?

Mvh. Bjarke

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-08 12:06

"Bjarke Hansen" skrev

> Jeg har set rottespærere i faldstammer i lejligheder.. Men hvordan
> foregår det når røret kommer "vandret" ind i brønden?

Vi har fået monteret højvandslukke i forbindelse med renovering af
stikledningerne
Der er en klap der lukker ved tibageløb, eller den kan låses fx i
forbindelse med fare for oversvømmelse
Ca 12k ekstra for to anordninger + montering - IIRC
Du skal have fat i en autoriseret kloakmester under alle omstændigheder.
såehh :)

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-08 14:24

Er den virksom over for rotter?
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-08 16:21

"Ole "Toggal" Juhl" skrev

> Er den virksom over for rotter?

Jeg kan ikke forestille mig at en rotte kan komme igennem
Men det ved en kloakmester uden tvivl

Hmm jeg kom til at tænke på at de to højvandslukke vi har er installeret
hvor den kun kommer regnvand eller vand fra vaskemaskine
Så rotterne kan stadig komme ind til vores faldstamme og op ad den ... -
hvis det er det de vil

- Peter

Fra : Ivan

Dato : 22-11-08 09:16

Dav
Der findes rottespæring til at sætte i brønd.
Det er en Lauridsen rottesikring, findes til indløb og udløb. lavet i
rustfristål og koster jo lidt penge. mener jeg har set den til 1500 kr. vil
ikke lige hænges op på pris.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-08 16:22

On 22 Nov., 09:16, "Ivan" <d...@ikketil.noget> wrote:
> [...]
> Det er en Lauridsen rottesikring, findes til indløb og udløb. lavet i
> rustfristål og koster jo lidt penge. mener jeg har set den til 1500 kr. vil

Takker..

Er det denne her du tænker på http://www.ao.dk/Default.aspx?tabid=447&newsType=ArticleView&articleId=3025
?