Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 6, Distiller og tekst.
Fra : Madsen

Dato : 25-07-01 13:53

Hej,

Direkte udsprunget af det indlæg fra Morten P. der hedder "Photoshop 6
og Distiller" er jeg kommet ud for noget jeg simpelthen ikke begriber hvad
angår Photoshop 6 og kunsten at bevare tekst som tekst i PDF-filen.
Jeg kan ikke få det til at virke.

Hvis jeg laver et nyt dokument i Photoshop og skriver noget tekst og efter-
følgende printer til Distiller så kan jeg i Acrobat ikke markere teksten som
tekst og jeg tror derfor det optræder som bitmap og ikke som tekst.
Har prøvet både med Truetype og Type1, men det gør ingen forskel. Har
også prøvet med forskellige indstillinger i Distiller, men uanset hvad jeg
gør så kan jeg ikke få teksten til at optræde som tekst. Eneste måde jeg
kan få den til at gøre det på, er ved at gemme direkte til PDF fra Photo-
shop, men så får jeg også en PDF-fil der fylder væsentlig mere end hvis
jeg havde brugt Distiller.
Hvis jeg f.eks. går over i Illustrator 9.02 eller InDesign 1.5.2 og printer ud
til Distiller med samme indstillinger som jeg brugte i Photoshop, så kan
jeg fint markere teksten i Acrobat, og det siger mig at teksten nu optræder
som tekst og ikke som bitmap.

Hvad gør jeg forkert?

(Win2000, Photoshop 6.01 og Acrobat 4.05)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen