iTunes har ødelagt indholdet på min iPod
Fra : thohei

Dato : 12-11-08 10:32

En af maskinerne har lige opdateret til iTunes 6.01. Da jeg satte min
iPod i (1st gen - med FW-tilslutning) skrev den at iTunes ikke kan
læse den og jeg skal resette via reset i iTunes. Det ville jeg ikke,
men den har alligevel korumperet filerne, så jeg nu ikke engang kan
spille filerne på iPoden.
Via Finder kan jeg se at musikfilerne stadig befinder sig på iPoden,
men jeg kan altså ikke komme til dem. Er der ikke andet at gøre end
at resette via iTunes? Heller ikke på den anden maskine med iTunes 6.0
kan jeg få adgang til filerne.
Pft, Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 19:08

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> men jeg kan altså ikke komme til dem. Er der ikke andet at gøre end
> at resette via iTunes? Heller ikke på den anden maskine med iTunes 6.0

Du har jo vel alt musik liggende i iTunes så nulstil du bare din iPod.
Dog skal det siges at den har den alder hvor den nok er sansynligt at
harddisken er død ...

/thomas

Fra : thohei

Dato : 12-11-08 11:49

> Du har jo vel alt musik liggende i iTunes så nulstil du bare din iPod.
> Dog skal det siges at den har den alder hvor den nok er sansynligt at
> harddisken er død ...
>
> /thomas

Nå, Nå mon dog.
Og jo, jeg har alt musik på iTunes, det er bare træls at skulle
begynde forfra med playlists og alt sådan noget som kun var på iPoden.
Tak,
Thomas

Fra : thohei

Dato : 12-11-08 12:44

Harddisken spinner så smukt
Men, men: en af de seneste cd'er jeg har lagt ind på iTunes (fysisk
fra disk ikke fra Store) kan ikke kopieres.
XX was not copied to the iPod, because it cannot be played on this
iPod.
Men det kunne den exact samme fil tidligere. Den er godt nok overført
i pænt høj kvalitet:
Apple Lossless audio file/915kps/stereo/16bit/encoded with iTunes v
7.7.1. Den hedder M4a og jeg har selvfølgelig på fornemmelsen at hvis
jeg converterer den til en ringere mp3-kvalitet så går det. Men
hvorfor er det pludselig sådan, hvad er nu det for noget?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 20:55

> [...]

> jeg converterer den til en ringere mp3-kvalitet så går det. Men
> hvorfor er det pludselig sådan, hvad er nu det for noget?

jeg mener ikke de gamle iPods kan afspille Apple Lossless ... men jeg
kan tage fejl. Apple's specs siger nej:

<http://support.apple.com/kb/SP103>

/thomas

/thomas

Fra : thohei

Dato : 12-11-08 13:18

On Nov 12, 8:54 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jeg mener ikke de gamle iPods kan afspille Apple Lossless ... men jeg
> kan tage fejl. Apple's specs siger nej:
>
> <http://support.apple.com/kb/SP103>

> /thomas

Tak