/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
MBP ankommet, men skærm løs
Fra : rt


Dato : 12-11-08 13:54

Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.

Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.

Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for løse
hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB, sidder den
temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den, vipper skærmen
henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt i, men hvis jeg holder
maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen på kærestens MB bevæger sig
overhovedet ikke, ligegyldigt hvilken vinkel maskinen holdes i.

Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller, eller
kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?

Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19 kilo.

Hvad ville I gøre?

--
De bedste hilsner,

/rt

 
 
rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 13:55

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote in
news:Xns9B548D62CA73Drt@130.225.247.90:

> Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.
>
> Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.
>
> Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for
> løse hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB,
> sidder den temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den,
> vipper skærmen henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt i,
> men hvis jeg holder maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen på
> kærestens MB bevæger sig overhovedet ikke, ligegyldigt hvilken
> vinkel maskinen holdes i.
>
> Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller,
> eller kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>
> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19
> kilo.
>
> Hvad ville I gøre?

Glemte lige at sige, at jeg har tændt den osv. Tænkte først over
det med skærmen efterfølgende. Er det et problem?

--
De bedste hilsner,

/rt

Erik Richard Sørense~ (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-11-08 14:03



rt wrote:
> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote in
> news:Xns9B548D62CA73Drt@130.225.247.90:
>
>> Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.
>>
>> Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.
>>
>> Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for
>> løse hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB,
>> sidder den temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den,
>> vipper skærmen henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt i,
>> men hvis jeg holder maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen på
>> kærestens MB bevæger sig overhovedet ikke, ligegyldigt hvilken
>> vinkel maskinen holdes i.
>>
>> Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller,
>> eller kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>>
>> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19
>> kilo.
>>
>> Hvad ville I gøre?
>
> Glemte lige at sige, at jeg har tændt den osv. Tænkte først over
> det med skærmen efterfølgende. Er det et problem?

Nej, det betyder ikke noget, om du har haft den tændt eller ikke.
Kontakt AppleStore på 80240835 eller AppleSupport/AppleCare på 70102007
mht. tilbagesendelse for ombtning. - Det er en fejl ved modtagelse, så
det er en bytter.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 14:07

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in
news:491ad3f3$0$24411$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>
>
> rt wrote:
>> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote in
>> news:Xns9B548D62CA73Drt@130.225.247.90:
>>
>>> Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.
>>>
>>> Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.
>>>
>>> Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for
>>> løse hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB,
>>> sidder den temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper
>>> den, vipper skærmen henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke
>>> helt i, men hvis jeg holder maskinen lodret, er det tæt på.
>>> Skærmen på
>
>>> kærestens MB bevæger sig overhovedet ikke, ligegyldigt hvilken
>>> vinkel maskinen holdes i.
>>>
>>> Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller,
>>> eller kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>>>
>>> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca.
>>> 19 kilo.
>>>
>>> Hvad ville I gøre?
>>
>> Glemte lige at sige, at jeg har tændt den osv. Tænkte først
>> over
>
>> det med skærmen efterfølgende. Er det et problem?
>
> Nej, det betyder ikke noget, om du har haft den tændt eller
> ikke.

Også selvom jeg har fået færdiginstalleret Mac OS X, brugt den
lidt osv?

> Kontakt AppleStore på 80240835 eller
> AppleSupport/AppleCare på 70102007 mht. tilbagesendelse for
> ombtning. - Det er en fejl ved modtagelse, så det er en bytter.

Ja, ik? Det vil jeg også mene, men var i tvivl om hvor meget man
"skal finde sig i".

I øvrigt kunne det være rart at høre fra andre, der har købt den
nye MBP, hvordan deres skærm sidder...


Tak for svar.

--
De bedste hilsner,

/rt

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 14:07

frt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.
>
> Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.
>
> Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for løse
> hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB, sidder den
> temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den, vipper skærmen
> henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt i, men hvis jeg holder
> maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen på kærestens MB bevæger sig
> overhovedet ikke, ligegyldigt hvilken vinkel maskinen holdes i.
>
> Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller, eller
> kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>
> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19 kilo.
>
> Hvad ville I gøre?

det er svært at vurdere .. jeg har lige haft en i hænderne og jeg synes
ikke den føles løsere en min gamle MBP. Jeg kan f.eks. sænke låget til
vel et par cm fra at den lukker og lade den hænge der uden at den
klapper i eller bevæger sig mere. Hvis jeg løfter maskinen og holder den
lodret så lukker skærmen sammen ca. halvejs .. men det gjore min gamle
også ...

/thomas

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 14:12

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in
news:1iqapqx.17s3ii31skf0diN%thomas@elements.dk:

> frt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.
>>
>> Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.
>>
>> Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for
>> løse hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB,
>> sidder den temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den,
>> vipper skærmen henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt
>> i, men hvis jeg holder maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen
>> på kærestens MB bevæger sig overhovedet ikke, ligegyldigt
>> hvilken vinkel maskinen holdes i.
>>
>> Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller,
>> eller kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>>
>> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19
>> kilo.
>>
>> Hvad ville I gøre?
>
> det er svært at vurdere .. jeg har lige haft en i hænderne og
> jeg synes ikke den føles løsere en min gamle MBP. Jeg kan f.eks.
> sænke låget til vel et par cm fra at den lukker og lade den
> hænge der uden at den klapper i eller bevæger sig mere. Hvis jeg
> løfter maskinen og holder den lodret så lukker skærmen sammen
> ca. halvejs .. men det gjore min gamle også ...
>
> /thomas

Ja, det er svært at vurdere.

Hvis jeg åbner skærmen helt op, og løfter maskinen og holder den
lodret, klapper skærmen i til en vinkel på ca. 45 grader. Vel
nogenlunde som du beskriver det. Jeg kan også lade den stå i alle
positioner, uden at den klapper i - det er ikke problemet.
Problemet er, når jeg vipper maskinen, så vipper skærmen med. Og
det gør den overhovedet ikke på MacBook'en. Ville jo gerne have
den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
den.



--
De bedste hilsner,

/rt

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 14:16

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in
> news:1iqapqx.17s3ii31skf0diN%thomas@elements.dk:
>
> > frt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.
> >>
> >> Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.
> >>
> >> Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for
> >> løse hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB,
> >> sidder den temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den,
> >> vipper skærmen henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt
> >> i, men hvis jeg holder maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen
> >> på kærestens MB bevæger sig overhovedet ikke, ligegyldigt
> >> hvilken vinkel maskinen holdes i.
> >>
> >> Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller,
> >> eller kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
> >>
> >> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19
> >> kilo.
> >>
> >> Hvad ville I gøre?
> >
> > det er svært at vurdere .. jeg har lige haft en i hænderne og
> > jeg synes ikke den føles løsere en min gamle MBP. Jeg kan f.eks.
> > sænke låget til vel et par cm fra at den lukker og lade den
> > hænge der uden at den klapper i eller bevæger sig mere. Hvis jeg
> > løfter maskinen og holder den lodret så lukker skærmen sammen
> > ca. halvejs .. men det gjore min gamle også ...
> >
> > /thomas
>
> Ja, det er svært at vurdere.
>
> Hvis jeg åbner skærmen helt op, og løfter maskinen og holder den
> lodret, klapper skærmen i til en vinkel på ca. 45 grader. Vel
> nogenlunde som du beskriver det. Jeg kan også lade den stå i alle
> positioner, uden at den klapper i - det er ikke problemet.
> Problemet er, når jeg vipper maskinen, så vipper skærmen med. Og
> det gør den overhovedet ikke på MacBook'en. Ville jo gerne have
> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> den.


Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...

/thomas


Flemming Rubini (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 12-11-08 14:17

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...

Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 14:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...
>
> Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).

Det kan godt være der er er lidt forskel .. men jeg kan godt garantere
dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke
bytte den ...

/thomas

Flemming Rubini (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 12-11-08 14:52

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...
> >
> > Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).
>
> Det kan godt være der er er lidt forskel .. men jeg kan godt garantere
> dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
> vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke
> bytte den ...

Wall-Street kunne vist heller ikke holde hoved oppe ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Erik Richard Sørense~ (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-11-08 16:11



Flemming Rubini wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>>
>>> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>>>
>>>> Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...
>>> Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).
>> Det kan godt være der er er lidt forskel .. men jeg kan godt garantere
>> dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
>> vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke
>> bytte den ...
>
> Wall-Street kunne vist heller ikke holde hoved oppe ...

Dér var den sidste, jeg ikke kunne huske udover PB 500, 190 og et par
serier i TiBook... Men hænglserne blev da byttet ud uden problemer og
uden omkostninger.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Erik Richard Sørense~ (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-11-08 16:02



Thomas von Hassel wrote:
> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
>> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>>
>>> Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...
>> Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).
>
> Det kan godt være der er er lidt forskel .. men jeg kan godt garantere
> dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
> vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke
> bytte den ...

Det skal da ikke være sådan, at skærm/låg bare står og flytter/vipper,
det mindste man rører eller flytter rundt på den, - det er da altså en
bærbar, der er beregnet til at bruge _bærbart_! - Problemet minder
mistænkeligt om problemet med PB 500, PB 190 og et par serier i de først
TiBooks. - De blev da byttet alle til hobe! - Jeg fik da selv nye
hænglser i min PB 190 uden det kostede en rød reje!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 16:14

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> >> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >>
> >>> Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...
> >> Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).
> >
> > Det kan godt være der er er lidt forskel .. men jeg kan godt garantere
> > dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
> > vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke
> > bytte den ...
>
> Det skal da ikke være sådan, at skærm/låg bare står og flytter/vipper,
> det mindste man rører eller flytter rundt på den, - det er da altså en
> bærbar, der er beregnet til at bruge _bærbart_! - Problemet minder
> mistænkeligt om problemet med PB 500, PB 190 og et par serier i de først
> TiBooks. - De blev da byttet alle til hobe! - Jeg fik da selv nye
> hænglser i min PB 190 uden det kostede en rød reje!

Så løse har dem jeg haft i hænderne ikke været ... det er først når du
sætter den på højkant at den klapper ...


/thomas

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 14:24

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Ville jo gerne have
> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> den.

Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)

/thomas


rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 14:38

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in
news:1iqaqne.1vmfn16gs6qnlN%thomas@elements.dk:

> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> Ville jo gerne have
>> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
>> den.
>
> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har
> set hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende
> macbook(pro)

Ja, det kan selvfølgelig være rigtigt. Mend et var også mere
princippet. Eller når man ligger på sofaen, med MBP'en liggende på
ens bøjede ben i en vinkel der gør, at skærm vipper. Det ligner en
kikser fra Apple. Har læst lidt i en tråd på apple discussions,
omhandlende dette problem - rigtig mange brokker sig over det. Suk.

--
De bedste hilsner,

/rt

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 14:43

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in
> news:1iqaqne.1vmfn16gs6qnlN%thomas@elements.dk:
>
> > rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Ville jo gerne have
> >> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> >> den.
> >
> > Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har
> > set hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende
> > macbook(pro)
>
> Ja, det kan selvfølgelig være rigtigt. Mend et var også mere
> princippet. Eller når man ligger på sofaen, med MBP'en liggende på
> ens bøjede ben i en vinkel der gør, at skærm vipper. Det ligner en
> kikser fra Apple. Har læst lidt i en tråd på apple discussions,
> omhandlende dette problem - rigtig mange brokker sig over det. Suk.

min gamle MBP opførte sig ca. på samme måde som du siger, og havde ingen
problemer med at bruge den i sofa'en ...

/thomas

rt (13-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 13-11-08 09:17

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in
news:1iqari4.oful7a11o41fsN%thomas@elements.dk:

> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in
>> news:1iqaqne.1vmfn16gs6qnlN%thomas@elements.dk:
>>
>> > rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>> >
>> >> Ville jo gerne have
>> >> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt
>> >> på den.
>> >
>> > Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har
>> > set hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende
>> > macbook(pro)
>>
>> Ja, det kan selvfølgelig være rigtigt. Mend et var også mere
>> princippet. Eller når man ligger på sofaen, med MBP'en liggende
>> på ens bøjede ben i en vinkel der gør, at skærm vipper. Det
>> ligner en kikser fra Apple. Har læst lidt i en tråd på apple
>> discussions, omhandlende dette problem - rigtig mange brokker
>> sig over det. Suk.
>
> min gamle MBP opførte sig ca. på samme måde som du siger, og
> havde ingen problemer med at bruge den i sofa'en ...

Talte i øvrigt lige med min bror, der har en MBP med 2-3 år på
bagen. Hans skærm sidder helt stramt, den bevæger sig stort set
ikke, ligegyldigt hvordan han vinkler maskinen.


--
De bedste hilsner,

/rt

Erik Richard Sørense~ (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-11-08 16:08



Thomas von Hassel wrote:
> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> Ville jo gerne have
>> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
>> den.
>
> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)

Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...

mvh. Erik richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 16:14

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Ville jo gerne have
> >> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> >> den.
> >
> > Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
> > hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)
>
> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
> fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...
>

Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..

/thomas

Erik Richard Sørense~ (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-11-08 16:28



Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>>>> Ville jo gerne have
>>>> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
>>>> den.
>>> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
>>> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)
>> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
>> fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...
>
> Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
> bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..

Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
identiske modeller....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 16:30

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
> >>>> Ville jo gerne have
> >>>> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> >>>> den.
> >>> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
> >>> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)
> >> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
> >> fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...
> >
> > Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
> > bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..
>
> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
> egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
> identiske modeller....
>

Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
og tungere end en MB.

/thomas

Flemming Rubini (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 12-11-08 16:36

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel wrote:
> > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > >> Thomas von Hassel wrote:
> > >>> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
> > >>>> Ville jo gerne have
> > >>>> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> > >>>> den.
> > >>> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
> > >>> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)
> > >> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
> > >> fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...
> > >
> > > Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
> > > bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..
> >
> > Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
> > egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
> > identiske modeller....
> >
>
> Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
> og tungere end en MB.

Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
De riges problemer , ak , ak , ak,

FUT dk.edb.whiskybæltet

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 16:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel wrote:
> > > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > > >> Thomas von Hassel wrote:
> > > >>> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
> > > >>>> Ville jo gerne have
> > > >>>> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> > > >>>> den.
> > > >>> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
> > > >>> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)
> > > >> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
> > > >> fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...
> > > >
> > > > Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
> > > > bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..
> > >
> > > Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
> > > egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
> > > identiske modeller....
> > >
> >
> > Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
> > og tungere end en MB.
>
> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
> De riges problemer , ak , ak , ak,

sikke da en mærkelig kommentar. Må man så heller ikke snakke om Xserves
og MacPro'er ?

/thomas

Flemming Rubini (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 12-11-08 16:41

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel wrote: > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>
> > > > wrote: >> Thomas von Hassel wrote: >>> rt
> > > > <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote: >>>> Ville jo gerne have >>>>
> > > > den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på >>>>
> > > > den. >>> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg
> > > > har set >>> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og
> > > > kørende macbook(pro) >> Enig, men det er jo en noget andet scenarim
> > > > end bare det at flytte den >> fra ét sted på et skrivebord til et
> > > > andet sted på samme skrivebord... > > Det kan du også sagtens ... på
> > > > dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan > bare ikke vurdere hvor
> > > > slemt rt's opfører sig ..
> > > >
> > > > Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og
> > > > hans egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på
> > > > to ellers identiske modeller....
> > > >
> > >
> > > Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
> > > og tungere end en MB.
> >
> > Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> > conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe. De riges
> > problemer , ak , ak , ak,
>
> sikke da en mærkelig kommentar. Må man så heller ikke snakke om Xserves og
> MacPro'er ?

Nope, og heller ikke om rønnebær ...

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 16:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Thomas von Hassel wrote: > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>
> > > > > wrote: >> Thomas von Hassel wrote: >>> rt
> > > > > <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote: >>>> Ville jo gerne have >>>>
> > > > > den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på >>>>
> > > > > den. >>> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg
> > > > > har set >>> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og
> > > > > kørende macbook(pro) >> Enig, men det er jo en noget andet scenarim
> > > > > end bare det at flytte den >> fra ét sted på et skrivebord til et
> > > > > andet sted på samme skrivebord... > > Det kan du også sagtens ... på
> > > > > dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan > bare ikke vurdere hvor
> > > > > slemt rt's opfører sig ..
> > > > >
> > > > > Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og
> > > > > hans egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på
> > > > > to ellers identiske modeller....
> > > > >
> > > >
> > > > Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
> > > > og tungere end en MB.
> > >
> > > Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> > > conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe. De riges
> > > problemer , ak , ak , ak,
> >
> > sikke da en mærkelig kommentar. Må man så heller ikke snakke om Xserves og
> > MacPro'er ?
>
> Nope, og heller ikke om rønnebær ...

nå så det er bare missundelse ? ... det er jo en grim ting ;)

/thomas

Erik Richard Sørense~ (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-11-08 17:47


Flemming Rubini wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>>> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
>>> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe. De riges
>>> problemer , ak , ak , ak,
>> sikke da en mærkelig kommentar. Må man så heller ikke snakke om Xserves og
>> MacPro'er ?
>
> Nope, og heller ikke om rønnebær ...

Mener du de gule eller de røde?

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 18:46

> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
> De riges problemer , ak , ak , ak,
>
> FUT dk.edb.whiskybæltet

Haha. Jeg bor i Nordvest, er studerende og bestemt ikke rig :) Slet
ikke nu.

--
De bedste hilsner,

/rt

Henrik Münster (13-11-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 13-11-08 00:55

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
> De riges problemer , ak , ak , ak,
>
> FUT dk.edb.whiskybæltet

Altså min TiBook var dobbelt så dyr - i 2002. Der var da ingen, der
protesterede mod, at vi talte om TiBook her i gruppen, da det var en
almindelig computer. Faktisk koster en MacBook Pro ikke meget mere end
en iBook dengang. Så egentlig er det jo en billig computer. Jeg er da
gået over til at skifte dem ud hvert år
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 18:44

> Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu
> større og tungere end en MB.

Ja, det er klart. Men det er da ingen undskyldning, så må de bare
stramme lidt ekstra.

Jeg tror desværre, at de ikke sådan lige kan repareres. Jeg tror at
det kræver en ændring i den måde hængslerne fungerer på.

--
De bedste hilsner,

/rt

Morten Lind (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 12-11-08 17:45

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
> egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
> identiske modeller....
>
> mvh. Erik Richard

Og nu er det nu, hvor rt fortæller, hvad den/han/hende hedder, hvor
den/han/hende bor, hvor den/han/hende arbejder, hvad den/han/hende
interesserer sig for, hvorfor den/han/hende er hér og iøvrigt informerer
familien om sine gøremål

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 18:47

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote in
news:1iqazi5.1r2xclx1b05irkN%mortenlind@gmail.com:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes
>> og hans egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke
>> være på to ellers identiske modeller....
>>
>> mvh. Erik Richard
>
> Og nu er det nu, hvor rt fortæller, hvad den/han/hende hedder,
> hvor den/han/hende bor, hvor den/han/hende arbejder, hvad
> den/han/hende interesserer sig for, hvorfor den/han/hende er hér
> og iøvrigt informerer familien om sine gøremål
>
> M.

Morten, jeg forstår simpelthen ikke din kommentar - sorry.



--
De bedste hilsner,

/rt

Morten Lind (13-11-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-11-08 04:11

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Morten, jeg forstår simpelthen ikke din kommentar - sorry.

Det er også ligemeget, Rune - jeg var helt væk i en anden tråd, så det
er mig, der er sorry

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

rt (13-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 13-11-08 08:41

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote in
news:1iqbswg.tv6rk91l9kz8aN%mortenlind@gmail.com:

> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> Morten, jeg forstår simpelthen ikke din kommentar - sorry.
>
> Det er også ligemeget, Rune - jeg var helt væk i en anden tråd,
> så det er mig, der er sorry

Ok :)


--
De bedste hilsner,

/rt

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 18:42

> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes
> og hans egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke
> være på to ellers identiske modeller....

Kærestens er en spritny MacBook. Her sidder skærmen _helt_ stramt,
den bevæger sig stort set ikke, selvom du drejer maskinen 180 grader!

--
De bedste hilsner,

/rt

rt (12-11-2008)
Kommentar
Fra : rt


Dato : 12-11-08 18:41


>> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at
>> flytte den fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på
>> samme skrivebord...
>>
>
> Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ...
> jeg kan bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..

Det kan jeg heller ikke. Jeg sammenligner den direkte med en spritny
MacBook, og dér er der meget forskel. Den klapper som sagt ikke helt
i, men ned til en 30-35 grader, når man holder maskinen lodret.
Selvom det altid er usikkert, kan jeg sagtens se mig selv til et møde
af en eller anden slags, hvor jeg skal flytte mig rundt, flytte
computeren med skærmen åben. Jeg synes simpelthen, at det er for
dårligt at den er så løs.

Jeg har bedt om en ombytning, selvom jeg virkelig ikke orker at vente
igen, og selvom jeg virkelig tvivler på, om en ny vil være
anderledes. Det vil tiden vise.

--
De bedste hilsner,

/rt

Thomas von Hassel (12-11-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-11-08 19:07

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

>
> >> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at
> >> flytte den fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på
> >> samme skrivebord...
> >>
> >
> > Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ...
> > jeg kan bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..
>
> Det kan jeg heller ikke. Jeg sammenligner den direkte med en spritny
> MacBook, og dér er der meget forskel. Den klapper som sagt ikke helt
> i, men ned til en 30-35 grader, når man holder maskinen lodret.
> Selvom det altid er usikkert, kan jeg sagtens se mig selv til et møde
> af en eller anden slags, hvor jeg skal flytte mig rundt, flytte
> computeren med skærmen åben. Jeg synes simpelthen, at det er for
> dårligt at den er så løs.
>
> Jeg har bedt om en ombytning, selvom jeg virkelig ikke orker at vente
> igen, og selvom jeg virkelig tvivler på, om en ny vil være
> anderledes. Det vil tiden vise.

jeg var nok gået ned i en Humac/Fona og havde kigget på hvordan de
opfører sig inden jeg sender den tilbage ..

/thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste