Problemer med dropdown menu
Fra : EMO002

Dato : 12-11-08 19:31

Hej hej

Jeg har et lille problem med min dropdown menu... Den hænger :
www.aeblehuset.info...

Her er javascriptet:

<!--//--><![CDATA[//><!--

sfHover = function() {
   var sfEls =
document.getElementById("nav").getElementsByTagName("LI");
   for (var i=0; i<sfEls.length; i++) {
      sfEls[i].onmouseover=function() {
         this.className+=" sfhover";
      }
      sfEls[i].onmouseout=function() {
         this.className=this.className.replace(new RegExp("
sfhover\\b"), "");
      }
   }
}
if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", sfHover);

//--><!]]>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-08 20:23

EMO002 skrev:
> Hej hej
>
> Jeg har et lille problem med min dropdown menu... Den hænger :
> www.aeblehuset.info...

Det er den berømte Suckerfish Dropdown, og den virker
som den skal i Firefox og Internet Explorer 7 på den
side du henviser til.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-11-08 20:40

Jørgen Farum Jensen kom med følgende:

> Det er den berømte Suckerfish Dropdown, og den virker
> som den skal i Firefox og Internet Explorer 7 på den
> side du henviser til.

Der er forskel på menuen i IE7 og FF.
I FF(3.0.3) forsvinder den, når musen fjernes fra menuen - det gør den
ikke i IE7.
Men det er ikke lige til at gennemskue hvorfor.

Umiddelbart sættes css ved handlingen af linien
this.className=this.className.replace(new RegExp("sfhover\\b"), "");
og man kan godt forestille sig, at der er forskel på tolkningen i
Mozillas javascript og M$'s JScript, og at det er det der gør
forskellen.

FireBug i FF, fyrer en halv million fejl af ved load af siden.
"Fejl i tolkning af værdi for filter / height / margin-top / width
Mange af dem er så browserspecifikke korrektioner, som nok bør fortages
anderledes (i hvert fald dem for IE).

Birger

http://bbsorensen.dk