Musikshop på nettet
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-08 21:54

Der laves jo meget godt hollandsksproget musik, så jeg har googlet lidt
efter hollandske cd-musik-shop`s på nettet. Jeg ved ikke rigtig hvilke som
regnes for at være mest seriøse. Er der nogen som kan fortælle noget om
hvilke hollandske musik-shop`s som har størst udvalg i hollandsksproget
musik. Det samme spørgsmål angående tysksproget musik.

Men hvilke almindelige musik-shop`s med alle genrer musik er mest velanset ?

Hilsen Åge

Fra : Martin

Dato : 12-11-08 05:27

Åge Halldorsson wrote:
> Der laves jo meget godt hollandsksproget musik

Den lader vi lige stå lidt...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-11-08 06:06

Martin skrev:

>Den lader vi lige stå lidt...

Det kunne være at det var "Rotterdam Termination Source - Poing" han mente

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-08 16:15

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kunne være at det var "Rotterdam Termination Source - Poing" han mente
>

> Ivan V. Klattrup

______________

det var nu mere sådan noget som

Grad Damen - Jantje Smit - Marianne Weber - Bzn - Frans Bauer - ZangerBob -
Mees - Ramona og Charlene

jeg mente

Hilsen Åge

Fra : Steen BJ

Dato : 12-11-08 19:14

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> ZangerBob

Herrefedt navn
Hvorfor ikke købe på diverse (de værste) kunstneres officielle
hjemmesider http://www.boboffenberg.nl/
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Peter Christiansen

Dato : 13-11-08 11:02

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>

> ______________
>
> det var nu mere sådan noget som
>
> Grad Damen - Jantje Smit - Marianne Weber - Bzn - Frans Bauer -

Hej Åge

Jeg ved ikke hvad du har søgt på google efter, men hvis du f.eks. går
ind på www.imusic.dk, har de/kan de skaffe de fleste af dem du nævner.

Når de kan, mon så ikke de andre musik butikker på nettet også kan
skaffe dem.

mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-08 18:26

"Peter Christiansen" <christiansendk@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> på www.imusic.dk, har de/kan de skaffe de fleste af dem du nævner.
>
> Når de kan, mon så ikke de andre musik butikker på nettet også kan skaffe

Hej Peter

Jeg har søgt efter gode internet musik-shops hvor man også kan høre
brudstykker at sangene. Den slags service`s synes jeg ikke ligefrem er i høj
kurs hos nogen af butikkerne. Man aner stort set ikke hvad man køber. jeg
har prøvet dit forslag og kan se at de har et godt udvalg af det efterhånden
meget populære hollansk-sprogede musik. Man jeg kan ikke høre sangene.
MEN
nu har jeg lige fundet en hollands musikshop hvor man kan lytte til musikken
og de har saft suseme et udvalg af hollandsk slager, som slår alt. jeg kan
anbefale den til alle som kan lide hollandsk slager. Det er meget mere
livligt end det tyske slager.

Prøv at klik ind på denne musikshop http://www.freerecordshop.nl/

Oppe i højre hjørne markerer man "music"

Prøv herefter at søg efter:
Jannes
Frans Bauer
Marianne Weber

Der er saft suseme gang i musikken. Det er ikke for folk med dårligt hjerte,
så meget gang der er i den. Og så er det konstant.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-08 18:58

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

og jeg har faktisk også lige fundet musikshoppen på engelsk. Det er de to
bedste musikshops jeg har set.

http://www.freerecordshop.com/

De lader folk lytte til brudstykker af musikken. Det tror jeg ikke andre
musikshops tilbyder. Jeg kan i hvert fald ikke finde andre som gør det.

Hilsen Åge

Fra : Peter Christiansen

Dato : 13-11-08 19:02

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Der er saft suseme gang i musikken. Det er ikke for folk med dårligt
> hjerte, så meget gang der er i den. Og så er det konstant.

Det falder nok "lidt" uden for min smag, men held og lykke med musikkøbet.

mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-08 19:10

> Det falder nok "lidt" uden for min smag, men held og lykke med musikkøbet.
>
> mvh
> Peter

Hej Peter

Pænt tak. Jo nu kan jeg lytte til musikken på den hollandske musikshop-side.
Herefter kan jeg være så lusket at bestille den i den danske musikshop
"I-musik" bagefter. Sært de ikke selv tilbyder folk at kunne lytte til det
kan køber. De kunne sælge meget mere så.

Hilsen Åge

Fra : Steen BJ

Dato : 12-11-08 08:26

> [...]

> musik. Det samme spørgsmål angående tysksproget musik.
>
> Men hvilke almindelige musik-shop`s med alle genrer musik er mest velanset ?

Har ingen anelse, men prøv evt. ebay.de
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-11-08 22:22

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Men hvilke almindelige musik-shop`s med alle genrer musik er mest velanset
> ?
---

Ja det er der jo så ikke rigtigt nogen der ved. men noget helt andet. ´Jeg
har fundet nogle musikshops på nettet, hvor man kan høre brudstykker af de
plader som er til salg.

Der er faktisk et par stykker som er meget meget professionelt lavet og
særdeles gode med informationen, billeder af cd-omslaget og et fint udbygget
lytte-system. Jeg synes lige jeg vil fortælle hvilke det er, hvis nogen her
skulle få brug for lytte-information. jeg tror simpelthen det er de bedste
der overhovedet findes på nettet, når man også gerne vil høre musikklip. I
nævnte rækkefølge synes jeg at de er bedst:

http://www.freerecordshop.nl (Hollandsk sproget side)

http://www.freerecordshop.be/ (Hollandsk sproget side)

http://www.freerecordshop.com/ (Engelsk sproget side)

http://www.bol.com/nl/muziek/index.html (Hollandsk sproget side)

http://www.soundmedia.ch/de/m/bw1/2/musik/2 (Tysksproget side)

Uanset at siderne er på hollandsk eller tysk eller engelsk er det jo
butikker som også har den engelsksprogede musik. Jeg interesserer mig bare
mest for musik hvor man synger på hollandsk eller tysk og der er de
hollandske og tyske sider supergode til hollandsk og tysk slager. de har det
hele simpelthen. Oceaner med Grad Damen og Jannes. Så selv Romana og Danny
Hoekstra kan man finde. Fransk bauer, Marianne Weber er der selvsagt en
syndflod af.
Men dem som ikke interesserer sig for slager kan sagtens finde det de
skal bruge og samtidig lytte til musikken. Jeg kan ikke forestille mig at
der findes andre sider end disse og absolut ikke i den klasse som disse
sider er i.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 10:38

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> udbygget lytte-system. Jeg synes lige jeg vil fortælle hvilke det er, hvis
> nogen her skulle få brug for lytte-information.

Du behøver da ikke at gå længere end til http://musik.tdconline.dk for at få
den funktionalitet.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-08 11:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Du behøver da ikke at gå længere end til http://musik.tdconline.dk for at
> få den funktionalitet.
>
> /Alex

______________________

Prøvede den lige. Ja, den kan da også godt bruges. Der kom noget af
øjeblikkets hollandsk-sprogede hits, f.eks. med Frans Bauer og Marianne
Weber. Dog er den ikke helt super hvad det hollandske
angår. "Jannes" manglede og han er da top- populær. "Mees" og "Romana" kom
der heller intet med. De store opsamlings-boxe med hollandske top 100 hits,
de der store hollandske piraten-festival-slageree kom heller ikke.
Men TDC-siden er da rigtig god alligevel.

Den her hollandsk-engelske musikside http://www.freerecordshop.com
kan dog intet slå. Prøv f.eks. at se hvor flot, overskuelig,funktionel og
hurtig den er.

Prøv f.eks. dens funktionalitet ved at gøre følgende:

I øverste højre hjørne markeres "music"og i søgefeltet skrives "hollandse"
og tryk "search".

Herefter kommer en syndflod af hit-cd-er fra Holland. På et ikon kan man
herefter få dem sorteret efter popularitet.

Klik på en af cd-omslagene og se hvordan der kommer en meget brugervenling
og overskulelig oversigt med lyttemulighed. Kun ganske enkelte cd-er kan man
ikke lytte til.
Tror det er under 5%.

Hilsen Åge