Hvilken film (ca. 1960)
Fra : Optimus Prime

Dato : 11-11-08 09:34

Endnu en omgang hvilken film

Faldt over nogle gamle aviser på loftet og lagde mærke til en reklame
for en film i den lokale (provins)biograf - glemte selvfølgelig at kigge
på præcis hvornår avisen var fra; men det var vist lige omkring 1960.

Der stod som følger:

"Solgt til erotik (blondiner fragtes til Cuba)

Unge danserinder udnyttes hansynsløst af moderne hvide-slavehandlere -
forrygende slagssmaal - sex og spænding"

Og så er der et forbundt for børn under 16år, samt en tegnet dame med
nøgne bryster ved siden af teksten...

Gætter på "Solgt til erotik" må være den danske titel; men netop de ord
gør det ret besværligt at finde noget brugbart på Google

Det kunne godt lyde som noget Jesus Franco kunne ha filmet; men synes
ikke beskrivelsen passer med nogen af hans film fra den tid

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-11-08 11:03

Optimus Prime wrote:
> Endnu en omgang hvilken film

Mon ikke det er Endstation Rote Laterne også kendt som Blonde Mädchen
für Havanna:
http://www.imdb.com/title/tt0140023/

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Optimus Prime

Dato : 12-11-08 10:12

Per H. Nielsen skrev:
> Mon ikke det er Endstation Rote Laterne også kendt som Blonde Mädchen
> für Havanna:
> http://www.imdb.com/title/tt0140023/

Hmm det kunne godt lyde som den - der er desværre ikke meget at gå efter
på IMDB; men tror du har ret

Sådan af ren nysgerrighed, var det frit fra hukommelsen eller hvordan
fandt du den?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-11-08 10:33

Optimus Prime wrote:
> Sådan af ren nysgerrighed, var det frit fra hukommelsen eller hvordan
> fandt du den?

Nej så god er min hukommelse desværre ikke Jeg havde i øvrigt
aldrig hørt om filmen.

Jeg søgte simpelthen på Google efter "Solgt til erotik". Når man
medtager anførselstegnene, så søges der jo efter en hel sætning.
Det gav nogen links, som ledte til navnet Joachim Fuchsberger, og
han var nem at slå op på IMDB.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-11-08 14:29

Optimus Prime skrev:

> Hmm det kunne godt lyde som den - der er desværre ikke meget at gå
> efter på IMDB; men tror du har ret

Filmen havde DK-premiere 19.9.1960 - og jeg har nu lagt forsiden af
filmprogrammet ind på http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-11-08 09:26

Jørgen Grandt skrev:
> Filmen havde DK-premiere 19.9.1960 - og jeg har nu lagt forsiden af
> filmprogrammet ind på http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Det er en lidt anden annonce jeg har, men helt sikkert samme film

Tak til jer begge