Tilbygning af skur
Fra : Jan A.

Dato : 11-11-08 21:40

Hej

Jeg har søgt og fået byggetilladelse til udbygning af vores skur/carport og
udvidelsen bliver magen til den udvidelse, som vores nabo har lavet for ca.
5 år siden. Carporten står i skel og deles med nabo.

Væggen på hans tilbygning står ca. 5-10 cm. fra skel, mens tagrenden er helt
ind over skel til os.

Jeg vil meget gerne bygge min tilbygning helt sammen med hans, så vi undgår
at have 2 vægge op ad hinanden, men må man det??

Hvis man må - kan man vel skrive et stykke papir, som vi begge skriver under
på. Er der nogen, der har en idé til, hvad man kan skrive?

For hvad nu hvis han eller dem, der måske køber huset om x antal år, river
deres udvidelse ned (kan godt lade sig gøre uden at det ser grimt ud)? Så
står mit skur pludselig 5-10 cm. ind på deres grund.

Mvh Jan Andreasen

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 14-11-08 10:38

"Jan A." <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres udvidelse ned (kan godt lade sig gøre uden at det ser grimt ud)? Så
> står mit skur pludselig 5-10 cm. ind på deres grund.

Hvis du har fået en byggetilladelse, har du vel skulle aflevere en tegning
på teknisk forvaltning af projektet. Det du så betaler for, er at få
vurderet om det er lovligt. Så hvis du har fået byggetilladelsen ud fra
korrekte tegninger af tagrende føring mv, er det vel bare at gå i gang.
Ellers kan kommunen hjælpe dig med råd og vejledning.

Men efter min mening, så hold dig inde hos dig selv. Det bliver hurtigt
besværligt... Når det så er sagt, så må du jo godt bygge din mur i skellet.

Mvh
Mads K

Fra : Jens

Dato : 15-11-08 09:57

"Jan A." <affaldspost@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> deres udvidelse ned (kan godt lade sig gøre uden at det ser grimt ud)? Så
> står mit skur pludselig 5-10 cm. ind på deres grund.

Jeg har en mur i skel - denne er tinglyst på begge ejendomme. Muren
adskiller to dobbelte carporte til to huse der er ens - det ene er dog
spejlvendt. Dette må i princippet også gælde fælles væg i skure.

Problemet er jo at hvis naboen udskiftes, kan den nye nabo rage sit skur ned
hvis ikke den fælles væg er tinglyst.

mvh
Jens