Ang utæt tag
Fra : brian@tele-mobil.dk

Dato : 10-11-08 22:01

jeg fik i 92 bygget nyt hus og tømrer arbejdet blev udført af en lokal
tømrer mester . det viser sig nu at taget er blevet utæt det er beklædt med
de tagplader der fra dansk eternit blev erklæret defekte men man mente ikke
vores tagplader var så defekte at de ikke kunne holde de 20år man som var
garanti perioden på tæthed. de er også meget smuldret .er der noget jeg kan
gøre eller skal jeg bare selv bekoste nye tagplader selv...

hilsen Brian

Fra : Henning

Dato : 10-11-08 22:55

On Mon, 10 Nov 2008 22:01:18 +0100, <brian@tele-mobil.dk> wrote:

> [...]
>garanti perioden på tæthed. de er også meget smuldret .er der noget jeg kan
>gøre eller skal jeg bare selv bekoste nye tagplader selv...

Hvis der er 20 års garanti, er der vel ikke noget problem?

Fra : brian@tele-mobil.dk

Dato : 11-11-08 23:30

jo for garanti udsteder dansk eternit fabrik er gået konkurs da man fandt ud
af at der var en masse fejl ved disse tagplader ..

newsbhh41n1a0h5vgg86l8pqm33860m540sk@4ax.com...

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-11-08 00:37

brian wrote:

> jo for garanti udsteder dansk eternit fabrik er gået konkurs da man
> fandt ud af at der var en masse fejl ved disse tagplader ..

Så er der næppe noget at gøre, da garantien ydes af fabrikken ikke af
tømreren. I forhold til tømreren gælder en 5-årig forældelse af krav.

--
Jesper Lund