Is på taget?
Fra : Klaus G.

Dato : 10-11-08 21:59

Hej.

Når nu det bliver frostvejr her engang, så ser man tit i f.eks. rundkørsler
at der ligger en stor bunke is, som er rutsjet af taget på en lastbil...

Det er tit ret store mængder is som kan ligge ovenpå sådan en pressening
vogn.

Og her er mit spørgsmål så. Har en chauffør pligt til at tjekke taget på
hans vogntog inden han køre afsted? Hvad hvis en anden bil, eller endnu
værre en cykellist/fodgænger for sådan en bunke is i skallen? Bliver
chaufføren så retsforfulgt, eller hvordan?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-11-08 22:03

On Mon, 10 Nov 2008 21:59:24 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>værre en cykellist/fodgænger for sådan en bunke is i skallen? Bliver
>chaufføren så retsforfulgt, eller hvordan?

I teorien ja! - men hvem kan bevise tumpen kørte med is på taget?
*suk* Det kræver vidner, som er villige til at stå frem.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 10-11-08 22:21

> Det er tit ret store mængder is som kan ligge ovenpå sådan en pressening
> vogn.

Ja tak. Sidste vinter kørte jeg bag en lastbil på motorvejen, da der
pludseligt kom en isblok flyvende. Størrelsen så ud til at være omkring
10x10x10 cm. Den ramte direkte på forruden, men der skete heldigvis intet -
udover et kæmpe chok til mig.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 19:00

Jeppe Vestergaard wrote:

> [...]
> omkring 10x10x10 cm. Den ramte direkte på forruden, men der skete
> heldigvis intet - udover et kæmpe chok til mig.

Det var satans, kunne isblokken holde til
det uden at splintres :)

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 12-11-08 19:00

> Det var satans, kunne isblokken holde til
> det uden at splintres :)

Ja, den fortsatte sin tur bagud, og ramte formentligt vejen bag mig efter
turen forbi min forrude.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-11-08 22:42

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> [...]
> værre en cykellist/fodgænger for sådan en bunke is i skallen? Bliver
> chaufføren så retsforfulgt, eller hvordan?

Ja, det har han - og hvis han skader nogen har han samme ansvar som hvis
han f.eks. var kørt ind i dem. Det blev nævnt sidste vinter i Videopolitiet
svjh.

Fra : obak

Dato : 12-11-08 07:56

> [...]
> værre en cykellist/fodgænger for sådan en bunke is i skallen? Bliver
> chaufføren så retsforfulgt, eller hvordan?

Har set at det Tyske polit, når vejret har de tendenser stiller sig op og
dirigere lastbiler ind på restepladser hvor de kan rense presseningen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-08 00:10

On Nov 12, 7:55 am, "obak" <obfjer...@klatterup.dk> wrote:

> Har set at det Tyske polit, når vejret har de tendenser stiller sig op og
> dirigere lastbiler ind på restepladser hvor de kan rense presseningen.

Lyder som en god idé, så kan de lære det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-11-08 08:46

Klaus G. wrote:
> [...]
> værre en cykellist/fodgænger for sådan en bunke is i skallen? Bliver
> chaufføren så retsforfulgt, eller hvordan?

For en måneds tid siden kørte jeg bag sådan en på hillerødmotorvejen(s
forlængelse (kunne man ikke finde et mere mundret navn?)) - på MC :-/

Men det er et forsvindende lille problem set i forhold til folks
manglende ansvarsfølelse når der skal fragtes ting på trailer. Hvordan
h... kan man tro at en stor tom murerbalje bliver stående med 80 km/t
alene ved hjælp af newtons lov? Og hvis man ved at det er usikkert, hvor
er fantasien til at forestille sig konsekvenserne for en MC-ist der
"finder" baljen?

--
vh
Torben