|
| Kunde/support system Fra : Kennet |
Dato : 10-11-08 02:50 |
|
Hej
Jeg søger et produkt, som vil kunne holde styr på kunders henvendelser
omkring deres systemproblemer. Altså et slags supportsystem, hvor vi
kan registrere deres problemer, og så søge i det efterfølgende. Det er
vel et slags CRM system, men det må ikke være så omfattende og voldsom
dyrt.
Det må meget gerne være webbaseret.
Nogen forslag?
/Kennet
| |
Peter Lykkegaard (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 10-11-08 12:58 |
|
"Kennet" skrev
>
> Jeg søger et produkt, som vil kunne holde styr på kunders henvendelser
> omkring deres systemproblemer. Altså et slags supportsystem, hvor vi
> kan registrere deres problemer,
Det bedste jeg kender er JIRA
http://www.atlassian.com/software/jira/
Eller er der bugzilla (opensource)
http://www.bugzilla.org/
Du har ikke skrevet noget om krav til OS/db etc så jeg regner med at der er
frit slag?
- Peter
| |
Arne Vajhøj (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Arne Vajhøj |
Dato : 10-11-08 22:29 |
|
Peter Lykkegaard wrote:
> "Kennet" skrev
>> Jeg søger et produkt, som vil kunne holde styr på kunders henvendelser
>> omkring deres systemproblemer. Altså et slags supportsystem, hvor vi
>> kan registrere deres problemer,
>
> Det bedste jeg kender er JIRA
> http://www.atlassian.com/software/jira/
>
> Eller er der bugzilla (opensource)
> http://www.bugzilla.org/
>
> Du har ikke skrevet noget om krav til OS/db etc så jeg regner med at der
> er frit slag?
Jira er et glimrende produkt.
Men jeg ved ikke om det matcher spørgers ønsker.
Bug tracking og operational CRM har en lidt forskellig
indgangsvinkel.
Arne
| |
Peter Lykkegaard (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 10-11-08 22:42 |
|
"Arne Vajhøj" skrev
> Bug tracking og operational CRM har en lidt forskellig
> indgangsvinkel.
>
Jeg er ikke helt klar over hvad Kennet ønsker
Jeg har taget udgangspunkt i dette
"et slags supportsystem, hvor vi kan registrere deres problemer, og så søge
i det efterfølgende"
Kennet skriver endvidere:
"et slags CRM system, men det må ikke være så omfattende"
Jira kan integreres med forskellige CRM systemer hvis man har brug for den
del
- Peter
| |
Arne Vajhøj (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Arne Vajhøj |
Dato : 11-11-08 15:14 |
|
Peter Lykkegaard wrote:
> "Arne Vajhøj" skrev
>> Bug tracking og operational CRM har en lidt forskellig
>> indgangsvinkel.
>>
> Jeg er ikke helt klar over hvad Kennet ønsker
>
> Jeg har taget udgangspunkt i dette
> "et slags supportsystem, hvor vi kan registrere deres problemer, og så
> søge i det efterfølgende"
>
> Kennet skriver endvidere:
> "et slags CRM system, men det må ikke være så omfattende"
>
> Jira kan integreres med forskellige CRM systemer hvis man har brug for
> den del
Der er noget langt fra "at være" et CRM system til "at kunne
integreres med" et CRM system.
Arne
| |
Peter Lykkegaard (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 11-11-08 15:37 |
|
"Arne Vajhøj" skrev
> Der er noget langt fra "at være" et CRM system til "at kunne
> integreres med" et CRM system.
>
Jeg har nu ikke påstået at Jira var et CRM system?
- Peter
| |
K (10-11-2008)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 10-11-08 05:14 |
|
> Det bedste jeg kender er JIRA http://www.atlassian.com/software/jira/
>
> Eller er der bugzilla (opensource) http://www.bugzilla.org/
>
> Du har ikke skrevet noget om krav til OS/db etc så jeg regner med at der er
> frit slag?
>
> - Peter
Vi kører XP på wks, og har et par 2003 servere. Vores eneste krav er
sådan set kun, at det skal være let at gå til og arbejde i, og så skal
det ikke være for omfattende/dyrt.
/Kennet
| |
N/A (11-11-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-11-08 15:12 |
|
| |
N/A (11-11-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-11-08 15:12 |
|
| |
K (10-11-2008)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 10-11-08 06:08 |
|
On 10 Nov., 13:13, K <kenne...@hotmail.com> wrote:
> > Det bedste jeg kender er JIRA http://www.atlassian.com/software/jira/
>
Nu har jeg lige fået installeret det her JIRA. Kan det passe at man
ikke kan oprette kundeinformation i det?
Umiddelbart ser det ud til, at det kun kan bruges, som et projekt
værktøj. Vi vil nemlig gerne kunne oprette vores kunder i det, så vi
kan logge deres problem, og evt tilføje en løsning, som man så kan
søge sig frem til, hvis andre kunder får samme problem.
/Kennet
| |
Peter Lykkegaard (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 10-11-08 17:22 |
|
"K" skrev
> Nu har jeg lige fået installeret det her JIRA. Kan det passe at man
> ikke kan oprette kundeinformation i det?
JIRA kan tilpasses både her og der
Brugere kan være eksterne som interne og du kan tillade at fx eksterne
brugere kun ser en delmængde af systemet
Jeg kan forestille mig at det er noget a la dette du ønsker?
http://www.atlassian.com/software/jira/casestudies/shine.jsp
> Umiddelbart ser det ud til, at det kun kan bruges, som et projekt
> værktøj
Vi har vores software produkter registreret i systemet hvor vi så kan
tilføje fejl eller ønsker efter behov
.. Vi vil nemlig gerne kunne oprette vores kunder i det, så vi
> kan logge deres problem, og evt tilføje en løsning, som man så kan
> søge sig frem til, hvis andre kunder får samme problem.
>
Hvilke kundeinformationer er det du mangler at kunne registrere
- Peter
| |
Arne Vajhøj (10-11-2008)
| Kommentar Fra : Arne Vajhøj |
Dato : 10-11-08 22:39 |
|
Kennet wrote:
> Jeg søger et produkt, som vil kunne holde styr på kunders henvendelser
> omkring deres systemproblemer. Altså et slags supportsystem, hvor vi
> kan registrere deres problemer, og så søge i det efterfølgende. Det er
> vel et slags CRM system, men det må ikke være så omfattende og voldsom
> dyrt.
> Det må meget gerne være webbaseret.
Prøv og kig på nogle af de open source operational CRM løsninger
der findes:
vtiger CRM
CentraView
hipergate
SplendidCRM
Tustena CRM
Arne
| |
K (11-11-2008)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 11-11-08 00:19 |
|
> JIRA kan tilpasses både her og der
> Brugere kan være eksterne som interne og du kan tillade at fx eksterne
> brugere kun ser en delmængde af systemet
>
> Jeg kan forestille mig at det er noget a la dette du ønsker? http://www.atlassian.com/software/jira/casestudies/shine.jsp
> Vi har vores software produkter registreret i systemet hvor vi så kan
> tilføje fejl eller ønsker efter behov
>
> Hvilke kundeinformationer er det du mangler at kunne registrere
>
> - Peter
#Peter
Vi vil kun bruge det internt, men vi vil også bruge det som en
kundedatabase, hvor vi - hvis det kan lade sige gøre - vil trække en
kundeliste ud fra vores C5, altså navn, adresse og tlf osv., og så
integrere den i JIRA.
Vi har ikke så mange forskellige software versioner, men det ville da
være rart, hvis man kunne vælge lidt standard ting/versioner, og frem
for alt skal der være en god søgefunktion, hvor man kan søge efter
tidligere kendte bugs.
/Kennet
| |
K (11-11-2008)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 11-11-08 01:08 |
|
>
> #Peter
>
> Vi vil kun bruge det internt, men vi vil også bruge det som en
> kundedatabase, hvor vi - hvis det kan lade sige gøre - vil trække en
> kundeliste ud fra vores C5, altså navn, adresse og tlf osv., og så
> integrere den i JIRA.
>
> Vi har ikke så mange forskellige software versioner, men det ville da
> være rart, hvis man kunne vælge lidt standard ting/versioner, og frem
> for alt skal der være en god søgefunktion, hvor man kan søge efter
> tidligere kendte bugs.
>
> /Kennet
Nu har jeg lige ladet mig fortælle, at der er planer om at indføre
Microsoft CRM til vores salgsafdeling, ligger der ikke nogle
funktioner omkring support i det?
/K.
| |
Arne Vajhøj (11-11-2008)
| Kommentar Fra : Arne Vajhøj |
Dato : 11-11-08 15:12 |
|
K wrote:
> Nu har jeg lige ladet mig fortælle, at der er planer om at indføre
> Microsoft CRM til vores salgsafdeling, ligger der ikke nogle
> funktioner omkring support i det?
Jo.
Arne
| |
N/A (11-11-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-11-08 15:12 |
|
| |
|
|