Accept af vilkår hvis ikke man svarer tilb~
Fra : moso97ad

Dato : 07-11-08 06:06

Vi står i den situation, at min papsøns far et par gange har aflyst
samvær med kort varsel, for så at ændre mening i sidste øjeblik før
afhentning, hvilket vi synes er et irritationsmoment i vores dagligdag
og planlægning af weekenderne.

Vores problem er imidlertid, at den sidste gang han gjorde dette, så
kom han med den udmelding, at han fremover ikke kan have sin søn på
samvær hver 14. dag pga. den lange køretur fra Nordjylland til
Nordsjælland. Istedet vil han have sin søn på samvær i ferierne (jul,
sommer, påske og efterår).

Indtil videre går vi ud fra, at han ikke kommer næste gang, men han
har jo før ændret mening. Min kæreste og ham kommunikerer ikke særlig
godt sammen, så mange gange foregår det på sms. Min kæreste har
skrevet ham to sms'er, hvor hun spørg til, om han kommer denne gang,
og om han mener, at han kun fremover vil have samvær hver 14 .dag. Dem
har han ikke svaret på.

Mit spørgsmål er så, hvordan kan vi sikre os, at han denne gang mener
det han siger? Kan vi sende ham et brev/e-mail, hvor vi beder ham om
at bekræfte hans egen udmelding om kun at have samvær i ferierne. Hvis
han så vælger ikke at svare på brevet/mailen, kan det så tolkes som at
han er enig i det vi skriver i brevet?

Siden den nye forældreansvarslov har der faktisk ikke været andet end
uro i forbindelse med samværet, hvor det førhen kørte fint, derfor
ønsker vi at få noget ro omkring samværet.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 07-11-08 16:42

moso97ad wrote:
> [...]
> uro i forbindelse med samværet, hvor det førhen kørte fint, derfor
> ønsker vi at få noget ro omkring samværet.

RING OG SPØRG!