Hvem sagde "dit perverse svin"
Fra : Bo

Dato : 09-11-08 15:29

En mandlig måske afdøde revy-skuespiller fra Nordjylland Arden Aars og
op eller , har/havde en speciel accent sagde i en film "dit perverse
svin" med tydelig Accent, optrådte han også for Ældreklubberne ?.
Hvilken forbindelse, hvilken film "Matador" eller var det i en "Olsen
Bande film" ? Jeg vil meget gerne have hjælp til at løse mit spm.
vh. Bo

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-11-08 01:53

Bo escribió:
> [...]
> Hvilken forbindelse, hvilken film "Matador" eller var det i en "Olsen
> Bande film" ? Jeg vil meget gerne have hjælp til at løse mit spm.

Et hurtigt skud: Per Pallesen?

Fra : Bo

Dato : 10-11-08 10:02

On 10 Nov., 02:52, Mikkel Moldrup-Lakjer <mik...@fabel.dk> wrote:

> Et hurtigt skud: Per Pallesen?

NEJ ham var det ikke, ham jeg tænker på er ældre og måske død og han
havde den specielle nordjyske dialekt. vh Bo

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-08 18:16

Bo wrote:

> NEJ ham var det ikke, ham jeg tænker på er ældre og måske død og han
> havde den specielle nordjyske dialekt. vh Bo

Kai Holm? Han var "professionel jyde" i dansk film i mange år.

Per V.
--
Hvis jeg havde en tiøre for hver gang nogen siger "muslimerne" gør dit
eller dat, ville jeg være rig. Hvis jeg skulle betale en tiøre for hver

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-08 18:19

In news:65efa6ce-a1a5-4776-aa4a-6a91bac6f898@t39g2000prh.googlegroups.com,
Bo <solfranz47@gmail.com> typed:
> [...]
> Hvilken forbindelse, hvilken film "Matador" eller var det i en "Olsen
> Bande film" ? Jeg vil meget gerne have hjælp til at løse mit spm.

Den eneste skuespiller jeg kan komme på med en udpræget nordjysk accent var
Kaj Holm, men han døde i 1985 så det kan næppe være ham. Han var *meget*
jysk.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-11-08 18:25

Bo skrev:

> En mandlig måske afdøde revy-skuespiller fra Nordjylland
> Arden Aars og op eller , har/havde en speciel accent sagde
> i en film "dit perverse svin" med tydelig Accent, optrådte
> han også for Ældreklubberne ?.

Er det ikke "Det Er Ikk Engang Løwn" - Poul Erik Krogen?

--
Herluf ·

Fra : Bo

Dato : 10-11-08 11:15

On 10 Nov., 19:24, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> Er det ikke "Det Er Ikk Engang Løwn" - Poul Erik Krogen?
>
> --
> Herluf ·

NEJ ingen af delene. Ham jeg tænker på, havde knæk i stemmen og var
meget uopdragen i sin optræden, hvis jeg skal sige sådan.
Han optrådte med sine egne revysange i diverse ældreklubber og enkelte
gange sjældent i TV, han medvirkede sjældent i film og kun med enkelte
replikker som dette udbrud "Dit perverse svin", desværre kan jeg ikke
huske hvem han sagde det til.
Åh nu ved jeg hvem det er KAJ LØVRING selvfølgelig, men i hvilken
film ?

Fra : Max

Dato : 10-11-08 19:22

Hej Bo

> Åh nu ved jeg hvem det er KAJ LØVRING selvfølgelig, men i hvilken
> film ?

I en Olsen banden film, Kaj Løvring er chef for rengøringspersonalet
på SAS hotellet.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-08 19:40

In news:68ea431a-cccf-4892-88f2-9e930de15674@i20g2000prf.googlegroups.com,
> [...]
> huske hvem han sagde det til.
> Åh nu ved jeg hvem det er KAJ LØVRING selvfølgelig, men i hvilken

Ja, så var det godt nok svært at gætte, for hvis du havde skrevet at han var
født på fyn og snakkede med fynsk accent (når han spillede Eskild), så havde
det været noget lettere at gætte. Jeg tror ikke at jeg har hørt ham snakke
jysk, men det kan jo godt være at han har. Han var bl.a. også med i "Op På
Far's Hat" foruden "Olsenbanden".

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-08 20:36

Tove Krieger wrote:

> Han var bl.a. også med i "Op På Far's Hat" foruden "Olsenbanden".

Løvring spillede også enkelte alvorlige roller - og gjorde det overraskende
godt. Jeg husker ham især som en vranten, kørestolsiddende bedstefar i en
tv-serie af Tørk Haxthausen i forastadsmiljø. Desværre kan jeg ikke huske
navnet. Futter til tv-gruppen.

Per V

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-08 20:40

Per Vadmand wrote:

> [...]
> kørestolsiddende bedstefar i en tv-serie af Tørk Haxthausen i
> forastadsmiljø. Desværre kan jeg ikke huske navnet. Futter til
Jeg fandt den selv - den hed "Kirsebærhaven 98".

Per V

Fra : hanzen

Dato : 10-11-08 20:48

> [...]
> bedstefar i en tv-serie af Tørk Haxthausen i forastadsmiljø. Desværre kan
> jeg ikke huske navnet. Futter til tv-gruppen.

Hed vist noget med Kirsebærhaven.
--
hilzen
hanzen

Fra : Bo

Dato : 10-11-08 12:53

On 10 Nov., 20:21, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Bo

> I en Olsen banden film, Kaj Løvring er chef for rengøringspersonalet
> på SAS hotellet.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Selvfølgelig var det i en Olsen bande film, så finder jeg nok
"hvilken" og hvem han sagde "sætningen" til. vh Bo

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-11-08 21:19

Bo skrev:

> Selvfølgelig var det i en Olsen bande film, så finder jeg
> nok "hvilken" og hvem han sagde "sætningen" til.

Olsen-banden over alle bjerge.

Egon Olsen er ret "chick" som rengøringsdame.

--
Herluf :·)