Nyt tag.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-11-08 12:10

Vi overvejer at få lagt et nyt tag på huset.

Undertaget er nu armeret plast.
Men vi ville gerne have noget fast istedet for.
Der er mange muligheder for et nyt undertag, men fælles for dem som vi har
set, er at de hæver taget en smule.
Det er desværre ikke muligt for os at gøre, da huset er et rækkehus.

Findes der en side,som viser forskellige muligheder.

Har fået foreslået at bruge oliehærdet masonit, skydes det blot på spærrene
og så lægter ovenpå??

Elmer

Fra : Martin Bak

Dato : 09-11-08 14:00

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en side,som viser forskellige muligheder.
>
> Har fået foreslået at bruge oliehærdet masonit, skydes det blot på

Det er et supergodt undertag, mange mange gange bedre end diverse
undertagsduge. Men ligesom ved alle andre typer undertag kræver det
imprægnerede lister til at holde afstand mellem lægter og undertag. Det tror
jeg ikke du kan komme udenom, uanset hvilken løsning du vælger.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-11-08 14:14

> [...]
> imprægnerede lister til at holde afstand mellem lægter og undertag. Det
> tror jeg ikke du kan komme udenom, uanset hvilken løsning du vælger.

Impræneret lister?? Hvad er det for nogle og hvor tykke skal de være??

elmer

Fra : Martin Bak

Dato : 09-11-08 14:28

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Impræneret lister?? Hvad er det for nogle og hvor tykke skal de være??

De kaldes bare afstandslister eller "grønlister" Se mere om undertage her:
http://www.godetage.dk/asp/byggeproces.asp?pid=63&m=4&c=1

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 15:54

Elmer Fjort wrote:

> Har fået foreslået at bruge oliehærdet masonit, skydes det blot på
> spærrene og så lægter ovenpå??

Er den diffusionsåben?

I dag bruger man ret ofte Huntonit.

Se mere her:

http://www.rindom.dk/3_1_huntonit_generelt.htm

Afstandslisterne som Martin omtaler er typisk 25 x 50 mm.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Elmer Fjort

Dato : 15-11-08 08:41

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Er den diffusionsåben?
>
> I dag bruger man ret ofte Huntonit.
>
> Se mere her:
>
> http://www.rindom.dk/3_1_huntonit_generelt.htm
>
> Afstandslisterne som Martin omtaler er typisk 25 x 50 mm.

Vi har besluttet at næste år ryger taget af, og så genbruger vi
tagstenene.
Udskifter undertag - folien - og lægger nyelægter op.
Har været ude at kigge på et par huse i bebyggelsen der har fået helt nyt
tag med alt det fine og dyre under.
Det ser da godt ud, men helhedindtrykket daler en del når man kan kigge
op under tagstenene fordi brædderne
der dækkker tagrenden er for lav. Alternativ er at han skifter brædder for
alle husene i rækken, 5 stk.

Elmer

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 14-11-08 10:46

> [...]
>
> Findes der en side,som viser forskellige muligheder.
>
> Har fået foreslået at bruge oliehærdet masonit, skydes det blot på

Bor selv i rækkehus kvarter.
Der er mange der får lagt decra tag ovenpå det gamle skiffereternit tag.
Opbygget md undertag og lægter til decrataget. Så afslutter man med en ca.
5-8 cm kant til naboen. Det ser ok ud. Så er det jo op til naboen og få lagt
det også, så han slipper for forhøjningen.

Mvh
Mads K