Så skete det alligevel
Fra : Leyna

Dato : 09-11-08 22:59

Uha, ja nu dumpede jeg altså i igen. *rødme*
Jeg havde lovet både mig selv og manden at vi ikke skulle have flere
dyr, og alligevel er her nu (igen) 4 store køtere.

Okay, det er så ikke impulskøb eller en nuttet hvalp jeg bare ikke
kunne stå for, men det sidste medlem af flokken der er vendt tilbage.
Det er min "kampvogn" Maggie, som jeg omplacerede for omkring ½ år
siden, da jeg ikke følte jeg kunne overkomme hende, og der har været
en gevaldig ro i flokken lige siden hun flyttede.
Nu er der så bare sket det, at konen jeg havde overladt Maggie til er
ved at få manden placeret på et plejehjem, da han (vist nok) er blevet
senil dement. Maggie var mest knyttet til manden, men han kan ikke
længere passe hende forsvarligt, og konen er ved at gå ud af sit gode
skind, for der er store problemer med både manden og
børnene/børnebørnene, så hun kan bare ikke overkomme mere. Derfor
vendte Maggie altså hjem igen, og selvom hun er noget af et
energibundt, så er det sørme dejligt at se hende igen. Hundene tog
pænt imod hende, og hende og Oy har næsten væltet huset i dag. Kattene
skal hun lige genlære at omgås, men det er da kun blevet til et enkelt
hvæs, så jeg er fortrøstnigsfuld.

Nu er både Maggie og Oy jo blevet lidt mere voksne, så de kan afdækkes
når det bliver for voldsomt. Maggie går osse væsentligt pænere i snor
nu (i hvert fald indtil videre), så alt i alt har det været en positiv
oplevelse at få hende hjem. Kærlig og lalleglad er hun stadigvæk, og
meget, meget glad for at have fået sin flok tilbage. Tror hun har
savnet nogen at tonse med.

Og Maggie husker Vaks...! Det første hun gjorde da hun kom indenfor
døren var at smide sig på ryggen med alle fire poter lige i vejret, og
så var det ligesom sat på plads. Uden noget bøvl. Dejligt! Men de
omkringboende synes jo nok jeg er splittergal for 4 hunde!!! *GG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 11-11-08 14:17

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
> Uha, ja nu dumpede jeg altså i igen. *rødme*
> Jeg havde lovet både mig selv og manden at vi ikke skulle have flere
> dyr, og alligevel er her nu (igen) 4 store køtere.

Er du ikke en skør halvgammel dame ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 11-11-08 23:02

On Tue, 11 Nov 2008 14:16:33 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>
>Er du ikke en skør halvgammel dame ?

Naaaah, føler mig da ikke halvgammel!

Men det går faktisk over al forventning. Maggie er faldet en del til
ro, selvom der stadig er masser af krudt i hende, og der er lige nogle
retningslinier omkring mad vi skal have indlært, men det er faktisk
osse de eneste problemer vi er løbet ind i. Så alt i alt er det en
positiv oplevelse, og Oy er lykkelig for at ha' fået en at tonse
med... udover Vaks.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk