Dagens ord: Fisker
Fra : Max

Dato : 08-11-08 11:47

Hej

Jeg voksede selv op i et fiskerhjem og skulle vel egentlig
have været fisker, men fiskene forsvandt før det kom så
langt. Så derfor mindes jeg lige fortiden og vælger dagens
ord : Fisker i alle sammenhæng.

Jeg føler fint hvad Billy Joel synger om i denne sang:

The Downeaster Alexa - Billy Joel
http://www.youtube.com/watch?v=5VgnVx_NGPU

og så kan man få verdenen lidt på afstand ved at
tage på en lille fisketur.

Chris Rea - Gone Fishing
http://www.youtube.com/watch?v=sRTXnAxlxTc

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away, Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday,
Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy,
Car, Cartoon, Celtic, Children, Cirkus, Companion/følgesvend, Control,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dansk, Dark,
Daughter, Drums/trommer, Desert, Doctor, Dream, Duet, Duo, Dylan, Dør,
Earth, Education, Electricity, England, ET, Eternal, Evil, Explosive,
Eyes/Øjne, Face, Fail, Falling, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings,
Fever, Fisker, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave,
Free/Fri, Friend, Fun, Funk, Garden, Genial, Girls, Going, Gold,
Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii,
Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Hippie,
Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Human, Hunt/jagt, Hurricane,
Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Kitch
/ Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt,
Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months,
Moon, Mother, Mountain, Musical, Nashville, Natural, Navn/name,
Needle, New York, Night, Nobody, Nord, Nordisk, Nothing, Nowhere,
Mundharmonika, Ocean, One, Pain, Paradise, Party, Peace, Pearl, Pets,
Physics, Pigenavne, Pirat, Postman, Power, Pray, Primitive, Queen,
Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, Sailing, School, Service, Sex, Sick/syg,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sorry, Soundtrack,
Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer,
Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Telegraph, Telephone, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France,
Train, Traveller, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser, UFO,
Unknown, Unplugged, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel,
Whiskey, Wild/vild, Window, Wine, Winter/Vinter, Wishful, Woman, Wood,
Word, Work, World, Write, Year/årstal, Yesterday, You

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-11-08 12:29

> [...]
> have været fisker, men fiskene forsvandt før det kom så
> langt. Så derfor mindes jeg lige fortiden og vælger dagens

Climie Fisher med "Love Changes Everything":
http://www.youtube.com/watch?v=oPav44v545Y

Marillion med "Kayleigh":
http://www.youtube.com/watch?v=cwNVfNc1IQM
(hedder han ikke Fish, ham der synger ?)

Country Joe McDonald & The Fish med "Vietnam Song":
http://www.youtube.com/watch?v=u0jxHB3E710

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : schlafen

Dato : 08-11-08 13:56

som Per nævner, så er Fish forsanger i Marillion og han har også lavet solo
album
Fish - A Gentleman' Excuse Me
http://www.youtube.com/watch?v=2TAEej_GShw

Marvelettes - Too many fish in the sea
http://www.youtube.com/watch?v=e8PJx7P1jxA

Fra : Sv-e

Dato : 08-11-08 14:45

Max skrev:
> [...]
> ord : Fisker i alle sammenhæng.
>
> Jeg føler fint hvad Billy Joel synger om i denne sang:

Hej Max

Det er så bare en rigtig fed Billy J sang den der, den trækker altid
gåsehud på mig når jeg høre den, tak for at blive mindet om den.

/Sv-e

Fra : Max

Dato : 08-11-08 15:52

Hej Sv-e

> Det er så bare en rigtig fed Billy J sang den der, den trækker altid
> gåsehud på mig når jeg høre den, tak for at blive mindet om den.

Ja, det er uden tvivl noget af det absolut bedste han har har lavet,
og her kommer så lige et par rigtige perler fra ham mere

Billy Joel - New York State Of Mind
http://www.youtube.com/watch?v=zu9GDCtCYs8&feature=related

og så et nummer med en rigtig god video

Billy Joel - River of Dreams
http://www.youtube.com/watch?v=X6ArAAN0i3o&feature=related

--
Mvh Max

Fra : -=JF=-

Dato : 08-11-08 15:37

Max skrev:
> Hej

Sæl haj!

Tørfisk, med Lugter lidt af fisk: http://www.youtube.com/watch?v=7NHGlNbMBtU
(Så bli'r det vist ikke mere corny

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.
(John Lennon)

Fra : Max

Dato : 09-11-08 21:35

Hej John

> Tørfisk, med Lugter lidt af fisk:

Det kan vidst ikke blive ret meget mere fisker hvis man
lige ser bort fra Fisker Thomas :)

Den giver dig stafetten, ud og fange et nyt ord.

--
Mvh Max

Fra : STEEN :-)

Dato : 09-11-08 00:34