association. Ny leg?
Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-08 21:14

Jeg vil ikke tage livet af "dagens ord", men vi har alle konstateret, at det
bliver stadigt vanskeligere at finde nye ord der ikke allerede er brugt, og
det giver sig også udslag på antallet af input.

Måske vil i være med til en ny leg:

Hver dag vælges et nummer, der på en eller anden måde associerer til
nummeret valgt dagen før. Den der "har tråden" vælger et nummer blandt
bidragene, og starter en ny tråd med dette nummer, der således bliver denne
bidragsyders tråd. Youtube eller andre links er naturligvis selvskrevne. Vi
skal jo kunne høre hvad det handler om

Jeg prøver forsigtigt at lægge ud med en klassiker, der måske ikke er så
svær at associere på:

The Beatles - Back In The USSR
http://www.youtube.com/watch?v=4-2LQGigK-0

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : P. Petersen

Dato : 07-11-08 21:50

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> selvskrevne. Vi skal jo kunne høre hvad det handler om
>
> Jeg prøver forsigtigt at lægge ud med en klassiker, der måske ikke er så

Hej Martin.
Lyder som en sjov leg.
Her et par bidrag:

Sovjets nationalhymne. http://de.youtube.com/watch?v=CMYkxszXe9s

Iron Maiden. Mother Russia. http://de.youtube.com/watch?v=6MAOLbylg8A

Hilsen
Pelle

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-08 23:22

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Iron Maiden. Mother Russia. http://de.youtube.com/watch?v=6MAOLbylg8A

Fascinerende...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-11-08 00:13

On Fri, 7 Nov 2008 21:14:08 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>skal jo kunne høre hvad det handler om
>
>Jeg prøver forsigtigt at lægge ud med en klassiker, der måske ikke er så

Det fik mig til at tænke på
Sting - "Russians"
http://www.youtube.com/watch?v=c87uooTuPoY&fmt=18

Det fik mig nu også til at tænke på et herligt album Paul McCartney
indspillede 1999, hvor han gik tilbage til rockens "barndom", og
indspillede en række sange. Derfra vælger jeg:
Paul McCartney (with Dave Gilmour) - "Honey Hush"
http://www.youtube.com/watch?v=P4PWlz5-AGE&fmt=18

Og når jeg nu lige er kommet hjem fra biografen og har set
James Bond
så kan jeg altså ikke undgå denne trailer:
"From Russia With Love"
http://www.youtube.com/watch?v=ttQGpMXKpR0&fmt=18

Fin ide, og lad os så se hvordan det går.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-11-08 00:37

Ivan Rebroff: "Wolgalied"

http://www.youtube.com/watch?v=46yDYhospNE&feature=related

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Sv-e

Dato : 08-11-08 11:23

Martin Bak skrev:
> [...]
> skal jo kunne høre hvad det handler om
>
> Jeg prøver forsigtigt at lægge ud med en klassiker, der måske ikke er så

Måske en lille fantasi om ussr styring gennem tiden ?

http://www.youtube.com/watch?v=AIE3UYTx8Iw&feature=related

/Sv-e

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-11-08 12:36

> [...]
> selvskrevne. Vi skal jo kunne høre hvad det handler om
>
> Jeg prøver forsigtigt at lægge ud med en klassiker, der måske ikke er så

Yello med "RubberBandMan":
http://www.youtube.com/watch?v=Bi6sgW_y7Uc
(Beatles har et dansk kopi band, som hedder RubberBand, deraf
associationerne )

Gorky Park med "Bang":
http://www.youtube.com/watch?v=0fmVkWdiVfM

--