fuglestemmer musik ?
Fra : sigurno

Dato : 07-11-08 15:22

Der er vel ikke lige nogen, som har et link, til det der stykke musik, hvor
man hører en masse fugle fløjte, måske er der kun fuglestemmer og ingen
instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt, men mange
mange år gammelt.

Mvh.

Sigurno

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-08 16:21

"sigurno" <siggy@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man hører en masse fugle fløjte, måske er der kun fuglestemmer og
> ingen instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt, men

Jeg er sikker på at jeg ved hvilket nummer du mener, men jeg kan heller ikke
grave det frem fra hukommelsen. Jeg er også sikker på, at jeg har hørt
Hans-Otto spille det i radioen fra tid til anden.
Kan du finde det frem via dette link:?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bird_song#Bird_song_and_music

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-11-08 17:26

"sigurno" <siggy@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor man hører en masse fugle fløjte, måske er der kun fuglestemmer og
> ingen instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt, men

Jeg tror, at det er svenske Jan Lindblad, der fløjter og så er der en masse
fulge, der stemmer i.

Mener melodien er "Shannandoa" - men kan ikke finde den på YouTube.

Meget smuk melodi.

mvh Eva

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-11-08 18:09

sigurno skrev:

> [...]
> måske er der kun fuglestemmer og ingen instrumenter,
> men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt, men

Kan det være nogle optagelser med lyd- og radiomanden
Carl Weismann?
--
Herluf :·)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-11-08 19:27

sigurno <siggy@invalid.dk> wrote:
> [...]
> fuglestemmer og ingen instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det
> er ikke noget nyt, men mange mange år gammelt.

Jeg kommer til at tænke på B siden af Kraftwerk Autobahn fra 1974
"Morgenspaziergang"

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Mathias

Dato : 07-11-08 21:09

sigurno skrev:
> [...]
> hvor man hører en masse fugle fløjte, måske er der kun fuglestemmer og
> ingen instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt,

Pink Floyd - Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in
a Cave and Grooving with a Pict

http://www.youtube.com/watch?v=YrRhnaFaBsA

Det er dog Roger Waters og ikke fugle der laver lydene

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-08 22:48

> [...]
> hvor man hører en masse fugle fløjte, måske er der kun fuglestemmer og
> ingen instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt, men

Måske Sweet people - And the birds were singing
http://www.youtube.com/watch?v=UEgVnYay4RQ

Mvh

Thomas

Fra : sigurno

Dato : 08-11-08 11:02

> [...]
> hvor man hører en masse fugle fløjte, måske er der kun fuglestemmer og
> ingen instrumenter, men det kan jeg ikke huske. Det er ikke noget nyt, men

Den er ikke fundet ennu. Der er "stor" volume i lyden, mange fugle og måske
lidt klasisk i tonen.Tror der er både instrumenter og mange fuglestemmer i.
Tak for alle forslag, led videre.

Mvh.

Sigurno

Fra : sigurno

Dato : 13-11-08 10:21

"sigurno" <siggy@invalid.dk>

Tak for alle forslag. Jeg bruger: and the bird's where singing.

Mvh.

Sigurno

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-08 19:52

> [...]
> måske lidt klasisk i tonen.Tror der er både instrumenter og mange
> fuglestemmer i. Tak for alle forslag, led videre.

________

Jeg kender den godt. Det er noget som intet har med pop eller rockstilen at
gøre. Det er nærmest noget klassisk musik.
Men jeg har aldrigt tænkt over musikstykket og hvem der har lavet det. Det
er mange år siden jeg har hørt det og det
var meget populær. Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide hvad
musikstykket hedder, men jeg har absolut ingen
anelse om hvem der lavede musikstykket.
Stykket har som sagt intet med pop eller rock eller slager at gøre. jeg
tror derfor du skal søge hos nyhedsgruppen for
klassisk musik, for det var nærmest klassisk musik, kan jeg huske. Populær
klassisk.

Hilsen Åge