Hjælp til Ryanair
Fra : Martin

Dato : 08-11-08 02:01

Jeg har igennem længere tid kigget på www.ryanair.dk for at finde afgange
fra Billund til Pisa i Italien. Men de seneste par måneder er der ikke
dukket nogle ledige pladser op, lige meget hvilke dage og måneder man søger.
Ruten skulle være i drift siden efteråret 2008 og de reklamerer endda på
forsiden af sitet med ture til 143 kr. fra den 17. november. Men der dukker
ingen ledige pladser op når man søger i feltet til venstre på forsiden..
Man kan vist desværre ikke skrive mails til Ryanair, derimod kun ringe på
internationale telefonnumre. Og inden jeg gør det, vil jeg lige høre jer om
der mon er noget jeg har overset?

Hilsen Martin

Fra : henningn

Dato : 08-11-08 01:14

Jeg mener at kunne huske at den kun flyver om sommeren. Men man kan
ikke finde info om det - hvilket er noget underligt

Fra : Anette

Dato : 08-11-08 12:29

"Martin" <martinf6000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har igennem længere tid kigget på www.ryanair.dk for at finde afgange
> fra Billund til Pisa i Italien.

Måske har de allerede lukket ruten til Pisa, som pressen skrev om i
september
http://borsen.dk/okonomi/nyhed/139599/newsfeeds_rss/
Men bare ikke fået opdateret hjemmesiden?

/ Anette

Fra : jimmi1311

Dato : 08-11-08 07:16

On 8 Nov., 12:29, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> Måske har de allerede lukket ruten til Pisa, som pressen skrev om i
> septemberhttp://borsen.dk/okonomi/nyhed/139599/newsfeeds_rss/
> Men bare ikke fået opdateret hjemmesiden?
>
> / Anette

Du kan flyve derned fra Hamburg Lübeck også med ryanair

MVH
Jimmi

Fra : Martin

Dato : 08-11-08 22:28

Anette wrote:
> Måske har de allerede lukket ruten til Pisa, som pressen skrev om i
> september
> http://borsen.dk/okonomi/nyhed/139599/newsfeeds_rss/
> Men bare ikke fået opdateret hjemmesiden?

Men på www.ryanair.dk står der på forsiden at de flyver fra Billund til Pisa
for 143 kr. fra den 17. november. Så der er noget som ikke passer sammen.

Fra : Nicolai

Dato : 09-11-08 19:17

> Men på www.ryanair.dk står der på forsiden at de flyver fra Billund til
> Pisa for 143 kr. fra den 17. november. Så der er noget som ikke passer
> sammen.

Ja det er noget mystisk når der på borsen står:

"I Billund fjerner selskabet 11 af 33 ugentlige afgange og ruterne til
Madrid, Valencia i Spanien, og Pisa i Italien bliver helt taget af
plakaten."

Fra : Martin

Dato : 09-11-08 20:20

Nicolai wrote:
> [...]
>
> "I Billund fjerner selskabet 11 af 33 ugentlige afgange og ruterne til
> Madrid, Valencia i Spanien, og Pisa i Italien bliver helt taget af

Imponerende! Ruten Billund-Pisa har kun eksisteret i ganske få måneder, men
måske nåede den aldrig rigtig at komme i gang før den blev taget ned igen.
Øv. Mon ikke de flyver til Milano i stedet for så.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 00:54

Jo jo den har været på på programmet og jeg har været på turen , men kan
også godt forstå den er fjernet igen

Byen Pisa er så slidt ned , og ja ca halvdelen af strøget butikker var
lukket og kalket til af værste skuffe
Jo så er der det tårn der , ja det er sku meget flot , men turist maden
omkring hold da op , skulle da prøve at have Lasange , men at få et bette
stykke som var frosset indeni og på en resturan til 10 ?
og tjeneren var sku ligeglad Grrrrrrrrrrrrr Vi var 3 par afsted en
weekend og vi var alle rystet , men vi opgav ikke så vi tog med toget ca 1
time ind til Firanze se det var en by der var noget ved , pæn spændene og
god mad , vi havde en fantastisk dag derinde

Men hvis ikke turen skal gå til Pisa , så prøv deres tur til Dublin , hold
da hel op , det er ikke sidste gang jeg har været på den tur

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Martin

Dato : 10-11-08 14:30

PE wrote:
> [...]
>
> Men hvis ikke turen skal gå til Pisa , så prøv deres tur til Dublin ,
> hold da hel op , det er ikke sidste gang jeg har været på den tur

Hehe, nu er det jo ikke alle der skal til Pisa bare fordi lufthavnen ligger
der.
Jeg tager normalt Ryanira fra Bremen til Pisa for at opleve hele Toscana,
men det er unægteligt noget nemmere at flyve fra Billund når man bor i
Kolding.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 14:39

Ok , så kender du jo byen , har jeg uret eller er det et HUL

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Martin

Dato : 10-11-08 16:38

PE wrote:
> Ok , så kender du jo byen , har jeg uret eller er det et HUL

Jeg har faktisk ikke set byen. Kun lufthavnen (som er et hul) og hotel AC
Pisa som er et ok hotel.

Fra : jos

Dato : 10-11-08 18:05

> Jeg har faktisk ikke set byen. Kun lufthavnen (som er et hul) og

Det er måske derfor Ryanair havde problemer med landingen af
Hamburg/bremenflyet til aften?

Fra : Martin

Dato : 10-11-08 20:18

jos wrote:
> Det er måske derfor Ryanair havde problemer med landingen af
> Hamburg/bremenflyet til aften?

Hvad var der galt?
Landingsbanenen i Pisa er noget ujævn og generelt bærer det hele præg af, at
det ikke er så omkostningstungt, om man så må sige. Man skal selv ud og gå
på landingsbanen her, ingen busser. Men de er vist ved at bygge en ny
terminal, men om det kun er til biludlejning stadigvæk, det ved jeg ikke.

Fra : jos

Dato : 10-11-08 21:55

Martin wrote:

> Hvad var der galt?

Jeg så bare lige et glimt af nogle panikslagne tyskere på CNN, - det var
noget med en nødlanding - rettelse: sikkerhedslanding.

finn

Fra : Armand

Dato : 11-11-08 00:27

jos skrev:

> Jeg så bare lige et glimt af nogle panikslagne tyskere på CNN, - det var
> noget med en nødlanding - rettelse: sikkerhedslanding.

Læste det på tekst-tv: Fløj gennem en flok stære sent under landingen og
tog jorden temmeligt tungt (og sikkert også skævt :-/ ) p.g.a. den ene
motors udfald! Den ene sides landingsstel knækkede ved "nedslaget" og
flyet stod på motoren i dén side da det kom til stilstand!

Sort uheld eller "sort sol" ??

--
Armand.

Fra : Martin

Dato : 11-11-08 12:05

Armand wrote:
> [...]
> ene motors udfald! Den ene sides landingsstel knækkede ved
> "nedslaget" og flyet stod på motoren i dén side da det kom til

Jeg har tit undret mig over en jetmotors "luftindtag". Hvorfor sidder der
ikke et stort gitter foran, så der ikke flyver ænder og aviser og gamle
damer med rolator derind?

Fra : Armand

Dato : 12-11-08 00:57

Martin skrev:

> Jeg har tit undret mig over en jetmotors "luftindtag". Hvorfor sidder der
> ikke et stort gitter foran, så der ikke flyver ænder og aviser og gamle
> damer med rolator derind?

Maksimal lufttilførsel er en betingelse for en jetmotors ydeevne og
skulle et gitter kunne modstå fugle af varierende størrelse ville det
være så kraftigt at der næppe ville være megen luftgennemgang :-/
Kunne motoren alligevel fungere ville en stæreflok eller frakken fra
rollator-bedste istedet fylde gitteret og derved alligevel kvæle motoren!

--
Armand.

Fra : Martin

Dato : 12-11-08 05:25

Armand wrote:
> [...]
> Kunne motoren alligevel fungere ville en stæreflok eller frakken fra
> rollator-bedste istedet fylde gitteret og derved alligevel kvæle

Ja, det har du sikkert ret i. Men hvis en flok fugle ødelægger motoren så
var det måske bedre at de blev fanget i gitteret og dermed bare lukkede
motoren ned, fremfor at ødelægge motoren. En Boeing 737 som dem Ryanair
bruger mange af, kan godt flyve med kun 1 motor.
Jeg så engang på Discovery, hvor de smed kyllinger ind i en jetmotor. Det
kunne den fint modstå, der kom bare en masse rød røg bagud hehe Det værste
er måske at ribberne i luftindtaget bliver beskadiget.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-11-08 06:53

"Martin" <martinf6000@hotmail.com> wrote in

> Jeg har tit undret mig over en jetmotors "luftindtag". Hvorfor sidder
> der ikke et stort gitter foran, så der ikke flyver ænder og aviser og
> gamle damer med rolator derind?

Tro mig, det ville intet hjælpe. Det er uhyggeligt voldsomme kræfter vi
taler om.

Fra : Peter T.

Dato : 12-11-08 15:48

In article <491966d3$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>, martinf6000
@hotmail.com says...

> Jeg har tit undret mig over en jetmotors "luftindtag". Hvorfor sidder der
> ikke et stort gitter foran, så der ikke flyver ænder og aviser og gamle
> damer med rolator derind?

Som Kent Oldhøj skriver, så er der store kræfter på spil i en jetmotor.
En enkelt motor på fuld kraft på en jumbojet vælter og blæser snildt en
stor, tung bil, der står 20-30 meter bag en jetmotor, væk.

<http://www.youtube.com/watch?v=cJ5ZGV3Vxo8>

Bemærk, at ruderne i den første bil splintres a lufttrykket FØR bilen
overhovedet begynder, at tippe. :)

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 22:33

Martin wrote:
> [...]
> mails til Ryanair, derimod kun ringe på internationale telefonnumre.
> Og inden jeg gør det, vil jeg lige høre jer om der mon er noget jeg

De begynder på ruten den 29.marts 2009 igen.