Søger bestik fra Prag :-)
Fra : Charlotte

Dato : 07-11-08 14:21

Hej
Jeg har lige været i Prag, og her sad vi så på en fortovscafe og spiste
tapas og drak mojitu'er - herligt Jeg fik noget bestik i hænderne som
bare var så godt at holde på - jeg glemte helt at lede efter et "navn" .. og
nu er det jo at jeg sidder på nettet og søger efter det - har ledt efter
tjekkisk bestik.......... er der mon en af jer derude som kender lidt til
det tjekkiske bestik? For jeg har på fornemmelsen at det er lokalt. Det var
ikke sølv - ganske alm. stål, men i en meget større udgave end alm bestik -
skaftet var meget stort og tungt.

Hilsen Lotte

Fra : Thomas Thomassen

Dato : 08-11-08 18:53

Prøv denne adresse: http://www.od-kotva.cz/ -
hvis du kan tjekkisk eller prøv på tysk.
Kotva er et stort varehus i Prag, ikke langt fra "Krudttårnet".
Billigt at købe krystal.
Held og lykke med eftersøgningen.
I øvrigt spises ikke tapas i Prag, ligesom der ikke spises
frikadeller på Mallorca.
Nyd de lokale værtshuse, spis for en hund for to med en øl eller
to.

Fra : Charlotte

Dato : 10-11-08 13:02

Hej Thomas

Tak for hjælpen - jeg vil prøve at se om jeg ikke kan finde det der

Hmm - meget mærkeligt det der med tapas Det stod der på spisekortet
Men måske de ikke selv er klar over hvad man spiser i Prag ??
/Lotte

-------------------
"Thomas Thomassen (slet E69RA)" <kyndby2003@E69RAyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:12261671990.131571811471893@dtext.news.tele.dk...

Fra : jos

Dato : 10-11-08 18:03

Charlotte wrote:
> [...]
>
> Hmm - meget mærkeligt det der med tapas Det stod der på
> spisekortet Men måske de ikke selv er klar over hvad man spiser i

Man ka osse få tapas flere steder i Aalborg! - og jeg har også fået det
serveret i Berlin.

finn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-11-08 18:20

"jos" <jos@her.dk> wrote in news:49186945$0$56792
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Man ka osse få tapas flere steder i Aalborg! - og jeg har også fået det
> serveret i Berlin.

Mon ikke pointen var, at man ikke burde spise tapas i Prag, men derimod de
lokale specialiteter. Bare for at få den oplevelse med.

Spis (grillspyd med kød og grøntsager), Cesnekovy Polevka (hvidløgssuppe),
Svickova (bøf med sur flødesauce) og Veprove Knedliky (svinekød med knödel)
er retter der bringer dig nærmere tjekkisk madkultur.

Tjekkisk mad er fed og nærende bondemad, men det bør nu ikke afholde nogen
fra at prøve. Selv har jeg været så heldig at deltage i et tjekkisk bryllup
(som forlover), og det er godtnok nogle andre madtraditioner end herhjemme

Fra : Charlotte

Dato : 11-11-08 12:32

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Jamen vi spiser altid deres egen mad - og den er faktisk ret god....men som
du siger, noget fed Svineknæ (som vi kalder det) er en oplevelse. Da jeg
fik tapas var jeg på en brasiliansk restaurent tror jeg - alt var med
rørsukker og i den stil

/Lotte