Hvor på Sicilien?
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-08 12:11

Hej Alle :)

Er der nogle der har været på Sicilien? Hvor er det bedst at bo og ikke
mindst hyggeligt, vi gider ikke overfyldte kæmpe hoteller.. Det skal være
hyggeligt, og der skal være kultur og flot natur.. Vi er ikke bange for at
leje bil så vi kan komme omkring.. Men hvor på øen er det bedst og flottest?

Og hvad er prisniveauet i forhold til dk, når man tænker på resturentbesøg?

Gode råd modtages :)

Mvh
Morten

Fra : jk

Dato : 08-11-08 16:23

On Fri, 7 Nov 2008 12:10:52 +0100, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> [...]
>
>Og hvad er prisniveauet i forhold til dk, når man tænker på resturentbesøg?

Jeg synes SÅ godt om Taormina ! Men husk på, at gaderne er meget
smalle. Så en Punto er bedst. Jeg fik nemlig bonus i lufthavnen til en
Stilo SW, - ikke smart. En tur op ad Etna kan anbefales.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 00:00

> Jeg synes SÅ godt om Taormina ! Men husk på, at gaderne er meget
> smalle. Så en Punto er bedst. Jeg fik nemlig bonus i lufthavnen til en
> Stilo SW, - ikke smart. En tur op ad Etna kan anbefales.

Ok, hvad med pris niveauet? ja Etna var bestemt også i kikkerten :)

Mvh
Morten

Fra : ScubaJima@gmail.com

Dato : 17-11-08 04:36

For cmå 10 år siden var vi i "nabobyen" Giardini Naxos. Hyggelig by
tæt ved vandet.
Besøgte Taormina (køn by oppe på et bjerg) og en lokalbus til Messina..

Prisniveau plejer man at kunne finde i rejsebureauernes pdf-kataloger.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-08 08:36

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hyggeligt, og der skal være kultur og flot natur.. Vi er ikke bange for at
> leje bil så vi kan komme omkring.. Men hvor på øen er det bedst og

Gå på biblioteket og læs seneste nummer - okt/nov/dec - af Camping og
Fritid. Et par har lavet en beskrivelse af en campingtur - og selv om du
ikke vil bo på campingpladser, så giver det dig måske en fornemmelse af hvor
du vil bo.

Sicilien er 300 x 150 km, så du vil måske ønske at bo flere steder?

--
Per

Fra : AmagerMand

Dato : 19-11-08 23:23

On Fri, 7 Nov 2008 12:10:52 +0100, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> Er der nogle der har været på Sicilien?

Man ricikerer at blive skudt af mafiaen dernede, ellers ville jeg
gerne til Sicilien.

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-11-08 08:47

AmagerMand wrote:

> Man ricikerer at blive skudt af mafiaen dernede, ellers ville jeg
> gerne til Sicilien.

Næppe - Mafiaen ejer det meste af turistbranchen - og man skyder ikke sine
kunder, kun sine fjender. Jeg kender en Italiener (siciliansk oprindelse i
'eksil' heroppe i køleskabet) der faktisk påstår at Sicilien er vældigt
sikkert for turister, netop fordi Cosa Nostra ikke vil have uro i
forretningen.

vh

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : AmagerMand

Dato : 21-11-08 14:12

On Fri, 21 Nov 2008 08:47:05 +0100, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> Næppe - Mafiaen ejer det meste af turistbranchen - og man skyder ikke sine
> kunder, kun sine fjender.

Så er det formentlig det sikreste sted i Italien
Hvem rejser man med, uden hotel ?

Fra : Lave

Dato : 17-01-09 22:27

Jeg har været på nordkysten og der er bare rigtig dejligt uden en masse
"turister" området var præget af italiener fra Rom der holdt ferie. Kan
varmt anbefales.

Vi havde selv arrangeret fly billetter til Palermo og så afsted derfra.

Pas på "banditter" der spærrer for køretøjet og så er der en der åbner
bildøren og forsøger at snappe tasken.

Hilsen

Lave