Lecablokke - i jord
Fra : Søren

Dato : 08-11-08 17:20

Hvis man bruger lecablokke i jorden, til fundament eller lign., skal der så
gøres noget ved dem? Er de så porøse at der kommer fugt i dem, så de skal
pudses på siden og bunden?
Eller er det unødvendigt??

-Søren

Fra : Ralph

Dato : 08-11-08 19:40

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man bruger lecablokke i jorden, til fundament eller lign., skal der
> så gøres noget ved dem? Er de så porøse at der kommer fugt i dem, så de
> skal pudses på siden og bunden?
> Eller er det unødvendigt??

Læs her:

http://www.byggestore.dk/pl/Byggematerialer_Lecablokke_918.aspx

Der står intet om at de kan bruges til fundament, til gengæld kan du på
samme side se at en 33 cm leceblok koster over det dobbelte af en 33 cm
fundablok.

--
Ralph

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-11-08 20:49

Ralph wrote:

> til gengæld kan du
> på samme side se at en 33 cm leceblok koster over det dobbelte af en
> 33 cm fundablok.

Gevinsten er en langt bedre isoleringsevne end massiv beton.

Jeg har for mange år siden været med til at lave fundament til en
kælderplaceret svømmepøl, opført i lecablokke. Om det var en god ide, ved
jeg ikke. Det var en murermester, der stod for projektet.

Erik Ginnerskov

Fra : Ralph

Dato : 08-11-08 23:23

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har for mange år siden været med til at lave fundament til en
> kælderplaceret svømmepøl, opført i lecablokke. Om det var en god ide, ved
> jeg ikke. Det var en murermester, der stod for projektet.

Jo, men lur mig om der ikke var fundablokke uden på lecablokkene, således
har vores lokale murermester netop lavet sit haveskur, med fuld kælder.

--
Ralph

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-11-08 20:27

Ralph wrote:

> Jo, men lur mig om der ikke var fundablokke uden på lecablokkene,

Det var der ikke. Jeg så da han var i færd med at pudse det op. Det var helt
klart leca både udvendig og indvendig i 30 cm. tykkelse.

Erik Ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 10:53

Ralph wrote:
> Der står intet om at de kan bruges til fundament, til gengæld kan du
> på samme side se at en 33 cm leceblok koster over det dobbelte af en
> 33 cm fundablok.

Og hvad er prisforskellen når du har fyldt fundablokken men beton?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 10:52

http://maxit.dk/downloads/3038/06-20%20Leca®%20blokmure%202007.pdf

Fra : Søren