Ny udstødning fra Tyskland?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-11-08 01:44

Vores Carina E 2,0 fra -97 skal ha ny udstødning på (formentlig for 1.
gang) - Toyota i den nærmeste danske by skal ha ca. 8000,- kr. for hele
operationen, så jeg har overvejet Tyskland.

Hvad siger panelet; kan det betale sig?

Jeg vil have original udstødning på af hensyn til holdbarhed, afstemning
samt lyddæmpning.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 09-11-08 20:51

> Hvad siger panelet; kan det betale sig?

Det vil jeg tro, Hans - men det er sikkert ik' lagervare :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-08 22:57

Mogens skrev:

> Det vil jeg tro, Hans - men det er sikkert ik' lagervare :)

Dét betyder mindre - har lige ventet en uge på 2 Miele G1022 SC'er
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-08 23:24

> Dét betyder mindre - har lige ventet en uge på 2 Miele G1022 SC'er

2 stk?
Jeg _vil_ ikke høre hvor stor den opvaske er vokset sig i mellemtiden.

Nogle gange er det værd at vente

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-08 23:28

Uffe Bærentsen skrev:

> 2 stk?
> Jeg _vil_ ikke høre hvor stor den opvaske er vokset sig i mellemtiden.

Vi har ydmyget os selv og vasket op i hånden!

> Nogle gange er det værd at vente

'sagde hun osse i går!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-11-08 22:18

On Sat, 8 Nov 2008 01:44:25 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>gang) - Toyota i den nærmeste danske by skal ha ca. 8000,- kr. for hele
>operationen, så jeg har overvejet Tyskland.

Det vil jeg næsten tro, at det kan. Du kan jo spørge på:

http://www.toyota-kiel.de/flensburg.html

Fly

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-08 23:00

Fly Christensen skrev:

> Det vil jeg næsten tro, at det kan. Du kan jo spørge på:
>
> http://www.toyota-kiel.de/flensburg.html

Fornemt! - er printet ud nu!

Vi skal so oder so derned på lørdag
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 11-11-08 19:39

> Fornemt! - er printet ud nu!
>
> Vi skal so oder so derned på lørdag

fin lille biks de har hos tåjota i flensborg....er kommet der 3 gange hvor
det eneste jeg skulle købe var 2 x vindusviskergummi og 1 x gulvmåtter. Lidt
uhyggeligt at tænke på at en yaris der er 8 år ikke går mere i stykker når
man sammenligner med ford :)

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-11-08 22:44

On Tue, 11 Nov 2008 19:38:36 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>uhyggeligt at tænke på at en yaris der er 8 år ikke går mere i stykker når

Vi købte faktisk vores første Ford hos Toyota...

Fly

Fra : Mogens

Dato : 11-11-08 22:47

> Vi skal so oder so derned på lørdag

And the result is??

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-08 23:28

Mogens skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> And the result is??

Det er på lørdag om 4 dage at vi - igen - skal derned

Jeg har blot aftalt med mester at de kigger på den lørdag formiddag
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-11-08 06:02

> Det er på lørdag om 4 dage at vi - igen - skal derned
> Jeg har blot aftalt med mester at de kigger på den lørdag formiddag

Troede du spurgte om prisen i samme ombæring...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-11-08 09:07

Mogens skrev:

> Troede du spurgte om prisen i samme ombæring...

Jeg er ikke sikker på at de vil foreslå et komplet system, og jeg ville ikke
lede hans tanker i dén retning

Hvis han er lidt "altmodisch" ka det være at han beordrer en svend til at gi
den en svejseklat

Nogen skærer også flangerne af og sætter nye på (det er kun ved flangerne
det er galt)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-11-08 17:49

Mogens skrev:

> And the result is??

Nu har vi været i Flensborg og snakket med Toyota; værkføreren dernede fik
frie hænder, men mente kun at det var nødvendigt at skifte bagpotten; stedet
var for rustent til at svejse.

En ny bagpotte med montering koster 350 euro - heraf udgør de ca. 70 euro
arbejdslønnen.

Om 14 dage - når vi alligevel er dernede - bliver den monteret.

Vi har vel i alt sparet en 4-500 kr.

Tak til alle hér for gode råd og vejledning
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 18:13

> [...]
> arbejdslønnen.
> Om 14 dage - når vi alligevel er dernede - bliver den monteret.

Hvad giver det for dig i timen alt inkl. ?
(besparelse ift. timelønnen - hvor meget tid har du brugt på det all
inclusive)
Ja ja jeg ved godt, at hvad der er sparet, er tjent, men allywell

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-08 15:05

<me@privacy.net> wrote:

>Vores Carina E 2,0 fra -97 skal ha ny udstødning på (formentlig for 1.
>gang) - Toyota i den nærmeste danske by skal ha ca. 8000,- kr. for hele
>operationen, så jeg har overvejet Tyskland.

Har du været på Prius-prøvetur hos Toyota idag? Vi havde ikke lyst, da
vejret ikke var specielt godt.

Fly