Mondeo 2.0 2002 vs Passat 1.8 T DK 2005
Fra : MGJ

Dato : 07-11-08 16:47

Jeg overvejer at skifte min Mondeo ud med en Passat 1.8 T DK 2005 med
119000km på klokken Vil jeg fortryde?

Fra : Jens Andersen

Dato : 07-11-08 19:31

"MGJ" <REMOVE_THISbuggy@sport.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at skifte min Mondeo ud med en Passat 1.8 T DK 2005 med
> 119000km på klokken Vil jeg fortryde?

Jeg ville beholde Mondeoen eller købe noget der er meget nyere end
den Passat der allerede er lidt gammel.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-11-08 23:28

købe noget der er meget nyere end
> den Passat der allerede er lidt gammel.
LOOL jeg kører i en passat fra 94 med 588.xxx km på klokken det er en gammel
passat!

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-08 19:37

MGJ skriver:

> Jeg overvejer at skifte min Mondeo ud med en Passat 1.8 T DK 2005 med
> 119000km på klokken Vil jeg fortryde?

Pladsmæssigt - ja

Motormæssigt - nej

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 08-11-08 20:15

> MGJ skriver:

> Pladsmæssigt - ja
>
> Motormæssigt - nej

Rustmæssigt: Nej

Bremsemæssigt: Ja

Fra : TDN

Dato : 09-11-08 09:16

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Bremsemæssigt: Ja

Og du tror at samtlige Passater stadig kører rundt og ikke kan bremse trods
1-2 facelift og eftermontering af skærme der hindrede skidt i at ramme
bremseskiven på den første model som havde problemet ??? Jeg havde en Passat
fra 1997 og da jeg købte den brugt med nogle år på bagen var den monteret
med skærmen på bremserne.

Underligt når du selv hidser dig op når nogen siger noget skidt om franske
biler, at du så selv holder liv i gamle historier.

Gå du nu bare ud og bank noget rust på din nye Mercedes og få afløb for dine
VW frustrationer

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 10-11-08 20:24

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> en Passat fra 1997 og da jeg købte den brugt med nogle år på bagen var den

Tjah - i talrige artikler og tests har de skrevet, at det ikke var
tilstrækkeligt - at problemet aldrig helt blev løst, men i brugttesten i
Motor lyder det som om de da har fået løst nogle af problemerne:

"Ligeledes bliver bremserne sorte, fordi rust fra skiverne bliver spredt
under opbremsninger. Det giver nedsat bremseevne, og så skal skiverne
skiftes. Det gælder især for bagbremser på biler, som kører meget på
motorvej. Passat havde også bremseproblemer i fugtigt vejr. Det blev løst
med en lille spoiler ved bremseskiverne."

Til gengæld fik de aldrig løst problemerne med forhjulsophæng og dørlåse,
hvor FDM skriver:
"Men når man taler med mekanikere, bliver man klar over, at det er en model,
hvor facaden skjuler et par sætningsrevner. Det gælder især undervognen,
hvor et kompliceret flerleddet forhjulsophæng giver god komfort, men også
begynder at larme. Det er ændret flere gange, uden at VW har kunnet fjerne
mislyden. Ligeledes er dørlåsene forbedret i flere omgange, og dem er der
fortsat problemer med."

Begge citater stammer fra en brugttest af Passat med overskriften "Et helt
liv med børnesygdomme"

> Underligt når du selv hidser dig op når nogen siger noget skidt om franske
> biler, at du så selv holder liv i gamle historier.

Humlen er: "De gamle historier" jo stadig er sande. Hvorfor bilde folk ind,
at VW = Kvalitet, når virkeligheden er en anden?
VW fik aldrig styr på kvaliteten i den gl. Passat - det er virkeligheden -
ikke en "gammel historie". VW er en gennemsnitsbil til en for høj pris - og
som sådan skal den betragtes, når man sammenligner med en Mondeo.

> Gå du nu bare ud og bank noget rust på din nye Mercedes og få afløb for
> dine VW frustrationer

Jeg har skam ingen frustrationer - blot et mere realistisk billede af VW
end du - men det lyder som om du har nogle alvorlige moderbindinger til din
VW?

Fra : TDN

Dato : 10-11-08 21:02

> [...]
>
> Jeg har skam ingen frustrationer - blot et mere realistisk billede af VW
> end du - men det lyder som om du har nogle alvorlige moderbindinger til

Jeg kører Toyota nu, men havde Passat'en indtil den var 6 år og havde kørt
+170.000 km uden nogen for for problemer og bremserne har der aldrig været
problemer med. Jeg er ikke specielt VW fan men har ejet 3 af slagsen og de
har alle kørt uden problemer. Min næste bil bliver heller ikke VW så ingen
bindinger her Jeg kan som tidligere ejer bare ikke genkende alle de
problemer du mener den har, på samme måde som du ikke mener franske biler
fejler noget

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 10-11-08 21:50

> [...]
> bindinger her Jeg kan som tidligere ejer bare ikke genkende alle de
> problemer du mener den har, på samme måde som du ikke mener franske biler

Jeg mener ikke noget - jeg citerer blot FDM

VW er gennemsnitsprodukter - ligesom de franske konkurrenter. Ingen af dem
er fejlfrie - men de fleste oplever problemfri kørsel i mange år. Den
største forskel er prisen.........

Og som du har bemærket, kører jeg ikke fransk pt. - og jeg har tidligere
kørt bl.a. japanske og spansk - så jeg er ikke voldsomt mærke- eller
nationalitetstro. Jeg prøver blot at forholde mig realistisk til de enkelte
mærker - og med VW betaler man efter min mening en overpris. Det betyder
ikke, at jeg har noget specielt imod mærket - det var klart inde i
overvejelserne inden seneste bilskift - lidt betinget af, at biltypen kun
findes fra VW og MB ("let" autocamper - MB Viano Marco Polo/VW Caravelle
California).