Outlook: Hvordan får jeg besked, når mail ~
Fra : Kurt G

Dato : 08-11-08 10:05

Jeg har forgævest forsøgt at finde et sted i Outlook, hvor jeg kan bede om
at få at vide når modtageren åbner min mail, eller når den er ankommet til
vedkommende!

Findes det ikke i Outlook?
Jeg mener, at jeg havde det, da jeg brugte Outlook Expres!

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 08-11-08 10:25

Hej Kurt

> Findes det ikke i Outlook?

Funktioner > indstillinger > E-mailindstillinger >
Registreringsindstillinger

--
Mvh Max

Fra : Kurt G

Dato : 08-11-08 18:15

> Hej Kurt

> Funktioner > indstillinger > E-mailindstillinger >
> Registreringsindstillinger
> Mvh Max

Tak for det, Max.

Men kan det passe, at man i Outlook Express kunne vælge det for en enkelt
mail fra en knap?
Ellers er det nok fra Lotus, jeg husker det.
Mvh Kurt

Fra : Hauge

Dato : 08-11-08 18:42

Hej
Kurt G wrote:
> Men kan det passe, at man i Outlook Express kunne vælge det for en
> enkelt mail fra en knap?

Ja det kan man og man kan også i Outlook, men kan ikke huske hvor, bruger
kun OE herhjemme og Outlook på arb.

Men mener når man skriver sin mail, kan man i egenskaber for mail, dvs.
samme vindue man har åbnet, kan vælge lidt forskelligt.
Kan svare dig på mandag, men andre der bruger det her og nu, kan sikkert
svare dig

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 08-11-08 19:00

Hej Kurt

> Men kan det passe, at man i Outlook Express kunne vælge det for en
> enkelt mail fra en knap?

Det kan man også i Outlook. I mailen vælger du

Filer > Egenskaber > Sikkerhed

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 15:51

Kurt G wrote:
> [...]
> ankommet til vedkommende!
>
> Findes det ikke i Outlook?
> Jeg mener, at jeg havde det, da jeg brugte Outlook Expres!

Nu er det jo ikke dig der bestemmer om en modtager
ønsker at sende dig den oplysning, men modtageren.

Jeg kunne aldrig drømme om at fortælle hvad jeg gør
ved en modtaget mail

Fra : Kurt G

Dato : 08-11-08 18:08

<Just> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo ikke dig der bestemmer om en modtager
> ønsker at sende dig den oplysning, men modtageren.
>
> Jeg kunne aldrig drømme om at fortælle hvad jeg gør
> ved en modtaget mail

Det er så din indstilling!
Men det er nu rart, når man sender vigtige ting at få en respons på, om den
er nået frem. Så behøver de måske ikke svare med det samme. Og det kunne jo
også være ting af økonomisk betydning, som man sender!

Mvh Kurt

Fra : Hauge

Dato : 08-11-08 18:10

Kurt G wrote:
> Men det er nu rart, når man sender vigtige ting at få en respons på,
> om den er nået frem.

Jamen det er jo modtageren der bestemmer om du skal have det svar, ikke dig
som afsender. Så det kan *ikke* bruges til noget som helst.

> Så behøver de måske ikke svare med det samme. Og
> det kunne jo også være ting af økonomisk betydning, som man sender!

Så skal man nok vælge en anden metode.

Mvh Hauge

Fra : Kurt G

Dato : 08-11-08 18:13

> Jamen det er jo modtageren der bestemmer om du skal have det svar, ikke
> dig som afsender. Så det kan *ikke* bruges til noget som helst.

Rigtig nok, men så ved de dog, at man gerne vil have en kvittering!
Det er ikke alt, som man begøver et svar på, blot man ved, at de har
modtaget det!

> Så skal man nok vælge en anden metode.
Anbefalet med postvæsenet?

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 09:02

Kurt G wrote:

> Rigtig nok, men så ved de dog, at man gerne vil have en kvittering!
> Det er ikke alt, som man begøver et svar på, blot man ved, at de har
> modtaget det!

Kunne du ikke bare skrive: Svar udbedes

Fra : Max

Dato : 08-11-08 18:57

Hej Kurt

> Men det er nu rart, når man sender vigtige ting at få en respons på,
> om den er nået frem. Så behøver de måske ikke svare med det samme. Og
> det kunne jo også være ting af økonomisk betydning, som man sender!

Ja, man skal bare huske at det er noget man skal være enige om. Featuren
er rigtig rar at have så man ved at f.eks. ens ordre er modtaget af dem
den er sendt til, med alle de filtre der efterhånden findes i
mailsystemerne
er det ikke altid nemt at vide om det når frem.

--
Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-11-08 21:20

Max wrote:
> [...]
> findes i mailsystemerne
> er det ikke altid nemt at vide om det når frem.

Og nogle spærrer på serveren for denne funktionalitet, specielt kvittering
for modtagelse, typisk for spamprogrammer, ikke skal få en bekræftelse på,
at modtageren faktisk eksisterer.

Jan

Fra : Max

Dato : 08-11-08 21:34

Hej Jan

> Og nogle spærrer på serveren for denne funktionalitet, specielt
> kvittering for modtagelse, typisk for spamprogrammer, ikke skal få en
> bekræftelse på, at modtageren faktisk eksisterer.

Ja, det er jo derfor man skal være enige om at bruge det.

--
Mvh Max

Fra : skibber

Dato : 09-11-08 11:44

On 08-11-2008 10:04:39, "Kurt G" wrote:
> [...]
> vedkommende!
>
> Findes det ikke i Outlook?
> Jeg mener, at jeg havde det, da jeg brugte Outlook Expres!

Findes ikke men du kanmåske bruge dette lille program

http://www.msgtag.com/home/

/skibber