skønt med en bog på min pod
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-08 16:56

Har du en bedre løsning, må diu endelig sige til.
Ellers vil jeg lige nævne at jeg her forleden sad med en ebog jeg havde
købt, og som jeg gerne ville have ind på min ipod touch
Et hurtigt kig i print menuen, gav en overraskelse.. nemlig at man kan
"printe pdf til iphoto".
Og så tænkte jeg at så kan jeg jo læse den som pdf på touch, efter synk.
Det kan man også, bortset fra at det hele er lidt for småt.
Så prøvede jeg at forstørre op til 30-35 punkter, og kunne denne gang
se at en "skærm" er det samme som en side ( i bogen/pdf)
Så nu sidder jeg lystigt og læser min bog i toget..
herligt..

Jeg har prøvet med en god portion software, da jeg også har et par lit bøger..
her bliver det straks mere svært..
html og rtf og pdf bøger fungerer..
Og visse lit bøger..

kender du soft der fungerer "bedre" end min omvej, hører jeg gerne om det

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-08 21:48

<ecozyz> wrote:

> [...]
> Og visse lit bøger..
>
> kender du soft der fungerer "bedre" end min omvej, hører jeg gerne om det

Jeg bruger programmet Air Sharing fra Avatron (fås i App Store). Det
koster godt nok kr. 42,-, men jeg var heldig at få det til
introduktionsprisen, som var gratis. Det kan læse alle mulige gængse
formater. Det bruger jeg til at læse e-bøger i PDF-format.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 18:33

On 2008-11-07 21:48:18 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> introduktionsprisen, som var gratis. Det kan læse alle mulige gængse
> formater. Det bruger jeg til at læse e-bøger i PDF-format.

LIT ( i de versioner de findes i !?) HTML etc alt sammen of line..
hvordan bærer du dig ad med at læse en pdf, og hvor gemmer du den, hvis
du ikke er online?

I det hele taget, er det muligt at etablere en slags lagerplads
"udenfor" itunes..

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-08 20:39

<ecozyz> wrote:

> [...]
> du ikke er online?
>
> I det hele taget, er det muligt at etablere en slags lagerplads

Det er det ikke som standard, men i nogle programmer kan man gemme
dokumenter på sin iPhone. Man kontakter sin iPhone fra sin Mac via
Bonjour og kan så trække filerne over i Finder. Det relevante program
skal selvfølgelig være åbent på iPhone. Jeg ved, at foruden Air Sharing,
kan man gøre det med WriteRoom.
--
Henrik Münster
Esbjerg