Boskifte
Fra : news.versatel.de

Dato : 06-11-08 15:49

Er det klogt for flere arvinger, at anvende samme advokat som også er
bostyrer, til at varetage deres interesser?

Fra : J

Dato : 06-11-08 15:56

"news.versatel.de" <mfj@e3.dk> skrev i en meddelelse
> Er det klogt for flere arvinger, at anvende samme advokat som også er
> bostyrer, til at varetage deres interesser?

Måske.

Fra : Ralph

Dato : 06-11-08 17:19

"news.versatel.de" <mfj@e3.dk> skrev i en meddelelse
> Er det klogt for flere arvinger, at anvende samme advokat som også er
> bostyrer, til at varetage deres interesser?

Det kommer an på arvens størrelse. Til orientering kostede retssagen vedr.
Axel Pitzners bo kr. 875.000,-.

Så hvis det drejer sig om faster Annes Bornholmerur, så....

--
Ralph

Fra : alexbo

Dato : 06-11-08 18:38

"news.versatel.de" <mfj@e3.dk> skrev

> Er det klogt for flere arvinger, at anvende samme advokat som også er
> bostyrer, til at varetage deres interesser?

Hvis det er for at varetage arvingernes interesser overfor trediemand,
kreditorer, debitorer, så er det fornuftigt.
Men een advokat kan og må ikke varetage flere klienters interessser imod
hinanden.
Men han kan da hjælpe arvingerne med at fordele arven mellem sig, give nogle
forlag han synes er rimelige, eller hvis det er helt håbløst sælge hele
gøgemøjet og fordele pengene.

Jeg vil forøvrigt foreslå at hvis man ikke kan fordele et indbo så køber
tingene ud af boet.
Hvis to søstre begge mener at mor ønskede jeg skulle have denne vase, så må
de byde hinanden op, den pris vinderen giver kan nu fordeles mellem alle
arvingerne.
Deres mænd begynder at svede og tilsidst råbe op og slæbe konen ud af huset,
når prisen når hele feriebudgettet, det vil være en forestilling man ikke
ville kunne købe på det åbne marked, og lægge grunden til en familiefejde
der varer flere generationer.

mvh
Alex Christensen

Fra : per christoffersen

Dato : 06-11-08 18:53

"news.versatel.de" <mfj@e3.dk> skrev i en meddelelse
> Er det klogt for flere arvinger, at anvende samme advokat som også er
> bostyrer, til at varetage deres interesser?

Det kommer an på hvilke interesser og hvilke potentielle konfliktpunkter,
der er tale om...

/Per