Irritation over Office 2000
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 10:31

Hej alle

Jeg har installeret Office 2000. Jeg bad om ikke at få OE med, og
jeg slog alt fra der havde med webredigering at gøre.

Det havde ingen effekt. OE blev installeret og et ikon lagt i min
hurtigstart. Webredigeringsprogrammerne blev installeret og
flettet ind i alle officeprogrammerne, og desuden er min
højrekliksmenu ændret ved HTML-filer: der er tilføjet to punkter,
Edit og Print (Redigér har jeg selv lavet).

Nå, det er nu let at rette. Ind og redigere menuen og fjerne de
to punkter.

Hm, jeg skal lige have ordnet min telefononversigt i Excel ...
.... ... Åh, forresten, jeg skulle også lige have redigeret et
Fidusodokument (HTML) ... [højreklik] ... HVAD! ... De to punkter
er dukket op igen ... bande, svovle ...

Som en nødløsning har jeg lagt en kopi af Editpad.exe i
Windowsmappen og kaldt det msohtmed.exe, så kan jeg da udnytte
menupunktet Edit når jeg nu ikke kan komme af med det, men hvor
*er* det dog irriterende.

PS. Sendt første gang i en forkert gruppe ved en fejl.

--
Bertel

Fra : pre

Dato : 26-07-01 02:20

Skift til et bedre perogram. Alene det at fjerne OE er en stor stor sten på
skinnerne. Ingen af de håndbøger, jeg har haft i hænderne, undlader at
advare kraftigt mod at fjerne OE som til en vis grad er en del af Outlook
fordi de har en del fælles filer. Outlook associerer sig til et af en række
e-mail klienter (hvis installeret) og bruger så dele fra det program. OE
fylder så lidt at det ikke er irritationen værd at slette det, du kan la'
vær' med at bruge det.

Ide forløbne 2 uger har jeg arbejdet med en "clean" installation på ny PC.
Det er med ét skridt (programsæt) ad gangen og næste skridt kommer ikke før
alt er testet og på plads. Specielt Office tumler lidt rundt med filerne i
de første dage.

Alle finurlige redigeringer bli´r gemt til allersidst og testet styk for
styk. Til gengæld har jeg en installation, der tåler mere end lidt - og som
(7--9-13) aldrig går ned.

Mvh.
pre

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 19:25

pre skrev:

>Skift til et bedre perogram.

Hvad er bedre end Access, Excel, Word og Powerpoint?

>Alene det at fjerne OE er en stor stor sten på skinnerne.

Ikke forstået. Det har jeg skam stor rutine i.

>Ingen af de håndbøger, jeg har haft i hænderne, undlader at
>advare kraftigt mod at fjerne OE som til en vis grad er en del af Outlook
>fordi de har en del fælles filer.

Den fjerner jeg også, måske ikke til bunds, men i hvert fald de
mest indlysende filer og mapper.

>Outlook associerer sig til et af en række e-mail klienter

Sikkert.

>Alle finurlige redigeringer bli´r gemt til allersidst og testet styk for
>styk. Til gengæld har jeg en installation, der tåler mere end lidt - og som
>(7--9-13) aldrig går ned.

Ok, det er ikke så svært. Ghost er en god hjælp.

--
Bertel

Fra : pre

Dato : 27-07-01 03:35

Sorry! Jeg sku´ ha´ husket hvor håbløst det er at kommunikere med den der
ved alt, kan alt.
Her kun en korrektion: Når jeg skriver program, så mener jeg program, IKKE
programmer. Altså slet Outlook, som i sin nuværende tilstand aldrig vil
være 100% effektivt.