Genesis 1970 - 1975 Boxset ?
Fra : Peter Heide

Dato : 06-11-08 18:33

http://www.amazon.co.uk/Genesis-1970-1975-6dvd/dp/B00104WHLA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1225992446&sr=1-1

En release date for ovenstående d. 10/11 ( på mandag )iflg Amazon

Gik ind i Fona for at høre om det også var aktuelt hér i danmark men fik
vide at var "en bestille hjem varer" ultimo november.

Syntes det lyder lidt underligt med datoen. Nogen hér i gruppen der ved
noget mere præcist ?

Fik forøvrigt at prisen ligger 849,50 kr. Hvilket efter min mening er en OK
pris i forhold til UK-priser.

Fra : Sv-e

Dato : 06-11-08 21:26

Peter Heide skrev:
> http://www.amazon.co.uk/Genesis-1970-1975-6dvd/dp/B00104WHLA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1225992446&sr=1-1
>

> En release date for ovenstående d. 10/11 ( på mandag )iflg Amazon

Ellers et lækkert boxset som nok var værd at eje.

/Sv-e

Fra : Martin

Dato : 06-11-08 21:34

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.amazon.co.uk/Genesis-1970-1975-6dvd/dp/B00104WHLA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1225992446&sr=1-1
>
> En release date for ovenstående d. 10/11 ( på mandag )iflg Amazon

Ja, det var også den oprindelige dato, men kan se at flere danske
webbutikker har rykket datoen til 25/11.

> Fik forøvrigt at prisen ligger 849,50 kr. Hvilket efter min mening er en
> OK pris i forhold til UK-priser.

I betragtning af hvilken guldgrube der er tale om, hvis man kan lide tidlig
Genesis, er det nærmest en foræring. Har selv bokssættet 1976-1982, og synes
ganske enkelt det er et skoleeksempel på, hvordan man bør genudgive albums.
Og det lader til, at 1970-1975 er ventetiden værd, hvis man skal tro denne
anmeldelse:

http://www.recordcollectormag.com/reviews/review-detail/3217

Hilsen
Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 06-11-08 22:08

"Martin" <martinFJERNDETTElykke@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var også den oprindelige dato, men kan se at flere danske
> webbutikker har rykket datoen til 25/11.

Håber det er de danske webbutikker der ikke har fået rettet dato'en. Jeg
tror mere på Amazons oplysninger. Køber den uanset hvad.

Er forøvrigt ikke meget for Genesis efter Gabriel kvittede dem. Så det er
BOXEN for mig.

Fra : Martin

Dato : 06-11-08 23:06

> Er forøvrigt ikke meget for Genesis efter Gabriel kvittede dem. Så det er
> BOXEN for mig.

Jeg er faktisk en af de få, der ser store kvaliteter i stort set alt hvad
Genesis har lavet - lige bortset fra det allermest poppede som f.eks. "Hold
on my heart" og "Invisible touch". Derfor var jeg også meget begejstret for
turneen sidste år.

Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 07-11-08 00:46

> [...]
> Genesis har lavet - lige bortset fra det allermest poppede som f.eks.
> "Hold on my heart" og "Invisible touch". Derfor var jeg også meget

Hvad med "Calling all Station" ? Syntes du også at det er et produkt af
stort kvalitet ?

Fra : Martin

Dato : 07-11-08 16:36

> Hvad med "Calling all Station" ? Syntes du også at det er et produkt af
> stort kvalitet ?

Ja, det synes jeg helt afgjort - ikke mindst "The Dividing Line" og
titelnummeret. Jeg har hørt det album rigtig mange gange. Men nu er jeg også
startet bagvendt mht. Genesis, idet jeg blev fan da de udgav "We can't
dance". Senere har jeg bevæget mig længere og længere tilbage i kataloget,
og i dag er jeg helt vild med det tidlige materiale, ikke mindst
live-albummet "Seconds out" og mesterværket "Supper's ready". Så jeg er nok
ingen typisk Genesis-fan.

Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 08-11-08 00:31

> [...]
> kataloget, og i dag er jeg helt vild med det tidlige materiale, ikke
> mindst live-albummet "Seconds out" og mesterværket "Supper's ready". Så

Jeg ville ALDRIG respekterer en Genesis-fan hvis han/hun ikke kunne lide
Supper's Ready

Fra : Martin

Dato : 12-11-08 19:22

Til dem der er interesseret i at læse mere om boksen, så fandt jeg lige en
meget dybdegående anmeldelse, som ihvertfald ikke giver mig mindre lyst til
at klikke "læg i indkøbskurv"

http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=30869

Hilsen
Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 13-11-08 19:48

> [...]
> meget dybdegående anmeldelse, som ihvertfald ikke giver mig mindre lyst

Ski´ godt link. den vil jeg printe ud. Jeg har købt boksen via Amazon (
venter med spænding på den kommer ). Måtte slippe 835 kr for den, hvilket er
en OK pris.

Håber at video (film ) optagelserne er bedre end dem der ligger ude i
piratland. Har dem alle sammen iforvejen på DVD, så jeg håber sandelig på en
opgradering.

Laver en anmeldelse hér når den kommer.

Fra : Newt Bridges

Dato : 07-11-08 20:55

On 2008-11-06 18:33:15 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> said:

> [...]

> fik vide at var "en bestille hjem varer" ultimo november.
>
> Syntes det lyder lidt underligt med datoen. Nogen hér i gruppen der ved

Her ser det ud somom man kan bestille og få det afsendt straks:

http://www.play.com/Music/CD/4-/6873430/Genesis-1970-1975/Product.html

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Peter Heide

Dato : 19-11-08 21:58

Hurra hurra. Boxen ankom i dag. Venter med at åbne pakken til i morgen. Det
er lidt ligesom juleaften .

Fra : Martin

Dato : 20-11-08 17:44

> Hurra hurra. Boxen ankom i dag. Venter med at åbne pakken til i morgen.
> Det er lidt ligesom juleaften .

Glæder mig til at høre din mening om den. Bestiller den snart selv hos
Cdskiven...

Martin