Usa gyldighed af pas
Fra : knud

Dato : 06-11-08 17:38

Er der nogen regler for hvorlang tid et pas skal være gyldig efter planlagt
hjemmerejse, har søgt på googel, og på usa hjemmeside. Her kan jeg ikke se
at de skriver noget om dette, har en kammerat der påstår at passet skal være
gyldig i 6 måneder efter planlagt hjemrejse, er dette sandt?. Skal over
there i juni og mit pass udløber i oktober

På forhånd tak for svar

Knud Poulsen

Fra : blue

Dato : 06-11-08 17:49

"knud" <knud.hp@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen regler for hvorlang tid et pas skal være gyldig efter
> planlagt hjemmerejse, har søgt på googel

Søg på "usa gyldighed pas".

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-08 19:20

"knud" <knud.hp@mail.dk> wrote in

> har en kammerat der
> påstår at passet skal være gyldig i 6 måneder efter planlagt
> hjemrejse, er dette sandt?.

Ikke helt. Det skal være gyldigt i 6 måneder fra INDrejse dato.

Fra : Jan Viegand

Dato : 06-11-08 21:13

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> "knud" <knud.hp@mail.dk> wrote in

....>
> Ikke helt. Det skal være gyldigt i 6 måneder fra INDrejse dato.

Jeg mener helt sikkert at kravet ikke længere eksisterer. Tjek fx her hvor
det ikke står:
http://denmark.usembassy.gov/visa/nonimmigrantvisa/visawaiverprogram.html

Kontakt den amerikanske ambassade for at være sikker.

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-08 22:09

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> wrote in

> Jeg mener helt sikkert at kravet ikke længere eksisterer. Tjek fx her
> hvor det ikke står:
> http://denmark.usembassy.gov/visa/nonimmigrantvisa/visawaiverprogram.ht
> ml

Noget tyder på du har ret. Politiets hjemmeside nævner det heller ikke
længere.

Fra : David

Dato : 07-11-08 07:58

> [...]
> passet skal være gyldig i 6 måneder efter planlagt hjemrejse, er dette
> sandt?. Skal over there i juni og mit pass udløber i oktober

Hvis det udløber i oktober er det sikkert et gammelt pas.

Du skal huske der SKAL være biometriske data i passet. Det har kun de nyere
pas, så du skal nok have et nyt alligevel.

Mvh David

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-11-08 08:39

On Fri, 7 Nov 2008 07:57:32 +0100, "David"
<nyevinduer@glasmasteren.dk> wrote:

>Hvis det udløber i oktober er det sikkert et gammelt pas.
>
>Du skal huske der SKAL være biometriske data i passet. Det har kun de nyere
>pas, så du skal nok have et nyt alligevel.

Hvis passet er udstedt d. 26/10/05 eller tidligere, så skal det bare
være maskinlæsbart. Jeg har lige haft en veninde på besøg, og hendes
pas var fra før den dato og maskinlæsbart, ingen problemer der.

http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.html

--
Lars Ehlers

Fra : knud

Dato : 07-11-08 15:00

Har været derover 2 gange på passet problemet er udløbsdatoen, om der skal
være 6 måneder der skrives forskelligt om dette på nettet. Får nok fat på et
nyt pas for at være på den sikre side.
tak for svarene

knud

Fra : Stig Nielsen

Dato : 06-11-08 14:38

> [...]
> være 6 måneder der skrives forskelligt om dette på nettet. Får nok fat på
> et nyt pas for at være på den sikre side.

Husk nu at meld din ankomst over internettet

Ellers kommer du ikke ind