Manglende varme i el-bagrude.....
Fra : Stefan A. Tøndering

Dato : 06-11-08 14:57

Jeg har en VW Golf 2 1992.......

Nu her hvor det er rart at kunne fjerne dug og rim fra bagruden er min
selvfølgelig holdt op med at virke.....
Jeg var i dag ude ved en ophugger for at købe en ny kontakt, da min mistanke
lå dét......
Men stadig er der kun ca. 1 Volt om til ruden når jeg måler på polerne til
trådene......

Syntes at det er lidt mærkleligt at der dog er lidt strøm der
til.....hmmm....

Ligeledes er sikringen også tjekket.......

Er der skjult en sikring eller andet på vejen om til el-bagruden som kan
være gået i stykker ??

Er her nogen som lige har en god ide til hvor "fejlen" kan ligge hos denne
gamle bil ???

Det ville virkelig være en stor hjælp i denne kolde og fugtige tid.....

På forhånd MANGE tak.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-08 15:17

"Stefan A. Tøndering" skriver:

> Men stadig er der kun ca. 1 Volt om til ruden når jeg måler på polerne til
> trådene......
>
> Syntes at det er lidt mærkleligt at der dog er lidt strøm der
> til.....hmmm....

Har du tjkket spændingsforskellen mellem polerne og stel.

Ledning mellem rude og stel, stelforbindelse mellem klap og chassis.
Ledning der fører plus frem til rude.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-11-08 17:35

"Stefan A. Tøndering" <stefan_31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> trådene......
>
> Syntes at det er lidt mærkleligt at der dog er lidt strøm der

Din fejl er med 99% sikkerhed, at en eller flere ledninger i overføringen er
gået til.
Det er et helt klassisk problem, at ledningerne bliver stive, og knækker.

Riv gummi-overføringen i venstre side ned, så du blotter ledningerne. Tjek

om samtlige er intakte. På min tidligere G2 var 2 af ledningerne gået til.
Så frem med loddekolbe og krympeflex , så virker den snart igen!

Thomas

Fra : - STEFAN -

Dato : 09-11-08 20:20

Heysa.....

Det var vist lige dét der skulle til......
Fandt godt det brud på ledningen.....

Der er lappet lidt på det nu...og venter på at mit krympeflex kommer i næste
uge.....

Hvorfor bruger de dog ikke noget ordentligt ledning når de laver
bilen.....

Men TUSIND TAK for hjælpen......

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-08 21:47

"- STEFAN -" <stefan_31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> næste uge.....
>
> Hvorfor bruger de dog ikke noget ordentligt ledning når de laver

Et meget forsigtigt gæt på det spørgsmål kunne være: Prisen?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i