HTML query string
Fra : Anders M

Dato : 06-11-08 18:32

Hej
Jeg er ved at lave en hjemmeside..
Kan det lade sig gøre at alt på siden er på samme side, men at
siden ikke bliver meget stor dvs.

f.eks:
Forside = index.html
Kontakt = index.html?s=kontakt

kan det gøres med nogenlunde simple koder?

Venlig hilsen
Anders M

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-08 20:40

Anders M wrote:

> f.eks:
> Forside = index.html
> Kontakt = index.html?s=kontakt
>
> kan det gøres med nogenlunde simple koder?

Definer 'nogenlunde simple', det kan ikke gøres med html. Det kræver
serverside scripting, så spørg i relevante gruppe:

Erik Ginnerskov

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-11-08 03:03

On 06 Nov 2008 17:31:48 GMT, Anders M <b2b@fixgroup.dk> wrote:

> [...]
>Forside = index.html
>Kontakt = index.html?s=kontakt
>
>kan det gøres med nogenlunde simple koder?

Det har Erik svaret på.

Men jeg vil også bede dig overveje, *hvorfor* du ønsker denne løsning?

Hvis det er sider, som ikke i grove træk har lignende indhold, så vil
jeg fraråde det.

Hvis der fx er tale om en boghandel, hvor siden skal vise *de samme*
detaljer (pris, antal side, forfatter, titel etc.) om *forskellige*
bøger, så giver det god mening: Sidestrukturen er den samme, og
query-strengen vil typisk henvise til et id for den pågældende vare.

Men hvis du har en forside, en kontaktside osv. så er der tale om sider
med grundlæggende forskelligt indhold, og siderne bør være adskilte.

Så: *Hvorfor* ønsker du denne løsning?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-11-08 09:03

Jørn Andersen skrev:

> Men hvis du har en forside, en kontaktside osv. så er der tale om sider
> med grundlæggende forskelligt indhold, og siderne bør være adskilte.

Prøv at se på Fiduso. Siderne er ret forskellige, men rammen er
den samme. Det er lavet med include() i PHP.

--
Bertel