Spm.: Hvilken dansk gruppe/sang?
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-11-08 22:21

Hej allesammen.

En bekendt har fået en sang på hjernen, og hun kan ikke huske den danske
gruppe der lavede den danske version af Earth & Fires "Weekend",
ejheller kan hun huske titlen på dansk - er der nogen af de
tilstedeværende musikkyndige, der har lyst til at hjælpe?

Originalversionen med Earth & Fire kan høres her:
http://www.youtube.com/watch?v=NbQAPxdvZqM

Det eneste hun kan huske, er lidt af sangen:

Hør nu, for nu står jeg her igen
Hele ugen går
Dagene føles som år
Fredag nat når jeg ser dig igen
blir jeg til grin for mig
jeg vil ikke være din kun for en weekend

Prøv, prøv om du kan forstå
jeg ønsker meget mere end jeg kan få
ikke bare nøjes med noget af dig
være sammen os to
bare du og jeg.

****************
Og jeg er selvfølgelig for "cement" til at huske noget.
På forhånd tak for enhver hjælp.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ole Damgaard

Dato : 27-11-08 17:19

Det var Gry, der indspillede den danske udgave i 1980. Og titlen er
Weekend.
Og det var såmænd hendes mor, Vivian, der lavede den danske tekst.
mvh ole