Dagens ord: Drums/trommer
Fra : Max

Dato : 23-10-08 21:48

Hej

Jeg har valgt en anden type instrument som
dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Nu er ham fyren på trommer jo ofte en anonym person i
et band, men nogle af slagsen magter at gøre sig til
hovedpersonen, det gælder f.eks. Phil Collins:

Genesis - Home By The Sea
http://www.youtube.com/watch?v=d-F-medRWGA

og her er så en sjov lille fyr som jeg mistænker for at
være en af grundene til at en gruppe blev den største
af de mange Mersey grupper der var.

Ringo Star - Act Naturally
http://www.youtube.com/watch?v=9heOFFlAcFY

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away, Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday,
Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy,
Car, Cartoon, Celtic, Children, Cirkus, Companion/følgesvend, Control,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Drums/trommer, Desert, Doctor, Dream, Duet, Duo, Dylan, Dør, Earth,
Education, Electricity, England, Eternal, Evil, Explosive, Eyes/Øjne,
Face,
Fail, Falling, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness,
Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave, Free/Fri, Friend, Fun, Funk,
Garden, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar,
Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help,
Hero, Highway, Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Human,
Hurricane, Ireland, Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King,
Kiss, Kitch / Kikset, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live,
Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Musical, Nashville, Natural,
Needle, New York, Night, Nobody, Nord, Nordisk, Nothing, Nowhere,
Mundharmonika, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal,
Run, Sailing, School, Service, Sex, Sick/syg, Silver, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring,
Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet,
Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone,
Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller,
Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Unplugged, Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wild/vild,
Window, Wine, Wishful, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Year/årstal, Yesterday, You

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-10-08 22:55

Max skrev:

> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Her er et gammelt nummer med en fed trommesolo,
som her begynder godt 6 minutter inde:

Iron Butterfly - In a Gadda Da Vida
http://uk.youtube.com/watch?v=J02fBoam-14

Og her er Brian Bennett (The Shadows) med en
trommesolo:
http://uk.youtube.com/watch?v=8s2NRwNAAoU

--
Herluf ·

Fra : Max

Dato : 24-10-08 22:28

Hej Herluf

> Og her er Brian Bennett (The Shadows) med en
> trommesolo:

Imponerende, og træls med sved i øjnene når man
begge hænder fulde.

Forøvrig var hans soloudspil som elektronikmusiker
åbenbart en engangsforestilling.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-10-08 08:35

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Der kommer man da vist ikke uden om Saga's "a briefcase"

http://www.youtube.com/watch?v=redbX2364Rc

Bjarne K.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 24-10-08 09:00

> Hej
>
> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Jamen jeg sværger da til Animal, som verdens bedste trommeslager:
Animal - Wild Thing
http://www.youtube.com/watch?v=KM6o1Hv7ec0

crazy drum battle with the animal and belafonte
http://www.youtube.com/watch?v=UycCK4arxaE

VH Pernille

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-10-08 09:27

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Jeg ved ikke meget om trommer og musik, men jeg kan nu godt lide Jukka
fra Nightwish.

Over the Hills and Far Away, specielt introen.
http://www.youtube.com/watch?v=0zqUrVE9wQc

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-10-08 10:03

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

Et samarbejde mellem Enigma og Deep Forest har givet Erotic Dreams,
absolut ikke værst.

http://www.youtube.com/watch?v=6TsL-fxFlPk

Og så kan man vel ikke snakke om trommer uden at tænke på Safri Duo:
Safri Duo feat. Clark Anderson - All the people in the world

http://www.youtube.com/watch?v=uYxAI7vUjX4

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 10:15

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Og så kan man vel ikke snakke om trommer uden at tænke på Safri Duo:
> Safri Duo feat. Clark Anderson - All the people in the world
>
> http://www.youtube.com/watch?v=uYxAI7vUjX4

Safri Duo er noget af det, jeg kan blive mest træt af at høre på. Ingen
tvivl om, at de er dygtige til at slå på trommerne, og et enkelt nummer
i ny og næ kan da være meget fedt.

Men en hel cd i træk, skræmmende. Jeg har det stadig som et mindre
traume, dengang de blev populære med deres mainstream poptrommen, var
jeg engang en aften på besøg hos en af mine bekendte, som netop havde
købt deres cd, og den skulle partout spilles en million gange den aften.
Vi var nogle stykker den aften, der blev meget, meget trætte af trommer.

Men dygtige er de da, ingen tvivl om det.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-10-08 11:39

Holst <newsfeb08@shelter.dk> writes:

> Safri Duo er noget af det, jeg kan blive mest træt af at høre på.
> Ingen tvivl om, at de er dygtige til at slå på trommerne, og et enkelt
> nummer i ny og næ kan da være meget fedt.

Sådan har jeg det også. Men de kan nogle tricks!

Fra : Max

Dato : 24-10-08 22:55

Hej Holst

> Men dygtige er de da, ingen tvivl om det.

Min kone oplevede dem i en kirke og fortæller
at det var en fantstisk oplevelse, men hun kunne
ikke drømme om at spille dem herhjemme.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 23:05

Max wrote:

> Min kone oplevede dem i en kirke og fortæller
> at det var en fantstisk oplevelse, men hun kunne
> ikke drømme om at spille dem herhjemme.

Der har altid været meget stor forskel på at overvære liveoptræden og så
at sætte en cd på afspilleren.

Fra : Max

Dato : 24-10-08 23:09

Hej Holst

> Der har altid været meget stor forskel på at overvære liveoptræden og
> så at sætte en cd på afspilleren.

Ja, heldigvis er der rigtig mange musikere der gør sig rigtig godt
på en scene hvor de vel også først og fremmest høre hjemme.
Blandt mine foretrukne CD'er er der et overtal af live indspilninger,
det er naturligvis ikke det samme som at overvære det, men det
lugter heldigvis lidt af det.

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-08 09:30

> Hej
>
> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Roy Orbison med "Distant Drums":
http://www.youtube.com/watch?v=RNTMY4qynG4

Nice Little Penguins med "Play The Drum"
Den kan jeg dog ikke finde på youtube.

Elvis Presley med "Drums Of The Island":
http://www.youtube.com/watch?v=3GCkwTeQMpQ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 09:54

Max wrote:

> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Der er jo utallige sange med trommer, så her kommer en enkelt.

Det var Phil Collins første solohit og nok hans bedst kendte sang,
nemlig In The Air Tonight. De første par minutter er stille og rolige,
og der opbygges nærmest en spænding med et underliggende trommebeat, der
nok er en trommemaskine. Efter et par minutter eller tre får musikken
udløb for den opbyggede spænding med voldsomt trommeudbrud - og denne
gang er det nok rigtige trommer.

Phil Collins - In The Air Tonight
http://www.youtube.com/watch?v=k2hnw22MZwg

Den sang var jeg ret glad for dengang - og er det vel stadig i dag.

Fra : Newt Bridges

Dato : 24-10-08 13:05

On 2008-10-23 22:47:41 +0200, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said:
> Nu er ham fyren på trommer jo ofte en anonym person i
> et band, men nogle af slagsen magter at gøre sig til
> hovedpersonen, det gælder f.eks. Phil Collins:

For en god introduktion til Phil Collins:

http://www.youtube.com/watch?v=FuzeTYiD7k4&feature=related

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 24-10-08 16:33

On Thu, 23 Oct 2008 22:47:41 +0200, "Max"

Vi tager lige ham her:
Amatuer - Music From Video Editing
http://www.youtube.com/watch?v=9AK2sVJPL5E

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Hauge

Dato : 24-10-08 16:40

Hej Max

Max wrote:
> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Så lad os da få:
james brown funky drummer
http://www.youtube.com/watch?v=bx69x111Yx4

Mvh Hauge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-10-08 17:21

On Thu, 23 Oct 2008 22:47:41 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Jeg har valgt en anden type instrument som
>dagens ord, nemlig Drums/trommer.

Selv om det ikke lige er årstiden skal
David Bowie og Bing Crosby - "Little Drummer Boy",
http://www.youtube.com/watch?v=_zMhSjDqvRs&fmt=18

Lars Lilholt - "Lad Trommerne Tale"
http://www.youtube.com/watch?v=UHH51PmbOYA&fmt=18

Linie 3 - "Hvem Spiller Trommer"
http://www.youtube.com/watch?v=z3JPoise_qI&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 24-10-08 23:06

Hej Poul Erik

> Selv om det ikke lige er årstiden skal
> David Bowie og Bing Crosby - "Little Drummer Boy",

Den var svær idag, mange gode forslag, men den
usædvanlige duo du fandt med det helt specielle
nummer giver dig retten til at føre stafetten vidre.

Så find et godt ord til os.

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-10-08 23:42

On Sat, 25 Oct 2008 00:06:10 +0200, "Max"

Det gør jeg.

Fra : schlafen

Dato : 24-10-08 17:25
Fra : Mathias

Dato : 24-10-08 20:02

Max skrev:
> Hej
>
> Jeg har valgt en anden type instrument som
> dagens ord, nemlig Drums/trommer.

En(eller to) videoer med virkelighedens Animal må være på sin plads,
dette nummer er ret langt så det er i to dele

Led Zeppelin - Moby Dick

http://www.youtube.com/watch?v=ed5YvFkcR7g
http://www.youtube.com/watch?v=uF5-gXX74Dc