Slagermusik sælger meget bedre end pop
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-10-08 19:57

Hovsa

Faldt lige over en interessant artikkel fra BT

http://www.bt.dk/article/20050610/underholdning/106100147/

Hilsen Åge

Fra : isteen

Dato : 23-10-08 21:42

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> Hovsa
>
> Faldt lige over en interessant artikkel fra BT
>
> http://www.bt.dk/article/20050610/underholdning/106100147/
>
> Hilsen Åge

Uha, så er det derfor MTV er fyldt op med Fede Finn og Funny Boys, Det
Syngende Postbud mm
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-08 21:54

isteen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Uha, så er det derfor MTV er fyldt op med Fede Finn og Funny Boys, Det
> Syngende Postbud mm

og i begge tilfælde (MTV og dansk top) endnu et bevis for at hverken
salgstal eller airplay er noget mål for kvalitet ....

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 22:07

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> og i tilfælde (MTV) endnu et bevis for at hverken
> salgstal eller airplay er noget mål for kvalitet ....

Hvis du spørger de unge, så mener
de sikkert noget andet end dig.

Fra : Holst

Dato : 23-10-08 22:00

Åge Halldorsson wrote:

> Faldt lige over en interessant artikkel fra BT
>
> http://www.bt.dk/article/20050610/underholdning/106100147/

Absolut nogle interessante betragtninger:

1. De sælger godt, fordi de IKKE bliver spillet i radioen.

2. De sælger godt, fordi køberne ikke orienterer sig bredt, men ukritisk
købet det, der reklameres for.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 22:08

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Absolut nogle interessante betragtninger:
>
> 1. De sælger godt, fordi de IKKE bliver spillet i radioen.
>
> 2. De sælger godt, fordi køberne ikke orienterer sig bredt, men ukritisk
> købet det, der reklameres for.

3. Det er bevist, reklamer virker og folk lader sig påvirke.
Men da smag er forskellig, så vil der altid finde et kritisk valg sted.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-08 23:25

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hovsa
>
> Faldt lige over en interessant artikkel fra BT
>
> http://www.bt.dk/article/20050610/underholdning/106100147/
>
> Hilsen Åge

Mon dog:

http://www.hitlisterne.dk/

Fra : Holst

Dato : 23-10-08 23:40

Allan Krautwald wrote:

> Mon dog:
>
> http://www.hitlisterne.dk/

Den indeholder ikke salgstal fra Statoil og Shell.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 00:00

> Den indeholder ikke salgstal fra Statoil og Shell.

Og?

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 09:23

Allan Krautwald wrote:

> Og?

Det er vist sådanne steder, Kandis sælges ...

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 11:10

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist sådanne steder, Kandis sælges ...

Muligt nok...men det beviser ikke noget.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-10-08 14:35

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Og?

..................de viser derfor ikke det reelle billede af cd-salget i
Danmark. Det har vi også prøvet at fortælle dig før.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 14:58

> .................de viser derfor ikke det reelle billede af cd-salget i
> Danmark. Det har vi også prøvet at fortælle dig før.

Hr. Vi,
Du benytter enhver lejligehd til at bevise ting, som der ingen beviser er
for.
Når schlagermusikken er i bund, sælger den helt vildt alle de steder, som
ikke tælles med.
Når ingen tager de få schlager radioer alvorligt, mener du altid at vide, at
de har kæmpelyttertal, men har lidt svært ved at dokumentere det, fordi
Gallup ikke måler dem og endelig mener du jo at disse målinger ikke viser et
reelt billede af radiolytningen. Omvendt fæster du meget lid til en eller
anden tilfældig web-afstemning i et formiddagsblad osv osv.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-08 11:53

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> .................de viser derfor ikke det reelle billede af cd-salget i
> Danmark. Det har vi også prøvet at fortælle dig før.

Hej Åge

Jamen et gennemsnit på 66.000 Stk solgte albums, målt over 11 albums...

Det vil jeg betegne som ikke bare godt, men i særdeleshed godt....

Det vil for mig sige... De fik sig nogle fan's engang... Og de har beholdt
dem...

Hvad var det de skrev,,,, 750.000 solgte albums.... Så må resten jo skulle
lægges over på diverse Gold og opsamlinger, som så til gengæld, åbenbart
ikke har solgt så godt.... Men har man de originale albums, har man jo ikke
noget at bruge hverken Golds eller opsamlinger til

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-10-08 11:48

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mon dog:
>
> http://www.hitlisterne.dk/

Hej Allan

Hvad er det du vil vise, ved at henvise til hitlisterne ??????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-08 12:23

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Hvad er det du vil vise, ved at henvise til hitlisterne ??????
>
> M.V.H....Benny..

___

Undrer også mig. Det er jo kun en liste over hvad der bliver solgt i
udvalgte butikker.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 12:24

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du vil vise, ved at henvise til hitlisterne ??????

Turde være åbenlyst...vise hvad der sælger officielt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-10-08 12:41

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Turde være åbenlyst...vise hvad der sælger officielt.

Det kan jo bare ikke rigtigt bruges til noget.
Det er mere interessant hvad der rigtigt bliver solgt, altså alle steder.
F.eks. på tankstationer, byfester, kræmmermarkeder o.s.v.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 14:20

> [...]
> Det er mere interessant hvad der rigtigt bliver solgt, altså alle steder.
> F.eks. på tankstationer, byfester, kræmmermarkeder o.s.v.

Ja uha, det er da vældigt interessant hvad talentløse hammondorgel
mishandlere sælger af hjemmebrændte CDer på Nørre Bøvelse Kræmmermarked.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-08 09:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Det kan jo bare ikke rigtigt bruges til noget.
> Det er mere interessant hvad der rigtigt bliver solgt, altså alle steder.
> F.eks. på tankstationer, byfester, kræmmermarkeder o.s.v.

Hvis det skal tælle med, skal man også medregne P2P-deling af musik,
piratkopiering, og antikvarisk salg for at få det totale billede af hvad der
er populært. Det er i sagens natur lige så umuligt som at tælle
tankstationsbånd, så det bedste bud på et popularitetsindex er og bliver de
officielle salgslister, eller downloadlisterne f.eks. fra Play.
Uanset hvad du tror der sælges andre steder, er argumentet ikke lødigt før
du faktisk ved det, ikke at jeg på nogen måde forventer at lødig
argumentation eksisterer i din verden.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-10-08 13:50

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Selv om jeg ikke forventer at du fatter en dyt-båt af det vi forklarer dig,
synes jeg lige jeg vil spilde min tid alligevel.

Det med antikvariaterne er ikke relevant. Det som sælges der, er blevet
solgt een gang. Men det med salget på
tankstationer skulle ikke være et stort problem at tælle med. Kun hvis man
da ser en interesse i at GØRE det til et problem.
Der er scanner-striber på alle cd-er nu til dags, så det bliver fint
registreret, intet problem.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 12:43

> Selv om jeg ikke forventer at du fatter en dyt-båt af det vi forklarer
> dig, synes jeg lige jeg vil spilde min tid alligevel.

Hej Vi

> Det med antikvariaterne er ikke relevant. Det som sælges der, er blevet
> solgt een gang.

Det er ikke relevant mht. salgstal, men i aller højeste grad relevant når
man snakker popularitet.
Fildeling er også yderst relevant når vi snakker popularitet, selv om det
ikke påvirker salgstallene. Jeg hørte i TV den anden dag at "Michael Learns
To Rock" havde solgt adskillige millioner CD'eri Kina, bare surt for dem at
der var piratkopier de fleste af dem, men det ændrer ikke ved at det er det
populæreste udelnadske band.

> [...]
> da ser en interesse i at GØRE det til et problem.
> Der er scanner-striber på alle cd-er nu til dags, så det bliver fint

Ja i Shell's regnskab, men tror du selv på at deres kasseapparater er koblet
til pladeselskabernes servere?
Hvad med kræmmermarkeder? der registrerer man ABSOLUT intet, og siden du
nævner dem, må du jo mene at der sælges mange plader der.

Se nu i øjnene at der ikke sælges ret mange dansktopplader uanset hvor,
eller kom med nogle beviser. Det der tågen rundt og spytten op i luften gør
dig bare våd oven i knolden. De officielle salgstal på CD og download er de
ENESTE kilder til at afgøre popularitet vi har, indtil du kommer med noget
håndfast på andre kilder.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-10-08 11:48

> [...]
> Det er mere interessant hvad der rigtigt bliver solgt, altså alle steder.
> F.eks. på tankstationer, byfester, kræmmermarkeder o.s.v.

Hej Åge

Jamen når folk skriver sådan noget bræk, så kan det kun være fordi de ikke
tænker sig om.
For det er for det er hamrende underordnet, om pladen er solgt på Shell,
eller i Aalborg Stereo Studie, så figurerer den i salgtallet.... Som jeg før
har nævnt, så er alle Gnags plader blevet genudsendt, og alle solgte til
mindst guld.... Hvad der egentligt undrede Peter A.G.... For der blev aldrig
en krone til Gnags.... Den kom heller ikke tilbage på hitlisterne..
Så salgstal og hitlister, jo måske de første par måneder... Derefter..... No
Way...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-10-08 11:43

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Turde være åbenlyst...vise hvad der sælger officielt.

En plade ligger som regel på hitlisten, medens den er ny.... Så har den
måske sin tid der...
Sådan bare lige for at minde dig om, at F.eks Midt om natten, med Kim
Larsen... Stadig ikke er færdig med at skrive sit salgstal, og stadig
tilgængelig, i næsten alle pladeforretninger.... Og til trods for, at den
blev udråbt som sidste århundredes største flop.... Til dato er er den
Danske plade, som har solgt flest... Og stadig sælger....
Det er sgu da nu meget godt gået, af et megaflop fra 1983....

Og da også lige en lille hentydning, til ham der nu mente, at Kim Larsen nu
skrabte bunden....

Det er da muligt at han gør, men i så fald, kan man da se, at det åbenbart
kan betale sig at skrabe bunden, for den ligger jo trods alt.... NUMMER 1 på
den liste du linker til.... Hvad jeg syntes om den, tja det jeg har hørt til
nu, har ikke skræmt mig.... Men igen, når man lever af at spille, så spiller
man vel det som sælger, og det hvad enten man hedder Kim Larsen, eller
Kandis.... Og vi kan jo se på dem begge, at de har hver sit, trofaste
publikum.... Hvad der egentligt næsten er sjovere, er at de vel for ca 50%
vedkommende, deler publikum.

M.V.H....Benny..