Hjælp til tuning af akustisk guitar
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-10-08 13:25

Min søn (13 år) har i dag fået en akustisk (spansk) guitar i fødseldagsgave.
Det var en samlet pakke med både etui og tuner-instrument.
Spørgsmålet er så, hvordan tuner man sådan en svend ?
Tunerinstrumentet er sådan et her:
http://www.music123.com/Marshall-MT-1-Guitar-and-Bass-Tuner-212000-i1275658.Music123
Og guitaren er bare en ganske almindelig 6 strengs akustisk spansk guitar.
Jeg (og heller ikke han) har aldrig tunet et instrument før, så vi er lidt
på bar bund, er der mon en nem "walk trough" som man kan følge ?
Nogen der kan hjælpe eller skal han slæbe den med i ungdomsklubben ? hvor
han er begyndt at spille sådan lidt i det små.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-10-08 13:43

Hvad med: <http://home20.inet.tele.dk/guiside/stemning.htm> ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-10-08 13:49

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med: <http://home20.inet.tele.dk/guiside/stemning.htm> ?

Det ser jo fornuftigt ud, prøver den lige senere, når der er faldet ro over
hytten
Så må jeg se om jeg kan komme i den rette stemning

Takker for linket.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-10-08 18:01

> Det ser jo fornuftigt ud, prøver den lige senere, når der er faldet ro
> over hytten
> Så må jeg se om jeg kan komme i den rette stemning

Jeg bruger nedenstående, med en almindelig bordmikrofon eller mik fra
headset.
Hvor primitivt det end må lyde, er det ekstremt præcist og nemt.

Gratis 30 dages demo, burde da være nok til at få den stemt et par gange her
i starten..
http://enableencore.com/guitartuner.htm