hvilken rom ?
Fra : pellemanden

Dato : 05-11-08 13:20

Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

vh
Jytte

Fra : Max

Dato : 05-11-08 21:44

Hej

> Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
> bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Hansen rom.

--
Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-11-08 03:29

"pellemanden" <MisMerkur@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Kaptain Morgan.

Steen.

Fra : Max

Dato : 06-11-08 08:08

Hej Steen

> Kaptain Morgan.

Det er da noget man spiller :)

--
Mvh Max

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 06-11-08 07:35

"pellemanden" <MisMerkur@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

vh
Jytte

En hvilken som helst brun rom.

Anders

Fra : kim rasmussen

Dato : 06-11-08 09:42

"pellemanden" <MisMerkur@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Hej
Syntes kun der findes EN !!!!!!!!
Det er STROH Rom...køb en liter af den og du har 2 liter ,hvis du spæder
den op og den smager himmelsk i rom og desserter.
mvh
Kim

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 06-11-08 10:06

"kim rasmussen" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej
> Syntes kun der findes EN !!!!!!!!
> Det er STROH Rom...køb en liter af den og du har 2 liter ,hvis du spæder

Ahh ja, gode gamle rom i rom.En klassiker!

Anders

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 06-11-08 09:59

On Wed, 5 Nov 2008 12:20:05 -0800 (PST), pellemanden wrote:

> Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
> bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Billig rom er der jo nok af og de fleste kan alligevel ikke smage forskel,
eller mangler simpelthen sansen for at fornemme nuancer. Hvis også prisen
spiller ind, så følg bare de anbefalinger der allerede er givet på Hansen
o.s.v.

Vil du ofre lidt mere, så gå ind til din vinhandler og køb en 12 års (eller
højere, hvis pengene rækker) Eldorado, som er en Demerara-rom fra Guyana.
Den fås til omkring 200 kr., men er så rigeligt merprisen værd og kan - i
modsætning til de nævnte - drikkes rent med stor nydelse.
--
/ Mikkel

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-11-08 22:35

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra Guyana. Den fås til omkring 200 kr., men er så rigeligt merprisen
> værd og kan - i modsætning til de nævnte - drikkes rent med stor

Der spørges specifikt efter en rom, der skal bruges i te og desserter, og du
anbefaler en rom til 200 kr. Vil du også anbefale en single malt til irish
coffee?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 07-11-08 18:49

On Thu, 6 Nov 2008 22:34:49 +0100, Jens Bruun wrote:

> [...]
> anbefaler en rom til 200 kr. Vil du også anbefale en single malt til irish

Jadda. Den der med, at til irish coffee er selv den billigste blend god
nok, kan jeg ikke tilslutte mig.

Når du går i byen, napper du så den første, den bedste dulle ud fra
devicen: "Hva' fa'en, et hul er et hul"?
--
/ Mikkel

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-11-08 23:42

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Jadda. Den der med, at til irish coffee er selv den billigste blend god
> nok, kan jeg ikke tilslutte mig.
>
> Når du går i byen, napper du så den første, den bedste dulle ud fra
> devicen: "Hva' fa'en, et hul er et hul"?

Egentligt en vulgær og dum analogi.
Men.... Hvis det eneste du skal er drikke te og spise romsnegle med
hende, så er der måske ikke nogen grund til at lægge den dyreste ende af
cocktailkortet i scorearsenalet.
Men, men... hvis man kan bilde sig selv ind at mestre romblindsmagning i
1:5 kaffefortynding, så er det nok heller ingen sag at overbevise sig om
at skroget man halede med hjem er Jennifer Lopez' look alike.

Fra : pellemanden

Dato : 06-11-08 02:46

On 6 Nov., 10:05, "Anders Halskov-Jensen" <and...@dontgetspam.dk>
wrote:

> Ahh ja, gode gamle rom i rom.En klassiker!
>

> Anders

Ja _den_ må jeg bare prøve
Nå - men tak for kommentarerne, jeg blev da lidt klogere og tror jeg
vil prøve Eldoradoen, hvis den da ikke er for dyr.

vh.
Jytte

Fra : Padre

Dato : 06-11-08 03:18

On 5 Nov., 21:20, pellemanden <MisMer...@gmail.com> wrote:

> Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
> bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Til te og desserter plejer jeg at bruge den hvide havana club eller
den billigste af de brune havana club. I praksis bliver det oftest
bestemt af, hvilken af dem, der er tilbud på i Metro.

--
padre

Fra : Max

Dato : 06-11-08 17:14

Hej Jytte

> Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
> bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Og så tænk på at konditoren putter romessens i rom for
at den skal komme til at smage af noget.

--
Mvh Max

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 06-11-08 22:12

On Thu, 6 Nov 2008 17:13:39 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jytte

>Og så tænk på at konditoren putter romessens i rom for
>at den skal komme til at smage af noget.

Hvor meget rom bruger du til en rom-fromage, kok?
- En mundfuld!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : rt

Dato : 06-11-08 21:49

pellemanden <MisMerkur@gmail.com> wrote in news:0ab13695-259b-44a5-
> [...]

> Jeg har tænkt mig at anskaffe en flaske rom, som fortrinsvis skal
> bruges i te og desserter, kan i anbefale een ??

Jeg har drukket masser af Flor de Caña i Nicaragua - har aldrig smagt
så lækker en rom før eller siden. Kan den egentlig fås i DK?

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Linde

Dato : 06-11-08 22:19

"rt" <trusellruneFJERN@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har drukket masser af Flor de Caña i Nicaragua - har aldrig smagt
> så lækker en rom før eller siden. Kan den egentlig fås i DK?

Der er ingen af de store som juuls eller mac-y der importerer den, og er da
helelr ikke stødt på denne herlige og autentiske rom i nogle af de butikker
jeg har besøgt. Men der er da et par steder på nettet hvor den kan fås, i
hvert fald i 7-års eksportudgaven. Den er bare for dyr disse steder,
IMHO(6-800).
Som et godt alternativ vil jeg pege på Rum Nation, der tapper forskellige
lagrede estate rom...de plejer at ramme helt rigtigt, så man får en stor
oplevelse i sin rom, ligesom man kan med de uafhængige whiskyaftapninger.

Mvh
Linde

Fra : Linde

Dato : 06-11-08 22:28

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i meddelelsen
> jeg har besøgt. Men der er da et par steder på nettet hvor den kan fås, i
> hvert fald i 7-års eksportudgaven. Den er bare for dyr disse steder,
> IMHO(6-800).

OBS, der er i hvert fald noget her for de interesserede, nemlig
http://www.verdensbedsterom.dk/product.asp?product=27 . Det er en 18-års,
åbenbart så ny at den ikke engang figurerer på flor de canas egen
hjemmeside. Flot pris for en 18-års i øvrigt.

Mvh
Linde

Fra : rt

Dato : 18-11-08 07:39

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote in

> [...]
> en 18-års, åbenbart så ny at den ikke engang figurerer på flor
> de canas egen hjemmeside. Flot pris for en 18-års i øvrigt.

Jeg har ikke smagt 18-åren. Men jeg har smagt 12-åren (i lignende
flaske) - har faktisk en stående :) Derudover har jeg i Nicaragua
drukket både 4, 5 og 7 års udgaverne. De har en god smag.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 07-11-08 18:59

On Thu, 6 Nov 2008 22:19:26 +0100, Linde wrote:

> [...]
> oplevelse i sin rom, ligesom man kan med de uafhængige whiskyaftapninger.

Jeg har smagt alle de varianter af Rum Nation som MacY importerer og det er
yperlig rom. Udvalgte fade, prima aftapninger.

http://www.macy.dk/Default.asp?Mode=SubProduct&CategoryId=7 (bladr lidt)
--
/ Mikkel