Frutti di capperi.
Fra : Thomas Thomassen

Dato : 04-11-08 16:59

Fået et glas kapersfrugter i vineddike.
Hvad kan de benyttes til??
Gerne links.

V.h.

Fra : Emil

Dato : 05-11-08 21:00

Thomas Thomassen wrote:

>Fået et glas kapersfrugter i vineddike.
>Hvad kan de benyttes til??
>Gerne links.

<http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&q=%22t%C3%B8m%20k%C3%B8leskabet%22%20kapers&sitesearch=&sa=N&tab=gw>
<http://tinyurl.com/5z8y9q>

Som du kan se på alle ovenstående links, er det ikke frugter, men
blomsterknopper. De indgår således ikke i "6 om dagen".

Vær opmærksom på, at de små kapers 0-7 mm (Kapers Nonpareille) er de
fineste og bedste. Netto har regelmæssigt tilbud på dem. Det er
omkring 280 gr. drænet vægt for en tyver.

De store er blot eddikebomber, som sælges til ublu overpris, fra en
mislykket høst. Men de pynter.

m.v.h. Emil

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 06-11-08 09:51

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Som du kan se på alle ovenstående links, er det ikke frugter, men
> blomsterknopper. De indgår således ikke i "6 om dagen".

Nej, "Kapersfrugter" eller "kapersbær" er netop de afblomstrede frugter af
kapersplanten.
De er meget større end almindelige kapers, og minder indeni om figner. Du
kan bruge dem ligesom du ville anvende almindelige kapers, evt. skåret i
sammenhængende vifte af dekorative hensyn. De kan også indgå i antipasti
sammenhæng hvor man spiser dem hele evt. marineret i krydret olie eller med
lufttørret skinke til.
Prøv dem i skiver på en god kryddersild med en klat fed creme fraiche og
friskhakket løvstikke.

Anders
http://spisdrik.blogspot.com

Fra : Emil

Dato : 06-11-08 11:22

"Anders Halskov-Jensen" wrote:

> [...]
>lufttørret skinke til.
>Prøv dem i skiver på en god kryddersild med en klat fed creme fraiche og

Mange tak for info. Jeg er altid gået forbi de store bær uden at kigge
nærmere på dem, fordi jeg har haft dårlige smagsoplevelser med de
store alm. kapers.
Men nu skal bærrene prøves, for det lyder spændende.

m.v.h. Emil

Fra : Ole Christiansen

Dato : 06-11-08 10:10

"Thomas Thomassen (slet MWRP7)" <kyndby2003@MWRP7yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:12258147820.445339828875447@dtext.news.tele.dk...
> Fået et glas kapersfrugter i vineddike.
> Hvad kan de benyttes til??
> Gerne links.
>
> V.h.

Mere Google:

http://www.google.com/search?q=kaperssovs&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 06-11-08 10:16

"Ole Christiansen" <abc@invalid.invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Thomas Thomassen (slet MWRP7)" <kyndby2003@MWRP7yahoo.dk> skrev i en
> [...]

Gad vide, om du nogensinde har gjort andet i denne gruppe, end at henvise
til Google. Thomas spørger ikke om hvad man kan bruge kapers til, han
spørger om KAPERSFRUGTER, som ikke er det samme. Hvis du nu ikke havde så
travlt med at taste g o o g l e, kunne du måske nå at læse det oprindelige
indlæg, eller alternativt nøjes med at henvise til Google på emner du selv
ved hvad er.

Anders