Raclette, en elektrisk pande?
Fra : peter

Dato : 03-11-08 17:48

Hej

Jeg overvejer at købe en raclette på tilbud i Netto. Men er det andet
og mere end en elektrisk pande? Kan man regulere varmen trinøst?
Nogle, der har erfaringer med brug af en raclette?

Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-08 09:54

peter <peter900000@hotmail.com> writes:

> Jeg overvejer at købe en raclette på tilbud i Netto. Men er det andet
> og mere end en elektrisk pande? Kan man regulere varmen trinøst?
> Nogle, der har erfaringer med brug af en raclette?

Det er både ovn og pande. Man kan stege ting ovenpå og bage dem under
varmepladen.

Jeg har ikke set en raclette hvor man kan regulere varmen.

Vi er glade for raclette. Både den udgave bare med pillede kartofler,
groft salt, syltede agurker og masser og masser af ost, men også den
mere fondue-agtige udgave med små pølser, bacon, tomater, champignon,
løg og hvad man ellers kan finde på.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-08 20:41

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at købe en raclette på tilbud i Netto. Men er det andet
> og mere end en elektrisk pande?

Raclette er en ost.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 04-11-08 20:47

Hej Jens

> Raclette er en ost.

Det er også en ret

http://en.wikipedia.org/wiki/Raclette

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-08 22:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Raclette

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/9/97/Ambiance_neu_klein.jpg

Mmmm. Det var lige præcist sådan vi fik raclette i Jegensdorf hos
Willy og Myrtha. Og på Belalp til Jakobinerdagen. Det kunne være man
skulle tage mand og barn med igen til sommer...