Pandekagepande - jeg har lige købt endnu e~
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 20:17

Der fulgte et stykke "værktøj" med det er et "T" lavet i træ...

Så kommer 1000,- kr spørgsmålet - hvad er den til?
--
And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again

Time - Pink Floyd

Fra : Max

Dato : 01-11-08 20:24

Hej Jesper

> Der fulgte et stykke "værktøj" med det er et "T" lavet i træ...

Til at fordele dejen ud på panden, har du akdrig set dem der
står og laver dem i pandekagehuse og lignende steder ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 20:37

On 2008-11-01 20:23:51 +0100, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said:

> Hej Jesper

> Til at fordele dejen ud på panden, har du akdrig set dem der
> står og laver dem i pandekagehuse og lignende steder ?

Nej det har jeg ikke.

Nu den jeg har købt her er en "24" cm pande og er større end den jeg
har i forvejen. Det kan være det er derfor det er med?

Jeg plejer bare at tippe panden rundt. Så er det noget vil mangle?
Altså det T stykke?

Jesper

Fra : Max

Dato : 01-11-08 23:05

Hej Jesper

> Jeg plejer bare at tippe panden rundt. Så er det noget vil mangle?
> Altså det T stykke?

Nej, jeg tror kun det er noget man bruger på pander der står fast
på bordet og ikke kan tippes sådan lige.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-11-08 21:16

<Jesper Nielsen> skrev i en meddelelse

> Der fulgte et stykke "værktøj" med det er et "T" lavet i træ...
>
> Så kommer 1000,- kr spørgsmålet - hvad er den til?

Aner det ikke, og tilgiv mit garanteret meget naive spørgsmål:

Hvad er en pandekagepande?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-11-08 22:01

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> <Jesper Nielsen> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, og tilgiv mit garanteret meget naive spørgsmål:
>
> Hvad er en pandekagepande?

Prøv at gætte Jeg har dog indtil videre klaret mig med en almindelig
pande.

Steen.

Fra : Emil

Dato : 01-11-08 22:12

"Jens Bruun" wrote:

>Hvad er en pandekagepande?

Det er en pande med en meget lav kant, for gøre det lettere at vende
pandekagerne, for de amatører, som ikke kan vende dem i luften

m.v.h. Emil

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-11-08 22:18

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en pande med en meget lav kant, for gøre det lettere at vende
> pandekagerne, for de amatører, som ikke kan vende dem i luften

Hehe. Jeg er altså ikke gået glip af noget livsnødvendigt gear hér.

Jeg bruger selv den lette pande med slip-let (eller hvad pokker det hedder),
når den står på pandekager. Dém af støbejern er noget svære at jonglere med.
Jeg kan da ikke undvære en høj kant, der er essentiel, når pandekagen lige
skal ud at hænge på siden, inden den vendes i luften

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Emil

Dato : 02-11-08 02:14

"Jens Bruun" wrote:

>Jeg kan da ikke undvære en høj kant, der er essentiel, når pandekagen lige
>skal ud at hænge på siden, inden den vendes i luften

Ganske enig. Men jeg kan godt se fidusen i pandekagepanden, når mindre
børn skal lave pandekager.

Ungerne får ofte forbud mod at prøve luftakrobatikstuntet, og det er
egentligt synd, for de vil så gerne.

Giv dem lov til at (pr)øve med en tør og færdigbagt. Den hænger
hverken fast i håret eller på loftet.

m.v.h. Emil

Fra : Padre

Dato : 02-11-08 09:00

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Ganske enig. Men jeg kan godt se fidusen i pandekagepanden, når mindre
> børn skal lave pandekager.

Mine pandekagepander har den der lave kant, og jeg vender da mine pandekager
i luften uden problemer.

--
Padre

Fra : Padre

Dato : 01-11-08 23:18

<Jesper Nielsen> wrote in message
> Der fulgte et stykke "værktøj" med det er et "T" lavet i træ...
>
> Så kommer 1000,- kr spørgsmålet - hvad er den til?

Som Max sige: den er til at fordele dejen med. Fidusen er at man kan få
meget tynde pandekager, hvis man bruger den.

--
Padre

Fra : Max

Dato : 01-11-08 23:31

Hej Padre

> Som Max sige: den er til at fordele dejen med. Fidusen er at man kan
> få meget tynde pandekager, hvis man bruger den.

Det får man også hvis man er hurtig til at vippe panden, faktisk tror
jeg at det stykke værktøj er udviklet til pander der står fast på
bordet, man ser dem i pandekageboder og den slags steder.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-08 23:45

In news:490cd8a3$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> [...]
> jeg at det stykke værktøj er udviklet til pander der står fast på
> bordet, man ser dem i pandekageboder og den slags steder.

Hej Max.

Jeg kan heller ikke rigtigt se, at det er til at få tynde pandekager med. En
pandekagedej skal da være så tynd, at den nærmest selv flyder ud på panden
med det samme, så jeg hælder da også til din teori.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Padre

Dato : 02-11-08 08:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Det får man også hvis man er hurtig til at vippe panden, faktisk tror
> jeg at det stykke værktøj er udviklet til pander der står fast på
> bordet, man ser dem i pandekageboder og den slags steder.

Der fulgte en med hver af de to franske pandekagerpander, jeg har. Når jeg
bruger Gaston Lenotres opskrift på pandekager, får jeg en ret tyktflydende
dej, som skal spredes på panden med sådan en dims, for at give
tilstrækkeligt tynde pandekager, så jeg har bestemt brug for den.

--
Padre