New York style pizza
Fra : Hans Christian Vang

Dato : 31-10-08 23:09

Hejsa

Engang kunne man købe slices i Scala i København, der var af de store 12"
New York dej pizza'er...

Er der ingen vegne man kan det i dag? Gerne i København...?

Jeg kan ikke få mig selv til at sætte tænderne i det affald man køber i alle
hjørne-butikkerne...

hc

Fra : Ralph

Dato : 01-11-08 00:12

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> skrev i en meddelelse
> Engang kunne man købe slices i Scala i København, der var af de store 12"
> New York dej pizza'er...

I denne gruppe vil det normale svar vel være - LAV DEN SELV.

Og jeg kan ikke være mere enig (med mig selv

--
Ralph

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-11-08 02:01

On Sat, 1 Nov 2008 00:12:05 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> skrev i en meddelelse
>
>I denne gruppe vil det normale svar vel være - LAV DEN SELV.

Det er muligvis lettere sagt end gjort:

Why New York City's Iconic Pizza Is So Tough to Replicate:
http://www.wired.com/culture/lifestyle/magazine/16-05/ps_pizzasci
(selv om intet som bekendt er umuligt)

http://en.wikipedia.org/wiki/New_York-style_pizza

Jeg har aldrig smagt en Dominos Pizza, så jeg ved ikke om det er
"affald" eller om de har hvad Hans Christian Vang søger:
http://www.dominos.dk/index.asp
men de kommer fra Amerika. Har de noget nyt at tilbyde?

>Og jeg kan ikke være mere enig (med mig selv

Har du stemt om det?

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 01-11-08 22:47

"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har aldrig smagt en Dominos Pizza, så jeg ved ikke om det er
> "affald" eller om de har hvad Hans Christian Vang søger:
> http://www.dominos.dk/index.asp
> men de kommer fra Amerika. Har de noget nyt at tilbyde?

Dominos Pizza og Pizza Hut (der eksisterer kun 3 Pizza Huts i DK) er de
bedste pizzaer man kan få herhjemme, efter min mening. Men det er ikke
NY-Style pizzaer.

Når jeg taler om 'affald' er det udelukkende de mange indvandrer-steder jeg
taler om. Osten er ikke ost, det er rapsolie+katoffelmel, kødtoppings laves
på kødaffald ligesom dyrefoder, etc.

HC

Fra : Emil

Dato : 02-11-08 01:43

"Hans Christian Vang" wrote:

>Dominos Pizza og Pizza Hut (der eksisterer kun 3 Pizza Huts i DK) er de
>bedste pizzaer man kan få herhjemme, efter min mening. Men det er ikke
>NY-Style pizzaer.

Så skal vi da lige have opskrifterne fra PIZZA HUT. Hvor autentiske de
er, kan jeg ikke vide noget om. Problemer med oversættelsen? Så kig
her:

Food terms translation EN DE FR DA ES SE NL
<http://www.foodlexicon.net/index.html>

og her kan man få sig en griner:
<http://translate.google.com/translate_t#>
<http://gramtrans.com/>

God fornøjelse.

m.v.h. Emil
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

PIZZA HUT PIZZA DOUGH

1 1/3 cup water
2 teaspoons sugar
1 1/4 teaspoons salt
2 tablespoons olive oil
2 tablespoons cornmeal
2 cups unbleached all purpose flour
1 cup bread flour
1 teaspoon baking powder
1/4 teaspoon garlic powder
1/4 teaspoon onion powder
3/8 teaspoon MSG (Smagsforstærker, monosodium glutamate)
1 1/2 teaspoons yeast
(You may use all-purpose flour only for this recipe)

Bread machine:
Add ingredients to machine bread pan in order given or as per
manufacturer's instructions. Set to 'dough' mode.

Food processor:
Place water, sugar, salt and olive oil in bowl of food processor
and pulse to dissolve sugar and salt. Add yeast, bread flour, all
purpose flour other dry ingredients. Process until a soft ball forms.
Remove from machine and allow to rest, covered with a tea towel, about
45 minutes.

Dough hook:
Place water, sugar, salt and olive oil in bowl of mixer and
dissolve sugar and salt. Stir in yeast, bread flour, all purpose
flour, other dry ingredients and knead with dough hook to form a soft,
but not-too sticky dough (about 8 minutes). Remove from machine and
allow to rest, covered with a tea towel about 45 minutes.

By Hand:
In this case, use only all-purpose flour. Place water, sugar, salt and
olive oil in bowl and dissolve sugar and salt. Stir in yeast, all
purpose flour, other dry ingredients and knead to form a soft, but
not-too sticky dough (about 8-l0 minutes). Allow to rest, covered
with a tea towel about 45 minutes.

(*) For a breadier pizza dough - depending on taste and recipe
requirements, you can add an additional 1/4 tsp. yeast.

Deflate dough very gently before using and allow it to rest a further
15 minutes before using in a recipe. You may refrigerate dough in an
oiled plastic bag for up to two days.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Pizza Hat Sauce and Toppings

Recipe By :
Serving Size : 2
Categories : Pizza Sauces

Amount Measure Ingredient -- Preparation Method
-------- ------------ --------------------------------

1 Can tomato soup -- (10 1/2 ounces)
1 tablespoon Dry oregano leaves
1/2 teaspoon Garlic salt

TOPPINGS
8 ounces Mozzarella -- shred
8 ounces Meunster -- shred
1/3 cup Parmesan -- grate
8 ounces Pepperoni -- slice thin
1 Can mushrooms -- (8 ounces) drain
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
eof

Fra : Emil

Dato : 01-11-08 05:27

"Ralph" wrote:

>I denne gruppe vil det normale svar vel være - LAV DEN SELV.

Næh! Fundassen foreskriver _alt_ om emnet.

Personligt kender jeg ikke meget til subjektet; men Ralph får så
alligevel en smule medhold fra min side, idet der her er et link til
en engelsksproget kogebog omhandlende pizza.
Der er også en opskrift på "NY Style Dough". For mig ligner den de
fleste andre opskrifter; men jeg kan jo tage fejl, døm selv:

<http://www.e-cookbooks.net/library/pizzeria.pdf>
Bogen kan hentes gratis; man må så finde sig i reklamer på bogens
sider.

De andre gratis opskriftsbøger på engelsk kan hentes her:
<http://www.e-cookbooks.net/library/free.htm>
Det drejer sig om disse:

Appetizer Recipes
Fish and Game Recipes
Low Carb Recipes
Low Fat Recipes
Barbecue Recipes
Italian Recipes
Chinese Recipes
Mexican Recipes
Brand Name Copycat Recipes
Pizza Recipes
Crockpot Recipes
Salad Recipes
Diabetic Recipes
Soup Recipes

Velbekomme.

m.v.h. Emil

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-11-08 11:03

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message
> [...]
> sider.
>
> De andre gratis opskriftsbøger på engelsk kan hentes her:

Super links. Tak.

Bjarne K.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 01-11-08 22:39

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i meddelelsen

> "Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Super links. Tak.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

Tak for hjælpen - artiklen fra wired.com er interessant.

HC

Fra : Linde

Dato : 03-11-08 00:09

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>

> Engang kunne man købe slices i Scala i København, der var af de store 12"
> New York dej pizza'er...

Fra gamle dage kunne jeg huske et billede af ægte NY Style Pizza...og
sandelig om det ikke stadig lå derude...

http://www.ahajokes.com/crt575.html

Mvh
Linde

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 09-11-08 23:05

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> Fra gamle dage kunne jeg huske et billede af ægte NY Style Pizza...og
> sandelig om det ikke stadig lå derude...

> [...]

Heheheheh, den er sgu god-