Kaffekværn
Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 28-10-08 19:13

Hej Gruppe

Jeg har løst et par opgaver for nogle mennesker, og det har resulteret
i at de ønsker at sige tak for hjælpen med en gave... Tak for det

Jeg har tænkt på at jeg gerne vil have en kaffekværn. Kværnen skal
bruges til at male kaffe i vores lille hjem, det omfatter alt fra
Espresso til stempelkaffe.

Jeg har kigget på et par forskellige modeller

En kitchen Aid
http://zane.dk/bolig_interioer/koekken/kitchenaid_kaffekvaern_da.html

Saeco lux
http://www.coffeetime.dk/shop/saeco-lux-kaffekvaern-807p.html

Er der nogle her i gruppen som har erfaringer eller andre forslag,
hører jeg gerne om disse

/Bjarne

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-10-08 15:58

Bjarne Holm Lorenzen wrote:

> En kitchen Aid
> http://zane.dk/bolig_interioer/koekken/kitchenaid_kaffekvaern_da.html

Så vidt jeg kan se, er den knivbaseret og der kan derfor ikke indstilles
formalingsgrad.

> Saeco lux
> http://www.coffeetime.dk/shop/saeco-lux-kaffekvaern-807p.html

Den ser ud til at være valsebaseret - med indstilling af formalingsgrad.

Under de forudsætninger (som ikke nødvendigvis er korrekte), så vil jeg til
enhver tid købe Saeco'en. Så kan du justere til stempelkande, filterkaffe og
espresso.

--
Kurt Lund

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-10-08 16:17

Kurt Lund wrote:

> Så vidt jeg kan se, er den knivbaseret og der kan derfor ikke indstilles
> formalingsgrad.

Ifølge den amerikanske hjemmeside:

http://www.kitchenaid.com/catalog/product.jsp?productId=1838

....er der tale om en "burr coffee mill", dvs. det er en rigtig
kaffemølle der både kan indstilles til formalingsgrad og ikke varmer
kaffen op når den formales.

> Under de forudsætninger (som ikke nødvendigvis er korrekte), så vil jeg til
> enhver tid købe Saeco'en. Så kan du justere til stempelkande, filterkaffe og
> espresso.

Det kan man så også med Kitchen Aid'en

Ebbe

Fra : oleandersen@bbsyd.dk

Dato : 08-11-08 13:01

Jeg har en Rancilio Rocky som bruges rigtig meget dagligt, og fungerer
upåklageligt på 5. år.
http://www.espressokaffe.dk/rockyny.htm