Havregryn brugt praktisk til hurtigbillig ~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-08 06:20

Jeg lever i stigende grad til hverdag af mellemmad hvor jeg ikke lader
klæbemiddel være det usunde fedt(plantemargarine, smør) men i stedet en
slags avanceret havregrød. I USA bruger de mayonæse og det har inspireret
mig til at gå ny men sunde veje

I plastbøtte fyldes halvt havregryn og lidt olie og vand og krydderi, og det
omrøres og sættes i mikrobølgeovn så grynene bliver havregrødsagtige,
klæbende.

Det smøres på rugbrød evt lægges spegepølse eller skinkepålæg, og så en
skive knækbrød så en SOLID mellemmad opnåes. Knækbrøddet bliver blødt når
sådan ti mellemmadder har ligget i plastikpose og ventet på at jeg blev
sulten
Men det falderikke fra hinanden som hvis to rugbrødskiver er eneste rygrad i
mellemmaden

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-10-08 16:21

Føj, det lydder klamt....

--
Michael Nielsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-10-08 17:54

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> skrev i en meddelelse

> Føj, det lydder klamt....

Ikke så klamt som dine ringe evner til at skrive usenet-indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-10-08 23:08

> Ikke så klamt som dine ringe evner til at skrive usenet-indlæg.

Gud fader... endnu en politibetjent! Så forklar dog manden, hvad der gør
hans indlæg så ufatteligt ufordøjeligt, at du ikke tåler synet af det, uden
at du føler at du er nødtvunget til at bruge endnu flere af dine,
tilsyneladende, uvurderlige sekunder på at skrive et latterligt svar på hans
indlæg! _Eller_ du kunne jo blot "æde" den. Tænke ved dig selv, hvad du nu
måtte tænke. Og lade det ligge?

Tænker i 2 min. over, om jeg mon tør sende dette indlæg i frygt for, om det
mon er gjort korrekt... og hvad med tegnsætningen... er der for mange / få
kommaer? Har jeg citeret korrekt? Et eller andet sted, er jeg overbevist om,
at jeg nok skal høre for det, hvis der er noget galt

/Jasper

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-10-08 10:25

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:4904ea2b$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> [...]
> det, uden at du føler at du er nødtvunget til at bruge endnu flere af
> dine, tilsyneladende, uvurderlige sekunder på at skrive et latterligt

Jeg skrev et svar på niveau med det, han skrev til Bo Warming. Den fangede
du tydeligvis ikke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 16:52

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelse news:4904ea2b$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Jeg skrev et svar på niveau med det, han skrev til Bo Warming. Den fangede

At bruge klistrede havregryn og ikke smør er sundt og klistrer godt og
smager kun klamt når man lige tager en plastpose med 4 mellemmadder ud af
køleskabet

Havre er ret god smag og fedt er slimet

Variationsmulighederne er enorme

Glistrup provokerede med at ville erstatte kontanthjælp med
havregrøds-automater
JEg synes kiks/beskøjter burde være fængslers mad ikke vand og BRØD
Jeg har alltid foretrukket havregryn med sukker og mælk for havregrød
At æde det af tallerken med ske er bøvlet,
at æde det som mellemmad er handy

Min opfindelse er mere anti-perfektionistisk og NEM end det er gastronomisk
topkvalitet - men livet er kort - l dagligmad bør ikke tage for meget tid at
gøre parat
Trist at skolekantiner afskaffer madpakken
At smøre skiver med pålæg er god syssel for børn og gør dem selvhjulpene og
sparsommelige -
Jeg mener mine mellemmadder er godt supplement til fastfood ødsleriet

Rugbrød nederst og blødt knækbrød overst er funktionelt, holdbart,
fiberrigt - nobelprisværdigt!!!

Højt smørrebrød er bøvlet at spise - kræver to hænder og jeg kan lide at
læse imens og bladre
Dette kan laves lækrere end det fineste høje smørrebrød og du kan let
variere hele tiden - ingen ensformighed

Dåsetun kan være 95% af fyldet mellem og krydderier af alskens art kan
afprøves så du finder ud af til en anden gang hvilken karry er din yndlings

Ting du har liggende og ikke har fået brugt kan nyttiggøres - jeg hader at
smide ud
MAn kan overdrive at leve billigt men endnu syns jeg dette er et sjovt
eksperiment

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-08 16:17

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> skrev i meddelelsen
> Føj, det lydder klamt....

Min seneste forbedring er at når rugbrød-knækbrød mellemmadderne har ligget
et døgni plastpose under pres og knækbrøddet er bblødt så klipper jeg på
langs med stor saks så jeg får FIBERSTICKS (et eller to klip pr mellemmad)
Er det våde eller olierede havregrn klæbrigt nok, så er det en bekvem hurtig
spise
Det er bekvemt at sttoppe en pind i munden og bide uden at være bange or at
brud sker på kryds og tværs.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-08 08:26

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> skrev i meddelelsen
> Føj, det lydder klamt....

ALT HVAD DER ER LÆKKERT OG IKKEKLAMT BLIVER DU OVERVÆGTIG AF

"Madpakken har gjort sin pligt - madpakken kan gå"Disse offentlige
jobskabere hader børn og sundhed og forstår ikke at lækre delikatesser
bliver man overvægtig af
At lade barnet sammensætte sin frokost ved køkkenbordet og smøre den til en
billig, bekvem pakke er en vane for livet og bæredygtig ernæringsbalance

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-10-08 18:41

Bo Warming wrote:
snip - en masse bøvl - snip

For folk der ikke kender Bo, kan en goggle på navnet give lidt yderligere
oplysninger.
Bo kan være ganske underholdende (for nogle), men skal nok ikke tages
særligt seriøst i denne sammenhæng

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 27-10-08 23:43

> For folk der ikke kender Bo, kan en goggle på navnet give lidt yderligere
> oplysninger.
> Bo kan være ganske underholdende (for nogle), men skal nok ikke tages
> særligt seriøst i denne sammenhæng

Åbenbart ikke Kender ikke fyren, men det lader ikke til at han sparer på
tastatur anslagene når han vil søsætte en ny "idé, eller delagtiggøre os
andre i en eksisterende Troede først at det var for sjov, men det lader
sgu til at fyren rent faktisk æder skidet. Tilsyneladen kunne han gøre
større gavn herhjemme end vores grønne kompostbeholder Jeg er dog ikke
sikker på, at jeg ville sprede efterladenskaberne i drivhuset til foråret

/Jasper

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-08 05:42

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:490643e6$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> gøre større gavn herhjemme end vores grønne kompostbeholder Jeg er dog
> ikke sikker på, at jeg ville sprede efterladenskaberne i drivhuset til

Jeg har uddannelse i den tyske organismke kemis klassiske laboratoriedyder
og selv det værste giftstof smager man på - i passende fortynding

Selvfølgelig er derfor også lort i milligram-doser indført på tungenog siden
spyttet ud

Ingen har kunne påvise noget usandt eller useriøst i mine indlæg

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-10-08 14:48

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Ingen har kunne påvise noget usandt eller useriøst i mine indlæg

Sikkert ikke. Jeg har så heller aldrig kunnet påvise noget sandt eller
seriøst i dine indlæg.

Steen.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-08 00:24

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
>
> Sikkert ikke. Jeg har så heller aldrig kunnet påvise noget sandt eller
> seriøst i dine indlæg.

Hvad man begejstres for er en smagssag

At der ikke er usandhed er noget basalt og vigtigt og absolut