Edward Fox
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 16:54

http://www.imdb.com/name/nm0002081/

jeg troede egentligt han var død - efter som han ikke har fået nogen
roller af ( i min bog ) betydnings fulde roller ... men jeg synes
faktisk han var en af de bedste i 70 erne - hvor en anden Brtitte
anthony Hopkins først kommer til rette med Hanibal filmene ( IMHO)

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 01-11-08 23:02

Hehehe....Han er for mig indbegrebet af ærkeengelsk, typen i tweed og
eftermiddagsthe om så bomber falder fra Stukafly omkring ham :D.

Elsker hans distanceret og arrogante skuespil i filmen Styrke 10 fra
Navarone som sprængstofseksperten Miller :).

Og ja det var i 70'erne at mandens storhedstid peakede :).

Mvh
Silver.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-11-08 12:58

On Sat, 1 Nov 2008 23:02:12 +0100, "Michael 'Silver'"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Elsker hans distanceret og arrogante skuespil i filmen Styrke 10 fra
>Navarone som sprængstofseksperten Miller :).

yep :) så den første gang i går - men han gør det også godt i en bro
for meget og bedst i The day of the Chakel ( spørg mig ikke hvordan
det staves )

>Og ja det var i 70'erne at mandens storhedstid peakede :).

jamen det er egentligt sært hvorfor hans store roller forsvandt der
efter `?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-11-08 16:03

In news:na5rg4lbu7ildmtsnhveok1jep1mg3hhe2@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1*@gmail.com> typed:

> [...]
> det staves )

> jamen det er egentligt sært hvorfor hans store roller forsvandt der

Hopkins og Fox er jævnaldrende. De er begge 71, og det kan jo være at
førstnævntes helbred er bedre, men alligevel har Fox da indspillet ca. 10
film siden år 2000.

Jeg elsker også Edward Fox. Som Michael skriver er han indbegrebet af en
englænder. Han var jo løjtnant i "The Coldstream Guard", så det er nok
derfor at han er så god især som militærperson, han har lige den berømte
"stiff upper lip" der kræves. Jeg synes godt nok at den gode Elizabeth har
været lidt nærig. Både Hopkins og bl.a. Roger Moore er blevet adlet, så
hvorfor ikke også Fox ? Han må "nøjes" med en OBE (Order Of The British
Empire).

Jeg tror at Fox ville have været god som Sherlock Holmes. Mine yndlingsfilm
med ham er "De vilde gæs 2", "Jakalen" og "Styrke 10 fra Navarone". En
absolut pragtfuld skuespiller.

Hopkins er også fantastisk, men man kan jo heller ikke sammenligne de to.
Foruden Jack Nicholson er der vist ingen der kan spille så djævelsk som ham.
Jeg kan endnu gyse over "Silence of the lambs".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-11-08 16:14

In news:490dc130$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:

> Jeg tror at Fox ville have været god som Sherlock Holmes. Mine
> yndlingsfilm med ham er "De vilde gæs 2", "Jakalen" og "Styrke 10 fra
> Navarone". En absolut pragtfuld skuespiller.

Der skulle selvfølgelig have stået "Sjakalen"

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-11-08 16:38

On Sun, 2 Nov 2008 16:14:26 +0100, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>Der skulle selvfølgelig have stået "Sjakalen"

Ha ha jeg ville ikke kunne stave til det om mit liv afhang af det :)
men det synes jeg nu nok er hans bedste film - jeg havde helt glemt de
wilde gæs 2 - nu sider jeg da og bliver helt bekymeret for om jeg
overhobvedet har set den ?

men når vi snakker om Fox så synes jeg han passer meget godt til
Fredrick forsyths bøger ... det er noget med præsision ...

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-11-08 16:35

On Sun, 2 Nov 2008 16:03:27 +0100, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

Hej Tove

>Hopkins og Fox er jævnaldrende. De er begge 71, og det kan jo være at
>førstnævntes helbred er bedre, men alligevel har Fox da indspillet ca. 10
>film siden år 2000.

jamen jeg synes bare ikke nogen af betydning - hvor Hopkins bliver
bedre og bedre men det kunne være jeg skulle give ham en chanse for
jeg har da nogen af dem han er med i bla Oliver twis som jeg godt nok
aldrig har set

> [...]
>været lidt nærig. Både Hopkins og bl.a. Roger Moore er blevet adlet, så
>hvorfor ikke også Fox ? Han må "nøjes" med en OBE (Order Of The British

ja jeg synes bestemt han fortjener det :)

MvH Bo M Mogensen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 02-11-08 19:47

> ja jeg synes bestemt han fortjener det :)

Hørt hørt! og Tove...du ramte lige i plet med udtrykket stiff upper lip :D,
det var præcis det jeg søgte i min første forklaring :).

Og ja han kunne være en ganske habil Sherlock Holmes, men nu er det så sådan
at jeg er suveræn fan af Jeremy Brett's fortolkning af figuren, lige det
vanvid der skal til for at have den intelligens :D.

Men som i siger burde manden trækkes frem i fremtrædende roller da han helt
sikkert har talentet i behold og den stiff upper lip som nogle roller
garanteret påkræver :D. Jeremy Brett har den forresten også efter min mening
;).

Mvh
Silver.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-11-08 21:40

In news:00cc8b2e$0$10383$c3e8da3@news.astraweb.com,
Michael 'Silver' <dsl46016@vip.cybercity.dk> typed:

> [...]
> han helt sikkert har talentet i behold og den stiff upper lip som
> nogle roller garanteret påkræver :D. Jeremy Brett har den forresten

Jeg sidder lige på IMDB og opdager en ny Sherlock Holmes version der "går i
luften" november 2009. Den har
Robert Downey Jr. ??? i rollen som Sherlock og Jude Law som dr. Watson. Jeg
måtte lige kigge en ekstra gang - jeg kan slet ikke forestille Downey som
Sherlock Holmes - han var en fortræffelig Chaplin, men efter min mening slet
ikke egnet til at spille SH. Det er Guy Ritchie (ex hr. Madonna) der er
director.

Jeremy Brett er fremragende som SH, men jeg synes faktisk også vældig godt
om Basil Rathbone's fortolkning, og dejlige Nigel Bruce som dr. Watson. Jeg
er af den gamle skole så det er nok derfor

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-11-08 22:48

Tove Krieger wrote:

> Jeremy Brett er fremragende som SH, men jeg synes faktisk også vældig
> godt om Basil Rathbone's fortolkning, og dejlige Nigel Bruce som dr.
> Watson. Jeg er af den gamle skole så det er nok derfor

Nu er Brett jo desværre død for flere år siden.

Hvad angår de gamle film, er Rathbone fin nok, men Bruces Watson er efter
min mening så gennemført tåbelig, at Holmes aldrig ville kunne have holdt
ham ud. Det fine ved Brett-filmene er netop, at de to på en måde er
jævnbyrdige og supplerer hinanden.

Og Downey? Jeg har endnu til gode at se ham være dårlig. Og han har spillet
RET forslellige roller!

Per V
Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-11-08 23:11

In news:490e2026$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Per Vadmand <perve@post.tele.dk> typed:

> Nu er Brett jo desværre død for flere år siden.

Ja, det er synd og skam.

> Hvad angår de gamle film, er Rathbone fin nok, men Bruces Watson er
> efter min mening så gennemført tåbelig, at Holmes aldrig ville kunne
> have holdt ham ud.

Det har du nok ret i, men jeg kunne godt li' hans hæse stemme (den lød som
en forkølet søløve) og joviale måde, men det er jo nok ikke sikkert at SH
kunne have holdt ham ud i længden.

> Og Downey? Jeg har endnu til gode at se ham være dårlig. Og han har
> spillet RET forslellige roller!

Jamen han var da en skøn og dygtig skuespiller i de roller jeg har set ham
i, ingen tvivl om det. Men helt ærligt Per, kan du forestille dig ham som
Sherlock Holmes ? Han er for det første ret lavstammet og så synes jeg at
han slet ikke er SH typen, det var i hvert fald et fælles træk for både
Peter Cushing, Rathbone og Jeremy Brett, at de alle tre i type lignede SH,
som man kunne forestiller sig han skulle se ud - høje og med skarpe
ansigtstræk.

Fra : Max

Dato : 02-11-08 23:19

Hej Tove

> fælles træk for både Peter Cushing, Rathbone og Jeremy Brett, at de
> alle tre i type lignede SH, som man kunne forestiller sig han skulle
> se ud - høje og med skarpe ansigtstræk.

Det er vel som da de fandt en lille gorilla med navnet Daniel Craig og
satte ham til at lege James Bond :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-08 13:02

In news:490e275b$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Tove

> Det er vel som da de fandt en lille gorilla med navnet Daniel Craig og
> satte ham til at lege James Bond :)

Hej Max.

Narh. Han er nu ikke helt tosset. Det må være svært at efterfølge Connery,
for han er jo den ultimative Bond. Min nummer to på Bond-listen er George
Lazenby som kun medvirkede i "Hendes Majestæts Hemmelige Tjeneste". Han var
efter min mening rigtig god.

Agenter kan jo findes blandt mange typer, men der er kun én Sherlock Holmes.

Fra : Max

Dato : 03-11-08 14:31

Hej Tove

> Agenter kan jo findes blandt mange typer, men der er kun én Sherlock
> Holmes.

Der findes også kun en James Bond, og det ved du godt :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-08 15:24

In news:490efd0d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Tove

> Der findes også kun en James Bond, og det ved du godt :)

Jamen kære Max. Det var jo også det jeg mente. Ingen kan erstatte Connery,
men når nu han er blevet for gammel, så er de jo nødt til at finde
substitutter.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-11-08 02:19

On Mon, 3 Nov 2008 15:23:34 +0100, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>Jamen kære Max. Det var jo også det jeg mente. Ingen kan erstatte Connery,
>men når nu han er blevet for gammel, så er de jo nødt til at finde
>substitutter.

jeg har hørt noget sladder om Conery godt ville være med til at lave
en mere hvis Tarentino instrurerede den

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 12:24

In news:0o8vg4hs64jovj6l92l236vk4g9hrr3927@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1*@gmail.com> typed:

> jeg har hørt noget sladder om Conery godt ville være med til at lave
> en mere hvis Tarentino instrurerede den

Mon ikke det er en "and". Han gør nok bedst i at holde sig væk fra
actionscener. Dem kan han vist ikke klare mere. Han må hvile på laurbærrene
hvad angår 007 tror jeg.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 03-11-08 19:28

> [...]
> Peter Cushing, Rathbone og Jeremy Brett, at de alle tre i type lignede SH,
> som man kunne forestiller sig han skulle se ud - høje og med skarpe

Bingo igen Tove :D, det er lige sådan SH skal fremstilles. Jeg var godt klar
over at RDJ var ved at filme den nye SH film, her er et link til billede af
ham som SH faktisk

http://www.slashfilm.com/2008/10/10/first-look-robert-downey-jr-as-sherlock-holmes/

Det ser altså godt nok noget kikset ud og er vist en komplet nyfortolkning
af figuren :/.

Det er synd at de økser den gode gamle nostalgiske forestilling af SH ned
med denne film. Men ok, jeg kan da også tage fejl og selvfølgelig er figuren
kun en del af hele oplevelsen, kan være at filmen viser sig at være så god
at man tilgiver den slags "blasfemi" ;).

Mvh
Silver.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-08 19:48

In news:00018ee4$0$2639$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]
> er figuren kun en del af hele oplevelsen, kan være at filmen viser
> sig at være så god at man tilgiver den slags "blasfemi" ;).

LOL Helt ærligt Michael. Hvis han skal optræde i det "outfit" som SH, så
melder jeg nok pas når filmen kommer. Jeg skal ikke have ødelagt mit billede
af forgængerne. Der står også på siden, at rygtet går at Russell Crowe måske
skal gi' den som Moriarty. Det bliver altså værre og værre.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 03-11-08 22:39

> [...]
> billede af forgængerne. Der står også på siden, at rygtet går at Russell
> Crowe måske skal gi' den som Moriarty. Det bliver altså værre og værre.

Hehe ja, det var nu vist også kun et forsøg på at overbevise mig selv om at
det ville gå godt nok ;). Og nej jeg har ingen planer om at gå i biografen
for at se filmen når den kommer, så vil jeg 10 gange hellere finde de afsnit
frem af SH med Jeremy Brett som DR1 sendte her for 1 år siden ca. som jeg
fik brændt over på dvd, de fleste af dem ihvertfald og så holde en rigtig SH
marathon aften.

Se DET ville være god underholdning :).

Hvad ville du sige til Jeremy Brett som SH, men så Edward Fox som Dr.
Watson?, tror du det ville kunne have virket?.

Mvh
Silver.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-08 22:51

In news:0001bb96$0$2767$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]
> her for 1 år siden ca. som jeg fik brændt over på dvd, de fleste af
> dem ihvertfald og så holde en rigtig SH marathon aften.

Det ville i allerhøjeste grad være en marathon aften værd..

> Hvad ville du sige til Jeremy Brett som SH, men så Edward Fox som Dr.
> Watson?, tror du det ville kunne have virket?.

Selvfølgelig ville det virke. De ville kunne give hinanden et modspil uden
lige, så jo det ville jeg gerne have set, men desværre er Brett jo borte, så
den mulighed er der ikke, ellers en skøn tanke.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 04-11-08 20:05

> Selvfølgelig ville det virke. De ville kunne give hinanden et modspil uden
> lige, så jo det ville jeg gerne have set, men desværre er Brett jo borte,
> så den mulighed er der ikke, ellers en skøn tanke.

Ja manden havde vist en hel del problemer med psyken, men for søren da hvor
kunne han spille godt... :).

Og ja jeg satte mig også et kort øjeblik og så for mit indre øje hvordan de
to ville fungere, han ville garanteret få Jeremy Brett's SH til at flyve op
af stolen pga hans dejlige tilbagelændede skue på verden :D.

Det er godt at vi mennesker besider fantasi :).

Mvh
Silver.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 21:03

In news:00cf3244$0$2560$c3e8da3@news.astraweb.com,
Michael 'Silver' <dsl46016@vip.cybercity.dk> typed:

> Ja manden havde vist en hel del problemer med psyken, men for søren
> da hvor kunne han spille godt... :).

Jeg har læst om alle tre SH-skuespillere og det er egentlig et træf at de
alle tre døde af hjerteanfald, men nu er filmens verden jo også lidt
forjaget, så det er der måske ikke noget at sige til. F.eks. må man jo
heller ikke håbe at Downey jr. går helt til af druk og narkomisbrug, hvis
han skal til at løfte arven efter de tre "giganter".

> [...]
> verden :D.
> Det er godt at vi mennesker besider fantasi :).

Det har jeg også en god portion af.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 05-11-08 01:16

> [...]
> heller ikke håbe at Downey jr. går helt til af druk og narkomisbrug, hvis
> han skal til at løfte arven efter de tre "giganter".

Uhaja for manden har da godt nok et noget broget bekendtskab med den slags
lort :/. Men lad os nu se.

For søren da jeg er godt nok ikke til den film efter det du skrev med Russel
Crowe som professor Moriaty hvis det viser sig at være rigtigt :(, havde
slet ikke læst artiklen, kun beskuet billedet af RDJ.

Puha..den lugter ikke godt den film nu hehe....

Mvh
Silver.

Fra : John Hinge

Dato : 05-11-08 11:22

On 05 nov 2008 Michael 'Silver' was heard to say:

Om den nye Sherlock Holmes film.
> Puha..den lugter ikke godt den film nu hehe....

Nu tro rjeg vi skal have med i tankerne at det er Guy Ritchie som
laver filmen. Om det bliver godt eller ej. .Ved vi jo ikke endnnu, men
jeg ku godt forestille mig at han har en radikalt anderledes
fortolkning af Holmes og Watson, og at sammenligne med de 'gode gamle'
er nok egentlig synd for begge dele.
Jeremy Brett var sej, ingen tvivl om det. Men lad os nu se hvad
Robert Downey Jr. Kan få ud af det.. Sålænge det ikke tager tid
ud fra Iron Man 2 nå.. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 05-11-08 19:43

> [...]
> jeg ku godt forestille mig at han har en radikalt anderledes
> fortolkning af Holmes og Watson, og at sammenligne med de 'gode gamle'

Det er også iflg. min mening den eneste måde at lave en sådan ny film på, da
de ikke er istand til at ramme den sjæl og nostalgi som de gamle film,
serier og tv-spil besidder. Jeg ønsker ham da alt held og lykke og har skam
også nydt flere af hans film, lock stock and two smoking barrels er en af
mine yndlingsfilm :)

>Jeremy Brett var sej, ingen tvivl om det. Men lad os nu se hvad
>Robert Downey Jr. Kan få ud af det.. Sålænge det ikke tager tid
>ud fra Iron Man 2 nå.. :)

Hehe ja, og Iron Man 3 som han har sagt ja til at lave også :D.

Mvh
Silver.