Engle og Dæmoner - første trailer
Fra : Zeki

Dato : 31-10-08 19:14

http://angelsanddemons.msn.com/

Håber ikke den skuffer som Da Vinci Code.

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-10-08 19:59

Zeki wrote:
> http://angelsanddemons.msn.com/
>
> Håber ikke den skuffer som Da Vinci Code.

Som bog havde Angels og Demons betydeligt flere huller end The Da Vinci
Code.

For eksempel ved vi på et tidspunkt i bogen følgende 3 ting:
Et trådløst TV-kamera transmitterer kontinuert et billede af en skjult
antistof-"bombe".

Denne bombe lagrer antistoffet ved hjælp af magnetisme. Det vides ikke
med sikkerhed, om magnetfeltet kan måles på afstand.

Vatikanet besidder masser af high-tech aflytningsudstyr til diverse
former for radiokommunikation.

Hvorfor i alverden kaster de så deres ressourcer ind på at forsøge at
spore magnetfeltet fra bomben i stedet for at spore radiosignalet fra
TV-kameraet? De har endda masser af andre identiske TV-kameraer, de
kunne teste på, så de ville kunne afprøve sporingsudstyret.

Eller hvad med episoden, hvor helten skal undersøge et dokument i et
lukket lokale, hvor iltniveauet er sænket for at bevare dokumenterne. Da
iltforsyningen er afbrudt uden for normal åbningstid er han ved at dø,
fordi han opbruger ilten i lokalet, mens han forsøger at knække koden i
dokumentet. Men vi har fået at vide, at der er flere af disse lokaler,
og at dokumentet opbevares i en lufttæt beholder. Så da ilten begyndte
at slippe op, kunne han bare pakke dokumentet ned i beholderen, gå ind i
et af de andre lokaler, pakke dokumentet ud og fortsætte.

Det pisser mig simpelthen af, når en forfatter lader sine personer
handle så ulogisk - naturligvis medmindre, at det er det billede,
forfatteren forsøger at give af en person.

--
Allan Olesen

Fra : Zeki

Dato : 31-10-08 20:45

"Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> Som bog havde Angels og Demons betydeligt flere huller end The Da Vinci
> Code.

Det er meget muligt. Jeg synes historien i Engle og Dæmoner fængede mere,
måske fordi den - modsat Da Vinci Code - er nogenlunde plausibel, så hut jeg
visker.

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-11-08 13:33

Zeki wrote:
> Det er meget muligt. Jeg synes historien i Engle og Dæmoner fængede mere,
> måske fordi den - modsat Da Vinci Code - er nogenlunde plausibel, så hut jeg
> visker.

Jeg vil gerne give dig ret i, at historien er bedre, hvis man ser bort
fra fejlene. Da Vinci var noget tynd at læse bagefter.

--
Allan Olesen

Fra : Holst

Dato : 31-10-08 21:13

Allan Olesen wrote:

> Det pisser mig simpelthen af, når en forfatter lader sine personer
> handle så ulogisk - naturligvis medmindre, at det er det billede,
> forfatteren forsøger at give af en person.

Jeg har ikke læst nogen af bøgerne eller set filmen, men en af min
kammerater sagde engang, at bøgerne er rigtig god underholdning, hvis
man lader være med at tænke for meget over det, mens man læser.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-11-08 01:40

Holst wrote:
> Jeg har ikke læst nogen af bøgerne eller set filmen, men en af min
> kammerater sagde engang, at bøgerne er rigtig god underholdning, hvis
> man lader være med at tænke for meget over det, mens man læser.

Det er gode knaldromaner, men meget mere er der altså heller ikke i dem.
Da Vinci filmen følger bogen nærmest slavisk og jeg var ikke specielt
underholdt, da jeg allerede havde læst bogen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 01-11-08 13:58

> Jeg har ikke læst nogen af bøgerne eller set filmen, men en af min
> kammerater sagde engang, at bøgerne er rigtig god underholdning, hvis man
> lader være med at tænke for meget over det, mens man læser.

Har aldrig læst dem, har startet på begge dem som er nævnt men for hulan da
jeg hader den mands skrivestil....

Mvh
Silver.

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-11-08 18:14

Michael 'Silver' wrote:
> Har aldrig læst dem, har startet på begge dem som er nævnt men for hulan da
> jeg hader den mands skrivestil....

Nu ved jeg ikke, om det er sproget eller hans "skynd jer at lave en film
over denne bog - jeg har endda udtænkt alle cliffhanger-klippene for
jer"-stil, du hentyder til.

Hans sprog er ret banalt og kedeligt og bærer ikke meget præg af, at han
har levet af at undervise i engelsk.

Salman Rushdie, som jo har et personligt kendskab til ytringsfrihed og
dødstrusler, har engang udtalt:
"Even Dan Brown must live. Preferably not write, but live."

Men der er vel grænser for, hvor meget jeg skal rakke ned på ham. Jeg
har immervæk læst alle hans 4 bøger - men udvalget af engelske
paperbacks i lufthavne kan nu også nogle gange være lidt begrænset.

--
Allan Olesen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 00:55

> [...]
> TV-kameraet? De har endda masser af andre identiske TV-kameraer, de kunne
> teste på, så de ville kunne afprøve sporingsudstyret.

Den tænkte jeg også over da jeg læste bogen.

> [...]
> op, kunne han bare pakke dokumentet ned i beholderen, gå ind i et af de
> andre lokaler, pakke dokumentet ud og fortsætte.

Her tror jeg du husker forkert. Jeg opfattede scenen sådan at Langdon var
spærret inde i en lufttæt sektion i biblioteket, og at der ikke var adgange
til andre dele af biblioteket, da strømmen var gået og de elektroniske låse
derved var ude af drift.

- Patrick