Blankpolerede fælgkanter - hvordan?
Fra : Henrik Mønster

Dato : 25-07-01 08:49

Hej d.f.m.

Hvordan skal man fjerne lakken og efterfølgende polere kanterne på ens
fælge, for at få et ordentligt resultat?

M.v.h. Henrik

Fra : ¯`·.¸J@nner¸.·´¯\)

Dato : 25-07-01 21:39

Der er to muligheder i.

Nr. 1 find en der har en dækmaskine elelr andet der kan dreje fælgen rundt,
på kanten holder du et stykke fint smergel lærred (hedder det ik sådan) , så
kører og kører og kører du derud af indtil du når det blanke. Herefter
finpusses med autosol og ståluld .... Så ligner de en halv million

Nr2. Gør det hele i hånden , hver hjul tager en dags tid hvis du skal have
et optimalt resustat.

Lakken kan evt. fjernes med bums (det man afsyrer møbler med) , men vær
forsigtig der er kradsbørstige sager.

Mine egne fælge på Kawaen ligner en halv mill. De skinder fuldstændigt som
crome. De er håndlavede hele vejen igennem. Jeg selv var for doven men havde
en flink klub kamerat der gerne ville tjene en god skilling så fik ham til
det i forbindelse med dækskift.

Der er så lige det med at holde dem pæne bagefter. Efter vask og den satans
aftagning af bremsestøv og "kædefjæt" gør jeg mine kanter rene med en gryde
svamp og lampe olie , den grove side er fin. Så der kanterne nogenlunde ud ,
me nhelt fine bliver de ikke før de har fået en god tur med autosol og
ståluld igen , me nså dur det dæleme også. Har desværre ikke lige noget
billede PT men poster gerne et i dk bin motor her en af dagene hvis jeg kan
finde en venlig sjæl med et digital kamera.

Hygge

Onkel Jan

Gug Mc

Fra : Armand

Dato : 26-07-01 20:48

¯`·.¸J@nner¸.·´¯) <ask@me.com> skrev i en

> [.............fint smergel lærred (hedder det ik sådan)

Jo - Ganske rigtigt!!
(med mindre at det er: "groft smergel-lærred"

Mange mc-fælge er meget grove i overfladen, lige med undtagelse af
kanten langs dækket, hvorfor det må være umådeligt slidsomt at slibe
sådan en overflade ned til poler-standard :-/
Det oprindelige spørgsmål gik vel også mest på netop den omtalte kant(?)
og så lokalt er det utilrådeligt at bruge lakfjerner => knofedt

--
Armand.
(der aldrig har været den store pudser; men dét har hans nye job gjort

Fra : ttoft

Dato : 25-07-01 22:09

Henrik Mønster <nina.henrik@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9Su77.30$YE5.4918@news.get2net.dk...
> Hej d.f.m.
>
> Hvordan skal man fjerne lakken og efterfølgende polere kanterne på ens
> fælge, for at få et ordentligt resultat?
>
> M.v.h. Henrik

Du kan sagtens selv fjerne fælglakken med et lakfjerningsmiddel, men
polering af fælgene - med et ordentligt resultat - er praktisk taget umuligt
uden professionelt udstyr.

Nu ved jeg ikke i hvilken landsdel Du bor, men er det i Københavns området
kan Gladsaxe Metalsliberi, Sydmarken 31A, 2860 Søborg højst sandsynligt
udføre arbejdet for Dig.

Jeg fik for et par år siden glasblæst og poleret et sæt mc-fælge for omkring
kr. 1400 dér, så Du kan af prisen aflæse, at det ikke bare er noget man gør.

M.v.h.
Thomas Toft
Nico Bakker YZF1000R

Fra : ¯`·.¸J@nner¸.·´¯\)

Dato : 25-07-01 22:15

> Du kan sagtens selv fjerne fælglakken med et lakfjerningsmiddel, men
> polering af fælgene - med et ordentligt resultat - er praktisk taget
umuligt
> uden professionelt udstyr.

Umuligt slet slet intet er umuligt , jow selvføægeligt men med lidt
fingersnilde er det skam slet slet ikke umuligt ......... Ellers skulle der
jo være udrettet mirakler på mit grønne hegn ? ? ? - og det resultat jeg
ser på hver dag er 100% perfekt uden nogle former for bemærkninger !

Så frygt ikke Bare kom igang med kno fedtet he he

Onkel igen

Fra : Henrik Mønster

Dato : 26-07-01 08:12

"¯`·.¸J@nner¸.·´¯)" <ask@me.com> wrote in message

> Så frygt ikke Bare kom igang med kno fedtet he he

Jow tak - det vil jeg gøre..... når tiden kommer

M.v.h. Henrik