La Boheme på film
Fra : please-answer-here

Dato : 31-10-08 14:38

Er der nogen der ved hvornår den dukker op i Danmark?

http://www.labohemefilm.com/

Fra : Holst

Dato : 31-10-08 14:46

please-answer-here wrote:

> Er der nogen der ved hvornår den dukker op i Danmark?
>
> http://www.labohemefilm.com/

Prøv at kig på scope.dk.

Hvis den overhovedet kommer op i Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-08 15:12

please-answer-here <noone@nohost.nodomain.invalid> wrote:

> Er der nogen der ved hvornår den dukker op i Danmark?
>
> http://www.labohemefilm.com/

Amazon synes at have hele 44 udgaver af denne opera:

<http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_w?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search
-alias%3Ddvd&field-keywords=La+Boheme&x=0&y=0>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Holst

Dato : 31-10-08 15:26

Per Rønne wrote:

> Amazon synes at have hele 44 udgaver af denne opera:

Nu ønskes der vist en specifik filmudgave:

http://www.imdb.com/title/tt1157547/

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-10-08 16:12

In news:490b157e$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Holst <newsfeb08@shelter.dk> typed:

> Nu ønskes der vist en specifik filmudgave:
>
> http://www.imdb.com/title/tt1157547/

Det kan da godt være at det skal være den specifikke udgave. Nu er det jo
ikke mig der spørger efter den, men jeg ville uden at blinke vælge den
første på listen i Per Rønnes forslag, man har jo lov at købe den også ud
over den der blive efterlyst.

Pavarotti kender jo alle, medens Mirella Freni måske ikke er så almindeligt
kendt. Hun er/var en gudsbenådet sopran, hun er jo en ældre dame nu, men med
de to sangere må det være alle tiders oplevelse at se og især høre den
udgave. Puccini er min yndlings-operakomponist, og jeg har oplevet "La
Boheme" i mange versioner, men denne må være noget af det bedste man kan
ønske sig.

Jeg kender ikke de operasangere der synger på den nye udgave der bliver
efterlyst, men jeg tror ikke de kan være bedre end Pavarotti/Freni.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-10-08 16:39

Tove Krieger wrote:
> [...]
>
> Jeg kender ikke de operasangere der synger på den nye udgave der
> bliver efterlyst, men jeg tror ikke de kan være bedre end

Den definitive udgave af "La Boheme" er og bliver Baz Luhrmans fra
Sydney-operaen.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : please-answer-here

Dato : 05-11-08 00:18

Per Vadmand wrote:

> Den definitive udgave af "La Boheme" er og bliver Baz Luhrmans fra
> Sydney-operaen.

Til trods for at ovenstående overhovedet ikke svarer på mit spørgsmål, skal
du have tak for den generelle forbrugeroplysning, som jeg har skrevet mig
bag ørerne

Fra : please-answer-here

Dato : 05-11-08 00:17

Fra : please-answer-here

Dato : 05-11-08 00:16

"Per Rønne" wrote:

> Amazon synes at have hele 44 udgaver af denne opera:

Jeg har ikke talt efter, men du har sikkert ret

Nu var det, som det fremgår af linket en helt konkret og specifik film jeg
leder efter

Fra : kapp33@gmail.com

Dato : 31-10-08 17:20

On 31 Okt., 14:37, "please-answer-here"
<no...@nohost.nodomain.invalid> wrote:
> Er der nogen der ved hvornår den dukker op i Danmark?
>
> http://www.labohemefilm.com/

Er det den nye med Trebko og Villazon, du mener ?

Jørgen

Fra : please-answer-here

Dato : 05-11-08 00:18

kapp33@gmail.com wrote:

> Er det den nye med Trebko og Villazon, du mener ?

Si !

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-11-08 19:43

On 31 Okt., 14:37, "please-answer-here"
<no...@nohost.nodomain.invalid> wrote:
> Er der nogen der ved hvornår den dukker op i Danmark?
>
> http://www.labohemefilm.com/

Operafilm kommer vist sjældent i de danske biffer - den seneste var
Branagh's Tryllefløjten, og den tiltrak ikke rigtig nogle publikummer
(jeg sad i hvert fald i en næsten tom sal). På den anden side er Anna
Netrebko jo tidens helt store opera-navn, så det kan da godt være. Men
nu er den jo helt spritny, så giv lige distributørene en chance for at
indkøbe den.

I mellemtiden kan du jo muntre dig med disse forestillinger:
http://www.bioopera.dk/

- Tue

Fra : please-answer-here

Dato : 05-11-08 00:19

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> Netrebko jo tidens helt store opera-navn, så det kan da godt være. Men
> nu er den jo helt spritny, så giv lige distributørene en chance for at

Jeg væbner mig med tålmodighed

> I mellemtiden kan du jo muntre dig med disse forestillinger:
> http://www.bioopera.dk/

nemlig !!

Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 11-11-08 17:52

please-answer-here wrote:
> Er der nogen der ved hvornår den dukker op i Danmark?
>
> http://www.labohemefilm.com/

næh, stadig ikke. Den har ellers haft premiere i Østrig og Tyskland. Her
er lidt omtale og et par meget korte klip:
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/6/0,1872,7398886,00.html

mvh
Niels